THY: tips, tricks og andre smarte ting med Turkish Air lines

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Ali Taran, 15/6/16.

  1. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    Jeg syntes ikke vi har en tråd hvor vi kan dele vores erfaringer med THY. Syntes alligevel der er en del som har Guld kort hos THY. Håber i har lyst til at dele jeres erfaringer/tricks og tips her i tråden.

    Jeg kan starte med at jeg skulle til Nairobi på øko. Ringede til guld linjen og spurgte efter opgrade. Det kostede 20.000 point at opgradere fra øko til Bussines. Jeg valgte at opgrade fra ist til nairobi. Personligt syntes jeg at det er billigt og jeg fik en bekræftelse med det samme om det var gået i orden. Det hele over tlf. Super nemt og hurtigt. Men man optjener dog efter oprindelig booking.
     
    Kristian, T4L og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  2. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    Skulle til at booke en billet til Cph-ist-adb-ist-cph. Fra den 22 til 26. Via nettret var billetten til 2250 selvfølgelig til kun 25 % optjening.Så ringede jeg til et rejsebureau. For kun 250 kr mere kunne jeg flyve til 50 % optjening. Syntes det tit THY billetter er kun til 25%. Jeg vil fremover altid lige tjekke med et bureau hvor meget mere skal der til for at få en bedre optjening. Der er SAS hjemmeside meget bedre. Kan man se med det samme hvor meget point man for.
     
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,131
    "Synes godt om" modtaget:
    8,197
    Point:
    113
    Jeg har luret lidt på deres award chart, hvilket i nogle tilfælde virker meget betalelig i specielt First, f.eks. 130.000 fra "Europe 2" (inkluderer Danmark og vist det meste af vest europa) til far east.

    Endnu bedre var Europe 2 til Central Asia, Indien inkluderet, men kan det virkelig passe??? Der står 86.000 retur i First? 43.000 point (+ skatter of afgifter) virker da som en rimelig god deal for at komme forbi FCT, selvom man må nøjes med ca. 7½ times F i luften til New Delhi eller 8 til Mumbai :eek:

    *det kan være at det skal være direkte flyvninger for de priser, jeg har ikke sat mig helt ind i det.
     
  4. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    117
    "Synes godt om" modtaget:
    437
    Point:
    63
    Jeg besøgte for et par uger siden Turkish salgskontor i Manila hvor de tilbød at matche mit SQ gold til tilsvarende hos Turkish - af minusser så har de lige sat prisen op på min foretrukne tur til Manila på business cph-ist-mnl-ist-cph fra ca 13,5 til 16. De har ellers kørt med samme pris i mere end et år.

    Og så synes jeg generelt maden - især morgenmaden - er dårlig
     
  5. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    Den del af verden har jeg ikke helt sat mig ind i 100 procent endnu men jeg ville opgradere min cph-ist-nbo-ist-cph for sas point. Men fandt så ud af at THY kun tillader opgradering af nogle få booking klasser hvis det ikke er med deres egne point. Så jeg fik ikke lov til at bruge mine Eurobonus point fordi jeg havde booket i P. Men det er nok det næste jeg skal studere tror jeg.
     
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,131
    "Synes godt om" modtaget:
    8,197
    Point:
    113
    Det bliver riiiiigtig dyrt før du kommer op i en booking klasse hvor du kan det (Y&B) og samtidig skal der være award space ledig i business (I). Men det er det samme omvendt, TK point til SAS kræver også noget i den stil, hvilket i realiteten nok er en PLUS Flex billet du skal have.

    På min tur JNB-IST-CPH blev jeg ombooket (grundet schedule change) fra T -> H... Hvis jeg havde ventet en uge længere kan det godt være at jeg var kommet op i B, og på det tidspunkt var I tilgængelig... Der havde jeg nok ofret 35.000 EB point for JNB-IST i C, men sådan skulle det desværre ikke gå. (Jeg ved heller ikke om de i realiteten ville have nogle restriktioner mod det, når jeg var blevet ombooket til den højere booking klasse på den måde)
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    Det lyder da også til at være en go pris.

    Jeg personligt syntes også morgenmaden nogen gange kan være tynd. Men syntes faktisk de har noget af det bedste flymad i økonomi klassen. Har kun prøvet flyve Business 3 gange med TK. Taget i betrækning af hvor go øko maden er så var jeg også lidt skuffet over deres business mad. Vil ikke sige deres mad er dårligt men at det er ikke meget bedre end deres mad på økonomi. Og det er lidt skuffende
     
  8. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Hvilken booking klasse var din oprindelige booking i? Og hvor finder du guld telefonnnummeret til THY?
     
  9. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    +902124652302 havde købt billetten i p. Tror ikke det betyder noget hvilken klasse du har købt så længe du opgradere med miles & smileys point
     
  10. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Det vil da i så fald være meget lovende - nogen der kan bekræfte at man kan upgrade alle booking klasser med TK så længe man gør det med miles fra Miles&Smiles?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  11. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    [​IMG]

    Som sagt har været lidt fraværende så håber i kan bærer over med mig hvis det er gammelt nut.

    TK har åbent ny rute. Det fejres med 25 % rabat ved køb af point
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Mon den kan kombineres med "2 for én" tilbud i business??? o_Oo_Oo_O
     
    Henry og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  13. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    [​IMG]

    Nu kommer point tilbudet for nordens også.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Ret god deal, hvis man skal rejse business til Istanbul. Det koster i øvrigt ~4000kr at købe 20.000 miles, hvilket er en god pris direkte.
     
    Henry og Ali Taran "Synes godt om" dette.
  15. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    Jeg ved ikke om det altid har været muligt men jeg har først lige opdaget det. Man kan åbenbart få en chauffør med i prisen når man flyver Biz med TK. Derfor sætter jeg lige en link til dem som rejser på Biz med Tk hvor man kan læse om de specifik regler betingelser.

    http://www.turkishairlines.com/en-int/online-services/exclusive-drive
     
    Ulrik, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,627
    "Synes godt om" modtaget:
    26,747
    Point:
    113
    Det er da meget godt med mange byer allerede. Lidt sjovt at hjemmebanen i Istanbul ikke er dækket, men det viser nok at de vil tiltrække internationale transit rejsende.

    Men en afstand på mellem 50-80 miles er godt, dog skal du have en C eller D klasses billet.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  17. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    585
    "Synes godt om" modtaget:
    1,418
    Point:
    93
    Ja jeg lagde også lige mærke til at det skulle være en bestemt type billet. Så jeg kan forstille mig det er deres helt dyre biz billetter.Tror desværre, at det ikke bliver aktuelt for mig nogen sinde...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,627
    "Synes godt om" modtaget:
    26,747
    Point:
    113
    Jeg har ikke kigget, men jeg er sikker på at der er en stor forskel og du vil sikkert kunne bestille din egen limosine og forsat have penge til overs.
     
    Ali Taran, Henry og jakobv84 "Synes godt om dette"
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,865
    Point:
    113
    Ali Taran, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Senest redigeret: 23/11/16
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side