Officiel minimums transfertid

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af jacobb, 16/7/15.

  1. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    Hej,

    Jeg er i gang med selv at sammensætte en tur med flyvninger med forskellige selskaber, og i den forbindelse har jeg kontaktet mit forsikringsselskab for at høre, hvordan jeg er dækket hvis jeg misser mit connecting flight.

    De oplyser at jeg er dækket op til 15.000 kr., "hvis sikrede forsinkes ved flyskift til og fra samme lufthavn, når den officielle minimums transfertid, som luftfartselskaberne bruger, er overholdt".

    Jeg flyver ruten TXL-IST-EBB-IST-TXL med Turkish Airlines. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger omkring disse minimums transfertider, evt. i en konsolideret liste som jeg altid fremover kan referere til?

    Pfht.

    Jacob
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. PeterK

    PeterK Guest


    Jeg kan ikke hjælpe med et link, men måske kan jeg hjælpe lidt alligevel.

    Hvis din rejse starter i Berlin og TK er forsinket til Istanbul, så har de pligt til at reroute dig, hvis du ikke når din videre forbindelse. Reservationssystemerne er bygget op, så du ikke kan købe en rejse, hvor MCT (Minimum Connection Time) ikke er overholdt. Jeg mener at huske at for TXL er det 45 minutter, men der kan være forskellige tider afhængig af, om du kommer fra indenrigsfly eller internationalt fly.

    Det er værd at huske, at booker du en rejse, hvor 2 flyselskaber ikke har en interline-aftale (dette gælder blandt andet BA/SK), så står du selv med "problemet", med mindre den er købt hos et rejsebureau, som dermed står som ansvarlig for reroutingen.

    Hvis du har en separat billet fra Danmark til TXL, kunne et link sikkert hjælpe endnu mere.

    Jeg håber du blev bare lidt klogere :)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min metode er normalt at søge på google på lufthavnens website. Indtil videre er det ikke slået fejl. TXL er 45min ifølge deres eget website http://www.berlin-airport.de/en/travellers-txl/at-the-airport/flight-connections/
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    Mange tak for hjælpen. Jeg var ikke sikker på, at minimumstid brugt af flyselskaberne og lufthavnens officielle minimumstid var den samme! Så vil jeg forsøge at time min indflyvning til TXL nogenlunde med min afgang til IST.
     
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Du har et andet potentielt problem og det er terminaler, ikke sikkert at SK og TK flyver fra samme terminal. I TXL er der flere terminaler med hver deres sikkerhedscheck og derved også kø... Vi har haft den problematik op og vende, da ikke en gang SAS kan love, at man kommer med damme fly hjem, så altså ikke der man kan lave en mileage run..
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. jacobb

    jacobb Medlem

    Beskeder:
    99
    "Synes godt om" modtaget:
    98
    Point:
    18
    Tak for heads up - vil forsøge at sætte et par timer af til transit i hvert fald. Dog er det vigtigste for mig at min forsikring dækker, hvis jeg skulle misse min forbindelse! Og det lader til, at så længe jeg har afsat 45 minutter mellem flyvningerne, dækker de i udgangspunktet (selvom det virker noget nær umuligt at komme ud og gen-checke ind bagage og komme gennem security på den tid, især hvis det er forskellige terminaler).
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    At komme ud og lave check-in for baggage igen er umuligt på 45 min i TXL - og de fleste andre lufthavne for den sags skyld. De fleste check-in skranker lukker vel normalt allerede når du lander. Har svært ved at tro en forsikring vil dække det. Med bagage tror jeg de vil forholde sig til at flyselskaberne skriver at check-in åbner to timer før og lukker f.eks. en time før - ergo vil de nok forlange 2 timer.

    Men indrømmet - det er utroligt svært at få et klart svar på.

    45 min som MCT er med bagage indtjekket hele vejen. Måske kan du være heldig at SAS vil tagge din kuffert helt til final destination når det er en Star Alliance partner. De behøver ikke at gøre det, men med lidt held og et smil til check-in agenten kan man nogle gange være heldig.
     
    Henry, Beaglen, AMJ og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Er der en som kan hjælpe med MCT i Frankfurt?
    Ankommer med LH fra Miami og skal videre med LH til CPH...
    Kan ikke finde det nogen steder.. Har layover på 1h 55 min :):)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    LH-** II 1.00 UNITED STATES - ALL er nok den relevante.
     
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  11. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hvad betyder det? o_O
    Skrev til dem på Twitter og fik oplyst at 60 min. var minimum og at man ikke kan slå det op nogen steder :confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    LH-** II 1.00 UNITED STATES - ALL
    LH-** = Lufthansa til alle (inkl. lufthansa)
    II = International til International
    1.00 = 1 time og 00 minutter
    Resten må du selv gætte

    ExpertFlyer (mod betaling) f.eks. kan bruges til at slå det op.
    Såfremt du er på én billet, så er du alligevel sikker på at det er overholdt, hvis billetten er udstedt. :)
     
    jtraveler, jakobv84, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Tak skal du have. Og så ved jeg at jeg ikke skal bekymre mig om det fremadrettet hvis jeg køber på selskabernes hjemmeside :)

    Et nyt spørgsmål rejser sig - jeg kunne ikke finde en tråd så stiller spørgsmålet her.
    Som I ved er det en LH flyvning CPH-FRA-MIA tur/retur hvor jeg har tilføjet vores EB-nr på bookingen. For at kunne vælge sæde x-antal timer før afgang skal jeg så tilføjet bookingen i SAS App eller hente miles & more app?:confused:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Der bliver åbnet for check in 22 timer før afgang. Online eller på mobil app (lufthansa app)
     
    Beaglen, Henry og jtraveler "Synes godt om dette"

Del denne side