Mileage run haster

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Thomas Jensen, 27/6/15.

  1. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Har haft alt for travlt på arbejde og hjemme fronten og ser nu til min skræk at min diamant status udløber per 31 juli 2015. Jeg er pt. på 72415 point og mangler dermed 17585 point for at beholde det. Jeg har ikke planlagt nogen rejser, og ingen point på vej.
    Nogen der har et godt tip til optjening af ovenstående? Jeg har kun den 27 til 31 juni til rådighed for at kunne foretage et mileage run.
    Kunne man alternativt få en anden person til at foretage rejsen kunne man naivt spørge:oops:
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    27-31 juli?
    I praksis tjekker de jo aldrig id på mange europæiske flyvninger men jeg ville ikke risikere noget med at få andre til at flyve i mit navn.... For begges skyld.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes 17.585 point er mange at mangle for at få diamant. Jeg er godt med på SAS er ved at forsøge at gøre det mere attraktivt, men er det virkeligt det værd over at få guld? Mener du at du skal rejse imellem i morgen og tirsdag eller først slut juli?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Ingen skal sættes i problemer. Personen skal rejse i sit eget navn, men optjene point på min konto. Det er måske ikke muligt overhovedet? Tror måske jeg kender svaret på forhånd på dette, men ville lige høre eksperterne
     
  5. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Sorry, my bad. Jeg kan rejse i perioden 27 til 31 Juli
     
  6. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er mange point du mangler. Er det det værd at bruge tid og penge på for de fordele du vil få i forhold til Guld?

    Jeg kan godt forstå mileage runs hvis man mangler nogle marginale points (et par tusinde). Men for at få 18K points skal du godt nok bruge nogle penge, det kan nemt koste over 10.000 kr. i billetter. Og er det så ikke bedre at bruge de penge på at forkæle sig selv når man skal på en rejse man har brug for, og så i stedet købe business class billet? :)

    ja jeg tænker bare højt :rolleyes:

    Når det så er sagt, og når du kun har så kort tid, så tror jeg ikke du kommer udenom en long-haul flyvetur på SAS Metal til USA eller Asien på minimum en Plus Saver billet. Fx til SFO t/r hvor du som guld optjener 15.000. Og så mangler du 3K point som du må få ved at tage nogle ture i Europa (evt på SAS Plus). Du kunne bestille en Option town opgradering til Business på din SFO tur, og hvis den går igennem kan du så afbestille dine intra-EU SAS Plus billetter for så får du points nok ud af det.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ikke muligt vil jeg sige, medmindre du kender en anden Thomas Jensen -- så går det (måske).
    OK jeg har ikke nogen geniale forslag for at hente så meget. En retur på business til IAH er umiddelbart bedste bud, men tror ikke den findes på dine datoer (længere). Og selv da betaler du jo så 10.000 for at gå fra Guld->Diamant -- det giver ikke meget mening i min verden.
     
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Jeg er også enig at en tur til Houston kan være det bedste og klares over et par dage. Et eksempel er med start i Franfurt og via Stavanger på udturen i Business og i SAS Plus på hjemturen via Oslo og Frankfurt. Så kan der vælges en SAS Plus billet fra København til Frankfurt. Så skulle der være point nok hjemme.

    upload_2015-6-27_20-36-4.png

    Point:
    CPH-FRA i Plus: 1500
    FRA-CPH i Plus: 1500
    CPH-SVG i Plus: 1500
    SVG-IAH i Business: 6000
    IAH-EWR i Økonomi: 300 (estimat og afhægig af booking klasse)
    EWR-OSL i Plus: 4000
    OSL-FRA i Plus: 1500
    FRA-CPH i Plus: 1500

    I alt giver dette 17500 point uden turen IAH-EWR og dette giver mere end de under 100 point der mangler. Så dette vil få dig i mål....

    Men der er ikke meget availability lige nu tilbage.

    Prisen er så godt 13000,- kroner.

    Er det så prisen værd - ja - nej - måske - det kommer nok meget an på den enkelte, men værdien af EuroBonus Diamant i forhold til Guld er i min verden ikke det værd. Så ville jeg hellere bruge pengene på en SAS billet i den nye optjeningsperiode hvor der også er værdi i selve rejsen, da den har et formål udover at blot optjene EuroBonus.

    Havde jeg gjort det.... det havde jeg nok - men jeg er heller ikke helt normalt :)
     
    Ulrik, tbh, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Thomas Jensen

    Thomas Jensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Tak for de mange input. I har jo sikkert ret i at, det ikke er pengene værd. Jeg må indse at næste periode bliver med guldstatus
     
    Ulrik, Kristian og tbh "Synes godt om dette"

Del denne side