Norwegian’s subsidiary Norwegian Air International Receives Tentative Approval to fly to the United

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 15/4/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113

    Norwegian - 2016-04-15 16:25 BST
    [​IMG]

    The U.S. Department of Transportation has today issued an order proposing to grant a foreign air carrier permit to Norwegian Air International.When made final, the permit will allow Norwegian Air International to begin operations to the U.S., including the first-ever service between Boston and Cork, Ireland.

    “A final approval, based on the Open Skies Agreement between the U.S. and EU, will be win-win for consumers and the economy on both sides of the Atlantic. It will allow Norwegian to expand our U.S. operations. Our continued presence in the U.S. will create thousands of jobs and generate tens of millions of dollars of economic activity for the Group’s U.S. destinations,” said CEO Bjørn Kjos of Norwegian Group.

    Norwegian intends to continue hiring hundreds of American-based crewmembers, bring hundreds of thousands of European tourists to the United States, continue to offer the American people affordable fares and efficiently utilize an $18.5 billion order of planes from American manufacturer Boeing.

    Norwegian currently has a firm order of 149 Boeing 737s and 787s valued at more than $18.5 billion at current list prices. During the past seven years, Norwegian has taken delivery of 103 brand new U.S. manufactured Boeing aircraft (direct buys and leases).

    Norwegian flies fuel-efficient Boeing 787 Dreamliners and Boeing 737s on its routes between the U.S. and Europe.
     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Kan nogen forklare præcis, hvad det er de må nu, som de ikke må før?

    I forvejen flyver de jo til og fra USA...
     
  3. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Som jeg læser det må de nu flyve til USA som Norwegian Air International (D8 Koden), hvor før har de kun haft tilladelse som Norwegian Air Shuttle ASA (DY koden).
    D8 er et datterselskab som er oprettet i Irland, uden jeg ved det men sikkert fordi de har nogle økonomiske og flyrettigheds fordele. Norwegian vil flyve long haul ruterne fra Cork under D8, sikkert fordi de fly der skal bruges på ruten, kommer til at blive registret under D8.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Amerikanske myndigheder vil give Norwegians EU-selskab flytilladelse
    Norwegian - 2016-04-15 17:52 CEST
    [​IMG]

    Norwegians irske datterselskab, Norwegian Air International, har fået en tentative amerikansk flytilladelse. Når den endelige godkende er klar, betyder det blandt andet, at Norwegian inden for kort tid kan lancere sin første rute mellem Irland og USA.

    ”Det er på høje tid, at det amerikanske transportministerium omsider foreslår at imødekomme ansøgningen om flyvetilladelse, som vi hele tiden har sagt, er i tråd med Open Skies-aftalen mellem Europa og USA. En endelig godkendelse betyder, at vi kan arbejde videre med at realisere selskabets strategi og fortsætte den internationale vækst, hvilket indebærer at skabe nye arbejdspladser og sikre de eksisterende”, siger administrerende direktør Bjørn Kjos.

    Norwegian startede langdistanceflyvninger i 2013 med nye, brændstofeffektive og mere miljøvenlige Boeing 787 Dreamlinere. Selskabet har nu fire langdistancebaser i New York, Fort Lauderdale, London og Bangkok.
     
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Ok, så det har intet at gøre med, om de MÅ flyve til USA eller ej. Men ja, du kan have ret i, at det nok er økonomisk. Irland har jo lav selskabsskat.
     
    SimonFraLolland "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @SimonFraLolland - du gik i 9. Klasse og har styr på skatteregler i Irland.. jer er imponeret.. da jeg var i din alder tænkte jeg ikke på sådanne ting.. :cool:
     
    SimonFraLolland, Ulrik og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  7. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Ja og nej. Det kræver en tilladelse at flyve til USA, hvilket Norwegian Air Shuttle ASA (DY) har, men det har Norwegian Air International (D8) ikke haft tideliger. Det har gjort de ikke kunne starte long haul ruterne fra Cork, da de skulle flyes af 737 som tilhørte Norwegian Air International.
    Norwegian Air International (D8) har 37xB737-800
    Norwegian Air Shuttle (DY) har 58xB737-800
    Norwegian Long Haul (DU) har 8xB787-8 og 2xB787-9

    Norwegian Long Haul's (DU) 787s bliver fløjet under DY koden, lidt på samme måde som SAS og Jettime's ATR. Hvorfor man ikke gjorde det samme med 737 på Cork ruterne, ved jeg ikke, men jeg gætter på noget med skatte regler, ansættelseskontrakter, og løn.


    Jeg går skam stadigvæk i 9. Klasse et par måneder endnu. Jeg har skam også en masse andet at tænke på, efter jeg har studeret de irske skatteregler :p:p
     
    obs, asf, Christian Larsen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side