Det er nu muligt at anullere bookinger indenfor 24 timer i appen. Endelig en opdatering som bidrager med yderligere funktionalitet. Vi må håbe, at det med tiden bliver muligt at anullere udover 24 timers-vinduet - både online og i appen.
Det gode ved denne nyhed er at den er linket til købet af billetten. Så har du købt mobilt og skal annullere, så er det en god funktion at have, da du så slipper for at finde hjemmesiden eller ringe til SAS.
Det er formentlig ikke så meget et spørgsmål om teknik, men en rent forretningsmæssig beslutning der ligger bag de 24 timer. Det er en parallel til at andre butikker har en politik omkring byttefrister/pengene tilbage.
SAS sælger mange forskellige billettyper, som alle kan annulleres. Forskellen på de forskellige billettyper er, hvor stor andel af pengene man får igen. Fælles for alle typer er, at de refunderes 100% inden for 24 timer. I den sammenhæng giver det ikke mening, at jeg ikke kan refundere min Plus(flex)-billet i appen 25 timer efter købet. Det samme gør sig forøvrigt gældende på hjemmesiden...
Jeg er ret sikker på at det er et spørgsmål om teknik. Hvorfor skulle de ellers undlade at åbne for at Plus billetter kan afbestilles for fuld refundering? Det er jo ikke ligefrem omkostningsmæssigt smart at kunderne skal bruge ressourcer hos kundeservice for at få afbestilt deres billetter, i stedet for at kunne betjene sig selv på hjemmesiden. Det er vist ikke nogen særlig stor hemmelighed at mange af SAS' IT-systemer er ganske antikke og modne til udskiftning.