Rejse på to separate bookinger gennem USA

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Jeblin, 3/10/16.

  1. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Jeg skal en tur til Santiago (SCL), og vil gøre det billigst muligt. Jeg har derfor overvejet at flyve CPH-IAD med SAS da priserne er gunstige for tiden. Derefter vil jeg flyve IAD-SCL (Copa via PTY). Denne rejserute kan kun bookes ved to separate bookinger. Er der nogen der har erfaringer med dette, hvor stoppet er i USA? Vil jeg være nødt til at hente min baggage i IAD, gå gennem customs, og så checke baggagen ind igen? Eller er det muligt at checke baggagen ind hele vejen, og spare lidt tid i IAD? De er jo begge Star Alliance. Hvor lang tid ville I anbefale som minimum i IAD hvis jeg vælger denne rejserute?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ville helt sikkert planlægge efter at du skal igennem immigration, samle bagage op også checke den ind igen. Som udgangspunkt vil jeg tro du godt kan få et baggage tag der gælder hele vejen så du blot kan "smide" kufferten på båndet igen lige efter customs og ikke skal ned i en ny kø. Se også tidligere diskussion om emnet: https://insideflyer.dk/forums/threads/esta-ved-mellemlanding-i-usa.2092/

    Med hensyn til minimum tid vil jeg anbefale dig at undersøge det hos din rejseforsikring og så planlægge ud fra det. Så er du godt stillet hvis der går noget galt.
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Du skal altid igennem customs med bagagen, uanset om bagagen er tagget hele vejen til slutdestinationen. Men det burde nok være muligt at få den tagget hele vejen selvom du rejser på separate billetter.
     
    Beaglen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Og det går ofte glat.
    Rejste i september CPH-LAX på een billet og videre til SAN med UA på en anden. I CPH tilføjede de manuelt bagagen til min tilslutningsflyvning, i LAX smed jeg den på connecting flights båndet lige udenfor costums. Tjekkede lige v check-in skranken inden jeg hoppede igennem sikkerhedskontrollen, om de kunne se min bagage, det kunne de ikke og tilføjede det manuelt til min rejse. Jeg var star gold, så kunne have et stykke med. Men det kan godt være man skal slippe en skilling for at få bagagen det sidste stykke, afhængigt af billettype/status.
    Og retur var samme proces, blot omvendt. Dog med en United check-in dame i SAN som brugte laaaang tid på at taste, ringe, rynke, gruble for til sidst at sige: eehmmm SAS wants 25$ for your bag! Mit svar: Jeg er diamant, jeg rejser på PLUS, jeg må ha' 4 stykker med - det tror jeg så ikke de vil!;):D:D
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Tak for svarene.
    Blot som update, så vil rejseforsikringen have MCT+90min (dvs 180min i IAD) mellem flyankomst og -afgang når der er tale om to forskellige bookinger. Det passer desværre ikke så godt med SAS i udgående retning (93min layover), så må lige overveje min rejserute engang til. Lidt et dilemma når jeg ville kunne have EBG indenfor rækkevidde med denne rejseplan...
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Interessant de ville ha MCT + 90min - hvor har du forsikring henne??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Det er Europæiskes erhvervsrejseforsikring.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vil tro en rejseagent kan lave det på samme PNR som en booking og dermed fjerne behovet for +90min
     
    Henry, Nielspg, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Kilroy kunne desværre ikke foretage en samlet booking, så jeg er nok ude i at finde en anden rejserute, eller indlægge et stop på udturen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hmm mit rejsebureau (American Express) bookede en samlet billet på et PNR for CPH-CDG (Air France), CDG-VIE (Air France), VIE-CPH (Austrian) sidste uge... måske værd at forsøge en rejseagent? Ellers ja så må du overveje anden forsikring eller anden rute...
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Så må jeg hellere forsøge vores rejsebureau (Egencia) i morgen tidlig, som sidste skud i bøssen...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    @Jeblin Der er stor forskel på at have sine segmenter i samme PNR eller have dem i samme PNR og som en samlet billet. I teorien kan man booke tre forskellige selskaber, fra tre forskellige alliancer, i samme PNR. Det resultere dog ikke i gode priser, fordele eller andet.
    Måske det er svært at få en samlet pris på din routing, fordi der ikke er loadet priser på det danske/skandinaviske marked. Det kan feks være tilfældet hvis Star Alliance har andre og mere direkte løsninger til SCL.
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Det kunne så godt lade sig gøre, men prisen ville blive ca. 48.000 kr, og så giver det ikke så meget mening mere...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej så er det vist forsøgt. Så er det anden rute eller anden forsikring.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    @Jeblin - AC har gode forbindelser. Jeg forsøgte med tilfældige datoer i nov på Travellink.dk (med specifikt AC), pris retur 6.813,- ud via FRA 08nov og hjem via ZRH 13nov, så har du det hele på eet dokument. - På AC hjemmeside er der et hav af connections, men prisen er helt og aldeles afhængig af de datoer du vælger, også for at undgå unødig overnatninger.
     
    Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Måske en smule uden for emne, men håber det går ... :rolleyes:

    Jeg skal på en rejse med familien, hvor vi planlægger at rejse ind i USA ved at flyve til Las Vegas og forlade USA igen en uges tid senere ved at sejle ud fra Seattle.

    Tror I det kan volde os problemer i immigrationen at vi ikke har en "rigtig" returbillet ud af landet?....

    Jeg tænker selv at det må være noget de støder på jævnligt, men vil lige dobbelttjekke med eksperterne her på IF :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Sikkert ikke. Har selv været på en one-way in og en anden booking ud (i fly ganske vist). Immigrations fyren spurgte blot hvornår jeg forlod landet. Men det ville nok være en god idé at have noget på skrift, altså billet, booking - something at smide i hovedet på dem, alt efter hvor sure de er den dag, i lige jeres kø.;)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side