Det var en mørk og stormfuld aften!! (Deja-vu Kjøwenhavnere??) Nå, det er ikke aften, men mørkt og stormfuldt er det i hvert fald her i Jylland (selvom vi for længst har lagt julen bag os), og jeg har netop lagt røret efter en samtale jeg aldrig ville tro jeg skulle have - i hvert fald ikke med et bekræftende resultat. Summa summarum, jeg har indvilget i et møde med Head of Corporate Sales fra ingen andre end Norwegian........ Ud over at jeg jo nok kender et par stykker her inde, der bifalder ovennævnte, kan man jo også spørge sig selv: "Hvordan er det dog kommet helt der til"?? Tja - svaret er vel ikke enentydigt, men en tiltagende frustration over, at mit foretrukne flyselskab gennem RIGTIGT mange år efterhånden har udvandet min følelse af at være en værdsat kunde, og udelukkende deltager i lavprisselskabernes ræs mod bunden, på alle andre fronter end på prisen. Jeg sagde jo at jeg ville gentænke min rejse strategi i 2017, og det skal så stå en prøve, en ganske radikal en af slagsen. Hvad gør at jeg overhovedet åbner mit mødelokale for dem? Ud over en vældig behagelig snak, er det egentlig mere SAS der er skyld i at jeg gør det, mere end det er Norwegian der er dygtige sælgere. Den indledende drøftelse var da godt nok en øjenåbner i forhold til hvad der egentligt er muligt, med et selskab der ikke er med i nogen alliancer. Det ser ud til at de med indgåelse af en virksomheds aftale er villige til at smide første års benefits med i hatten fra start, således de billigste billetter kan købes, og man alligevel kan få både fast track OG bagage med. Både intra europæisk og på LH. Optjeningen af cash points er nemt og overskueligt 2% i og en værdi på 1NOK/stk - BUM Hvis jeg dropper "tante SAS" skal jeg alligevel til at køre til BLL eller AAL og flyve "one stop" der fra, så nok lidt ligegyldigt om det så er CPH, FRA, AMS, LHR, eller LGV turen til AAL tager marginalt længere end til BLL, men til gengæld kan jeg parkere gratis. Downside, og det der stadig gør at jeg ikke er overbevist. Hvad sker der første gang de efterlade DSGM et eller andet sted, med en handling medarbejder der "Not give a shit" når flyet er aflyst/forsinket etc. etc. Hvordan mon det vil påvirke hans blodtryk??? Aaaaaaargh - skal/skal ikke den er godt nok svær, men nu tager jeg snakken til en start, det koster jo ikke noget, og så må vi se om tiden op til EB jubilæet byder på ægte forbedringer, og ikke de "forbedringer" vi er blevet vant til fra SAS' side. En ting er sikkert: SAS det er ene og alene jeres skyld, at jeg overhovedet står i denne situation. For få år siden, ville jeg have lagt røret på med et "håneligt" - tak, men nej tak - hvis Norwegian havde formastet sig til at ringe til mig, og ligefrem foreslåetat jeg skulle bruge tid på et møde med dem. Ikke at det er noget der på nogen måde bekymre SAS at en sur gammel mand skifter til konkurrenten, men hvad når den næste SGM, og den næste SGM og den næste SGM og............... Mon det går op for dem at de denne gang gik for langt? Og mon det overhovedet interesserer dem??? /DSGM
Jeg mindes at DSGM har haft en udtalelse i en artikel på Check-in.dk, tror jeg det var. Måske kan det være derfra.
Tja, indtil nu er det lykkedes BÅDE BA/Sunair & Norwegian at finde mig, måske man skulle tage navneforandring til Andersen
Uanset, så er det meget interessant at de rent faktisk kontakter dig direkte. Det viser jo lidt om "værdien af et Guld/Diamant medlem".
Man tænker lidt ved sig selv: "SAS kigger i alle mulige retninger. Men når de så overhovedet nogen vegne...?"
Nu nævner du selv, hvad ved aflysninger, forsinkelse etc. Tjekker man expertflyer for interline aftaler, får man en fornemmelse for hvor meget DY vil kaste ind i kampen: Hvor D8 er dem selv. Tjekker man SAS: Blot et indspark, spændende at følge din beslutning.
@isolCBflyer - jep!! Lige netop dette skal DY (D8 eller hva' de nu kalder sig ) redgøre for, dette punkt er nok det væsentligste "udestående" for mit vedkommende. Der er jo en del skrækhistorier, og med væsentligt færre frekvenser på deres ruter, så kommer de til at give en yderst god/overbevisende forklaring på hvorledes de vil sikre at DSGM ikke strander et eller andet sted for lud og koldt vand!!! OG - de kommer til at give en evt. "god forklaring" på skrift, ikke noget varmt sælger gas, men kolde tilfredsstillende fakta på skrift. Mere tillid har jeg altså heller ikke til dem. Vil de ikke give det - jo jo - så passer det jo at der er "ugler i mosen" To be continued.....................................
Det har jeg absolut heller ingen problem med, da jeg forventer at ethvert svar/løfte gives på skrift i en firma aftale, og så er jeg da helt lige glad med hvor meget der er "pre-fabrikeret" Jeg forbereder mig da også altid på mine kundemøder/konferencer med alt hvad der er at støve op omkring kunderne - det kaldes at gøre sit hjemmearbejde ordentligt
Hainan Airlines: https://en.wikipedia.org/wiki/Hainan_Airlines Suuuuuper nyttigt hvis man rejser med Norwegian i Europa og US
Jeg vil dog gætte på at det er noget DY/D8 har været tvunget til af de kinesiske myndigheder for at kunne operere i Kina. Man kræver nok "en eller anden" interline aftale med et lokalt selskab......
Du kommer jo til at strande.... så spørgsmålet til dem er jo mere om hvem du så ringer til for ikke blot at være i kø sammen med 200 andre i en lufthavn hvor de ikke har nogen egne medarbejdere?
Lige præcis, og jo mere jeg tænker over det, jo mere er jeg sikker på at de ikke kan/vil honorere noget som helst til "status/gode" kunder. MEN - lad det nu komme an på en prøve hvad de disker op med, det bliver interessant at høre. Bliver sikkert afklaret i næste uge.........
Jeg er helt enig i at dette er en god lakmus prøve på hvad Norwegian kan og vil gøre udover at sælge til gode priser. så glæder mig til at høre part 2.