LunarWay "Travel Card" VS SAS "Travel Cash"

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Christianbp17, 16/8/17.

Tags:
  1. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    LunarWay har lige lanceret deres nye "Travel Card". Et mastercard Debit kort som skal eliminere gebyrer ved brug af kort i udlandet. Kortet koster 299 kr. om året, men ser ud til at have samme features som SAS "Travel Cash", dog er dette gratis. (https://lunarway.com/da/travelcard/) / (https://www.sas.dk/eurobonus/travel-cash/)

    Derudover siger de: "Danmarks billigste betalingskort ved køb og handel i udlandet", kan det virkelig passe?

    Nogen der har noget mere viden om emnet?
     
    Senest redigeret: 16/8/17
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Men debit kort - dette giver da nogle begrænsninger og kræver at du har penge indsat på en konto et sted?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Har så også en kreditfunktion kan jeg se:

    upload_2017-8-16_14-53-24.png
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    LunarWay har godt nok ikke sagt om det er et MC Credit eller Debit, men går da ud fra det er samme type SAS bruger, altså debit. Men hvis det er et debit giver det nogle klare begrænsninger.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Lyder som samme koncept som Revolut.com.
     
    MortenS, Henry og Christianbp17 "Synes godt om dette"
  6. Filip

    Filip Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Det er lidt sjovt at de kun lige kan få det til at løbe rundt til 300 kr./året, mens Revolut kun skal have 42 kr. én gang.

    Revolut skriver at de tjener hver gang at man bruger kortet i en butik, men det nævner Lunar Way ikke i deres "Fuld transparens" afsnit :confused:
     
    tbh, PeterA, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Har fulgt Lunarway helt fra starten, allerede inden de åbnede for bestillinger på det nye kort. Jeg har det bare lidt "svært" ved at bruge et kort uden at få nogle bonuspoint for det - og dermed har jeg ikke bestilt et Lunarway kort - med mit forbrug giver det heller ikke mening at have 5 forskellige kort - især ikke hvis der skal betales et Girokort på dem alle hver måned. Jeg klarer mig imidlertid med et Bank Norwegian-kort, som jeg optjener cashpoints til at rejse for på, en nem og gennemskuelig løsning.

    Man har nogle regnet på hvorvidt det kan betale sig at slippe for gebyret vs. hvad værdien er af det men får ud af Bank Norwegian, SAS eller BA kort? Kan det meget bedre betale sig?
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Jeg har ikke regnet på det, men læste et sted her på forrummet at man kunne bruge "top up" funktionen hos LunarWay og derved betale med sit SAS, BN eller BA kort og opnå point. Hvilket jeg af personlig erfaring har fundet meget brugbart, især fordi man ved betaling med LunarWay VISA Debit kort slipper for MC kort gebyret i de fysiske butikker. HVIS LunarWay laver deres Travel Card med samme funktion alså "top up" kan man jo få både point fra sit kreditkort samtidigt med at slippe for gebyret. Det kræver dog lidt arbejde at flytte rundt på pengene..
     
    Henry og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  9. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det ser ikke ud til vi har en decideret Lunarway tråd så jeg benytte denne tråd.

    Er der andre der har modtaget besked om at top up funktionen er nedsat til 1.000kr pr måned? Jeg modtog en privat besked om det fra LW, men der står intet om det på deres hjemmeside.
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Ziggy

    Ziggy Nyt medlem

    Beskeder:
    9
    "Synes godt om" modtaget:
    17
    Point:
    3
    Jeg fik dette svar tidligere i dag:
    "Beløbsgrænsen er midlertidig sat ned til 1.000, i mens vores udviklere knokler med at opgradere sikkerheden og forbedre funktionen"
     
    Christianbp17, MortenS og Henry "Synes godt om dette"
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Okay. Det minimerer jo fordelen en del. Vi må håbe, at den nye løsning, der bliver implementeret, tillader en højere grænse.
     
    Christianbp17 og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side