SAS-regnskab

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 18/12/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    1,784
    "Synes godt om" modtaget:
    2,982
    Point:
    113
    Year-end report November 2013–October 2014
    Comparative figures include Widerøe for the August to September 2013 period.

    • Income before tax and nonrecurring items: MSEK 789 (601)
    • Revenue: MSEK 10,966 (11,059)
    • Unit revenue (PASK) declined 0.1%
    • Unit cost (CASK) decreased 1.1%
    • EBIT margin: -2.3% (16.5%)
    • Income before tax: MSEK -450 (1,568)
    • Net income for the period: MSEK -303 (1,465)
    • Earnings per common share: SEK -1.21 (4.45)
    • The outlook for the full year 2014/2015 is presented on page 8
    • The Board proposes that no dividend be paid to holders of SAS AB’s common shares for the 2013/2014 fiscal year
    • The Board proposes a dividend of SEK 50 per preference share to holders of preference shares
    SAS discloses this information pursuant to the Swedish Securities Market Act and/or the Swedish Financial Instruments Trading Act. The information was provided for publication on December 18, 2014, at 8:00 a.m.

    Read more on SAS Corporate Website
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
    2 ting:

    "On December 8, 2014, the Danish airline Cimber was acquired as part of this strategy and SAS intends to transfer regional CRJ900 production to
    Cimber in 2015
    . "

    Så overføre CRJ produktion til cimber

    "We are also enhancing our offering to our frequent travelers. For example, in 2015, the first of the new Airbus A330
    Enhanced long-haul aircraft will be delivered to SAS and, in September, a new direct route from Stockholm to Asia will be opened,” says
    Rickard Gustafson, SAS President and CEO."

    - hvorhen mon? og CPH blev snydt...
     
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
    Hov fandt den:

    SAS is launching a new direct route from Stockholm to Hong Kong starting in September 2015 with flights operating five times per week.
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    1,817
    "Synes godt om" modtaget:
    3,208
    Point:
    113
    Hvis det betyder at vi fra Danmark får billigere priser til HKG, ligesom svenskerne gør det til alle destinationer de skal via CPH for, så er det fint med mig, men gætter på at det stadig ikke bliver specielt interessante priser i forhold til andre.. Spændende med en ny rute!
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
    Ja, men jeg har heldigvis forretning den vej, så lad os se om det er gode afgangstider og priser der er fornuftige.. - ellers har den heddet via BKK eller SIN.... - men september 2015, meget kan nå at ske inden da...

    Men da ikke godt for CPH, at endnu en gang at blive forbigået, en CPH-HKG rute havde været endnu bedre...
     
  6. tbh

    tbh Flying Spaghetti Monster

    Beskeder:
    1,817
    "Synes godt om" modtaget:
    3,208
    Point:
    113
    Helt sikkert med CPH, er det ikke også lidt underligt i forhold til de problemer de havde med det svenske kabine personale på langruterne?
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    4,841
    "Synes godt om" modtaget:
    8,851
    Point:
    113
    Men er det ikke en anden historie det med "gardinerne" og sovepladser, men måske de svenske kabinepersonale er "købt" med en rute..

    Noget der er underligt er, at mens olieprisen er faldet meget, så har det ikke rigtigt hjulpet SAS, måske fordi de har købt ind for dyrt, hedged, det er surt når det er faldet så meget...

    Og med hensyn til Hong Kong, virker beslutningen lidt underlig, når nu jeg tænker mig om, for hvordan kommer man videre med *Alliance derfra? - det er jo ikke nogen china airlines Hub eller Hub for EVA... - så måske regner de med, at som jeg, at det er ende station for folk i området.. - spændende
     
  8. alexanderln

    alexanderln Stealth Member

    Beskeder:
    1,777
    "Synes godt om" modtaget:
    3,451
    Point:
    113
    Nyt regnskab for halvåret:
    FEBRUARY 2016 – APRIL 2016
    • Income before tax: MSEK 127 (355)
    • Income before tax and nonrecurring items: MSEK -601 (-331)
    • Revenue: MSEK 8,916 (9,403)
    • Unit revenue (PASK) declined 11.5%[1]
    • Unit cost (CASK) decreased 1.3%[2]
    • EBIT margin: 2.7% (4.9%)
    • Net income for the period: MSEK 171 (279)
    • Earnings per common share: SEK 0.25 (0.58)
    • The outlook for the full year 2015/2016 remains firm, see page 8.
    NOVEMBER 2015 – APRIL 2016
    • Income before tax: MSEK -182 (-481)
    • Income before tax and nonrecurring items: MSEK -1,005 (-1,160)
    • Revenue: MSEK 17,191 (17,774)
    • Unit revenue (PASK) declined 10.8%[1]
    • Unit cost (CASK) decreased 3.9%[2]
    • EBIT margin: 0.3% (-1.1%)
    • Net income for the period: MSEK -75 (-361)
    • Earnings per common share: SEK -0.76 (-1.63)

    Nogen indvendinger? Aktien får sig i hvertfald en tur nedad.
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,573
    "Synes godt om" modtaget:
    4,175
    Point:
    113
    Tja de tabte 40% flere penge end året før samtidigt med omsætningen er faldet 12% (jeg har ikke googlet bare fra det du indsatte) -- så svært at se hvorfor aktiemarkedet ville belønne det...
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    757
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Jeg læste i Finans at det åbenbart heller ikke gik alt for godt med eksekveringen af den seneste spareplan. Her skulle man have sparet 1 milliard kroner om året, men havde på det seneste kun opnået 700 millioner i besparelse. Det tynger selvfølgelig også regnskabet.

    Men dertil er der jo selvfølgelig konkurrencesituationen der heller ikke gør det nemmere. Norwegian holder sig jo ikke tilbage, og flere andre sniger sig jo også ind i Skandinavien og tager kunder fra SAS.
     

Del denne side