Sikkerhed / gode råd.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Thorbjoern, 20/11/18.

  1. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,821
    Point:
    93
    Hej folkens.

    Faldte over en artikel i Ekstrabladet idag og i den forbindelse tænkte jeg det kunne være fint med en tråd om “sikkerhed / gode” råd på ferien :)
    Såfremt tråden eller lignende allerede har sin eksistent beklager jeg på forhånd :oops:

    Artiklen / vidoen viser hvordan svindlere og “banditter” i Spanien går efter folk på landevejene.

    https://ekstrabladet.dk/ferie/video...adan-bliver-turister-roevet-i-spanien/7402981
     
    Beaglen, DanielBahn og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Generelt så tager vi det ret så laissez faire når vi er på ferie. Gider ikke gå konstant rundt og være piv nervøs over om de stjæler vores punge eller penge, eller mobiltelefoner eller hvad det nu kunne være.
    Vi betaler rigeligt til forsikringer så det allerhøjest bliver lidt mere besværligt, men ikke noget der ødelægger ferien.

    Men.. og ja, der er et men, for her på vores ferie i Rio i sommers med vores lyshårede sønnike og en klapvogn der eftersigende skulle koste mere end normal årsløn (én af de “advarsler” vi hørte inden turen) var vi i starten mere obs end normalt, men mest i forhold til ham, og vores alm kamera som kun kunne blive backuppet om aftenen..
    Både vores purser og steward på flyet advarede advarede os også lige imod kidnapning og tyveri inden vi fra flyet, så de første par dage var vi meget obs på alle dem der rakte hånden ud efter hans hår og aede ham, når man gik på gaden eller sad på restauranter, men vi oplevede simpelthen bare fascination og ‘kærlighed’ fra alle..

    Vi valgte dog at kører rigtig meget i taxa/uber dernede så snart det blev mørkt, også selvom det kun var 600-700 meter.. men ingen grund til at tage flere chancer end normalt nu der var så mange advarsler, og der var så billigt..
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Thorbjoern og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg har tilmeldt mig dansker lister på udenrigsministeriet. Syntes faktisk det rart. Nu med den nyeste opdatering kan man intaste afrejse dato og hjemkomst dato lige så snart man har købt billet. Syntes der rart fordi i tilfælde af der skulle ske noget ved men at nogen vil lede efter en. Ellers har jeg også den opfattelse, lige gyldig hvor jeg er så er det kun til det bliver aften jeg bevæger mig rundt. Når solen er gået ned så begynder jeg at holde mig indendørs og transportere med taxi/uber
     
    Henrik Olsen, Beaglen, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,396
    "Synes godt om" modtaget:
    12,790
    Point:
    113
    Havde en kollega, der var så bange for, at nogen skulle stjæle hans penge, at han gemte dem på hotelværelset (som ikke havde box). Hans bedste ide var at lægge dem i bunden af papirkurven (med noget skrald over).o_Oo_Oo_O Han havde bare ikke tænkt på, at rengøringen tømme den :eek::eek::eek:
     
    Bekgaard, Kenneth K, Erwin Lansing og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,821
    Point:
    93
    :eek::eek::eek::eek:
     
    Bekgaard og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    ha ha ha ha ha ha
    så blev den da helt sikkert ikke stjålet :D:D:D:D
     
    Bekgaard og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    jeg har et triks som jeg altid bruger når jeg rejser udenfor norden.

    Højre bukse lomme har jeg kun de store sedler. Og venstre lomme har jeg de små. altid i tal rækkefølge. Og når jeg skal bukke dem så bukker jeg dem omvendt. Dvs de store sedler inders og de små yderst. Når jeg skal betale så hiver jeg altid en op af gangen. så alt afhængigh af hvor stor beløbet er som jeg skal betale så vælger jeg højre eller venstre lomme. Og hvis jeg har behov for at hive bunken op, så gør jeg det aldrig i offentlighed. Spørge pænt om de har et WC jeg kan låne. Står aldrig og vifter med flere penge end jeg skal betale.
     
    Bekgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    "En kollega.." jo jo.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Abj

    Abj VIP medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    285
    Point:
    53
    eb.dk er jo en gode kilde til hysteri og sensation. Jeg har rejst i 90+ lande, og det eneste land jeg har været udsat krimialitet er DK - pas på med Aalborg Banegård sent om natten...
     
    Bekgaard, SophieHendriksen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, man kommer langt med helt almindelig agtpågivenhed som man jo også bør udvise herhjemme :)
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Råd #1 : Lad være med at læse Ekstrabladet;)
     
    Baadsgaard, Bekgaard, Erwin Lansing og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    597
    "Synes godt om" modtaget:
    1,821
    Point:
    93
    I tilfælde af nogen skal til Paris eller befinder sig i umiddelbar nærhed så er følgende opdatering kommet fra Udenrigsministeriets Borgerservice:

    Frankrig/Paris: Uroligheder og voldelige sammenstød mellem politi og demonstranter i det centrale Paris. Undgå området omkring Triumfbuen og pladsens 12 sideveje samt hele Champs-Elysées til og med Concorde-pladsen. Hold dig på afstand af demonstrationerne, da de kan udvikle sig voldeligt. Hold dig opdateret om situationen via nyhedsmedierne og følg de lokale myndigheders anvisninger. Husk du kan hente vores gratis app, Rejseklar, og nemt tilmelde dig Danskerlisten.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side