Malaysia i juli måned med barn

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Luxury_Globetrotter, 24/3/19.

  1. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Nogen gode anbefalinger på destinationer og/eller hoteller/resorts i juli måned i Malaysia?

    Vi flyver med Qatar til Singapore (ramte en god business billet :D), og vil herfra rejse videre ind i Malaysia.

    Da vi rejser med vores søn på 1,5 år, så giver det lidt begrænsninger pga transporten. Vi kigger efter 2 locations for vores 16 dage derude.

    Håber I kan hjælpe lidt?
     
    Henrik Olsen, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Langkawi har mange gode resorts
    Jeg var senest for en måned siden på Penang hvor Batu Ferringhi har flotte resorts. Jeg boede på Doubletree som kan anbefales.
    Der sker mere på Penang og flere gode restauranter.
     
    Henrik Olsen, THammer, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hold dig til øst delen, ala perhentian islands, hvis du vil undgå periodevise kraftige byger som især rammer vestdelen.
    Hvis i alligevel vælger vest, så
    1. Jeg syntes Penang er mere "byferie" end badeferie og med en 1.5 årig får i ikke meget ud af det. Spændende by, lækker mad og masser af kultur, men strandene er ikke imponerende.
    2. Langkawi er mere strand og sol, og hvis i vælger resorts oppe i den nordøstlige del så får i tæt på paradis strande, cenang beach skal i holde jer langt fra.
     
    Senest redigeret: 25/3/19
  4. NicklasAnthony

    NicklasAnthony Aktivt medlem

    Beskeder:
    59
    "Synes godt om" modtaget:
    130
    Point:
    33
    Jeg har selv været i Malaysia 6-7 gange nu og elsker det! Øst er nok det mest anbefalet i Juli måned. Jeg har selv været på Perhentian 3-4 gange nu, og vil helt klart anbefale det. Da i har Jeres søn med, ville jeg anbefale perhentian besar, det er en mere stille ø i forhold til den anden. Der er mange backpackere der ovre nemlig.
    Vi har flere gange boet på Coral View Island Resort, som er et fint billigt hotel hvor du bor i små hytter. Det kan fås med hav udsigt og det er virkelig nydeligt. Redang island var jeg på for nogle år siden men efter de har renoveret det meste af Øen har jeg ikke boet der. Vi var forbi i juli måned sidste år, hvor vi sejlede fra Perhentian (ca en times sejltid) og det fangede os ikke på samme måde som for år tilbage. Men stadig flot :)
     
    Luxury_Globetrotter, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg har været på Kota Kinabalu og der er ikke helt tosset heller, https://da.wikipedia.org/wiki/Kota_Kinabalu, ligger på borneo og er et par timers flyvetid fra KL/Singapore.

    Der er luksushoteller (Shangri-La har et par stykker), der er oplevelser også, masser af fisk i flotte farver i vandkanten samt organiserede ture op ad floden og se dyr samt menneskeaber...
     
    clager, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  6. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Stemmer i med ovenstående. Langkawi er lækkert. Har også været på Tioman som var rigtigt fint og der var meget roligt. Boede i en bungalow på stranden for små penge.
     
    Luxury_Globetrotter, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side