Lad mig slå det fast med det samme: jeg er nysgerrig af natur, og så keder jeg mig på toilettet, så efter at have undret mig over at de samme sæder på ARN-LAX afgangen var taget omkring det tidspunkt jeg skulle afsted. Så mens jeg keder mig suser jeg så rundt på Expertflyer og set et tydeligt mønster: Umiddelbart ser det ud til, at alle af SAS' afgange med 330'ere er 20A+D+F+H forhåndsbooket. Og det er ikke en softblock, jeg har ikke mulighed for at vælge dem på min afgang: Kiggede drypvis på andre afgange med 330'ere fra CPH også, og det ser ud til det er samme mønster. Af og til er en af pladserne vitterlig booket, og ca. 4-5 dage før afgang blir de vist frigivet. Hvad pokker er det? Holder SAS på dem for at kunne dele dem ud kort før afgang? Er det for diamond/pandion medlemmer? Måske ser jeg spøgelser? Nogen med gode ideer, eller ligefrem viden om det?
Kan det være til SAS' eget personale, fordi de samme mennesker ikke kan flyve frem og tilbage pga. nogle hviletidsbestemmelser?
Hvis blokkede seats var enten de allerførste rækker eller de allersidste rækker, kunne det skyldes balance problemer, alt efter om flytype er født næsetung eller haletung. Hvis flyet ikke er fully booked kan man kompensere på denne måde, men de viste sæder er jo midt inde i fyet, så de må være blokkede aht en special passager kategori..
@jakobv84 Du har måske fat i noget. Måske holder de dem hvis der er infants ombord!? Men ingen i GO er forholds booket på samme måde. @Nicki Lolk Sørensen Har tænkt samme tanke, men friskt hvis de gemmer forreste række til dem, plus det er ALLE afgange, lax, ord, ewr, iad. Kan vel ikke være alle afgange der er det xtra behov for personale!? Stadig forundret
Jeg holder fast i min teori. Hvorfor ellers blokere dem sådan? Det passer jo med de ekstra iltmasker og hvis det var til personale havde det vel være naturligt at blokere sæder i en blok fremfor sådan spredt ud. Jeg ved ikke hvorfor de ikke er blokeret på Go; kan være et resultat af de ikke har opdateret siden de lancerede Y+ (nok ikke så realistisk), at folk ikke sæde reserverer så meget i Go som i Plus (hvor det vel er en del af billetten) eller at de vil sikre de har plads og så kan de up-ops Go til Plus hvis det endeligt skulle blive nødvendigt.
Ja jeg tror sgu du har ret. Så at tage en af de ledige pladser på rækken: Dumt hvis man vil sove i tilfælde af en beps ved siden af! Jeg rykker nok et par rækker bagud hvis pladserne bliver taget.
Det er ikke sæder jeg ville vælge alligevel. Bulkhead er generelt ikke særligt fedt da det jo kan være svært at strække benene. OK i Y hvor man undgår at have et andet sæde lige i masken, men på Y+ undgår jeg dem normalt.
Mange selskaber blokere ofte de sæder der er til infants. De bliver mange først uddelt i gaten. Du kan i bookinger - ved at ringe - få noteret st du har en infant med og du gerne vil have sådanne et sæde. Ikke et krav men request
@jakobv84 Ved ikke om jeg misforstår dig, men jeg synes faktisk den første række i PLUS har ret go benplads på den nye kabine i A330'eren - og får ikke et sæde smækket op fjæset. Men ellers har jeg det som dig, pladser opad bulkhead er ikke super fede, også pga det er lidt smallere pga. bordet i armlænet mm. @Henrik Olsen Men synes ikke jeg har set, at de blokerer i deres premium economy så massivt som dette. Og i GO kabinen er der ikke en eneste som er reserveret. Så selvom mit mysterie er opklaret, er jeg dog stadig lettere undrende overfor SAS' disposition over 4 pladser i PLUS kabinen