Jeg skal flyve CPH - OSL - MIA på tirsdag d. 14 i næste uge. Jeg har budt på en upgrade, 50.000 point. Det er mit første bud, er der nogen der ved om det er realistisk? Jeg kan se på expertflyer at der er 11 ledige sæder på business. Plus er der en del ledige sæder, og alm. go, der er det hele stort set tomt.
Tjek availability på https://flightavailability.bcdtravel.com/OnlineInfo/En/MnAvlForm_ver.aspx (eller med betalt expertflyer abonnement), det giver et bedre indblik.
C,D,Z er business Y til og med E er plus. Generelt jo længere ned du kommer, jo billigere booking klasse men det kan du ikke helt regne med. 9 betyder mindst 9 billetter til salg i den klasse. De sælger dig ikke en upgrade fordi de har brug for plads i economy, så det skal kun være for at få dine point. Det er efter min opfattelse lidt svært at sige på sådan en flyvning, men hvis du er interesseret i opgraderingen selv uden at få point, så har du måske en chance i gaten hvis du har en rimelig transfer tid i Oslo, hvis din plusgrade ikke går igennem, så derfor synes jeg dit bud er OK når der er dobbelt pointoptjenlig, men alligevel slet ikke til at konkludere på
Dejligt klart, entydigt svar hvor al tvivl er elimineret. ..og ja jeg ved godt at det ikke kan være anderledes - men en skøn sætning du der fik banket sammen. - LIX 86 (duk og væk..)
Måske vi skulle lave en "Luftfarts Lix Tråd" og kæmpe om hvem der kan konstruere den, for forståelsen som helhed, sværeste sætning, at decifrere for @Kristian's "uvaskedes masser"
Og så kan jeg endda kun hive den her op: Lixtal:57 Sværhedsgrad:Meget svær Sætninger:1 Ord:29 Lange ord:8
@tbh - tror du ikke vi skal præcisere det således, at hvis der f.eks. står : C5 D5 Z5 så er der ikke nødvendigvis 15 ledige seats til salg på BIZ, men der er minimum 5 seats til salg i hele BIZ kabinen. (Man kan ikke lægge prisklasserne sammen og tro, at der er masser af ledig kapacitet). og Y7 S7 så er der ikke nødvendigvis 14 ledige seats til salg på PLUS, men der er minimum 7 seats ledige til salg i hele PLUS kabinen. (Man blændes og forledes til at tro, at der er masser af ledig kapacitet). og så fremdeles i mht økonomi klasse. SAS har valgt 9 som fiktivt minimum tal, visse andre selskaber har valgt 4. - Man fortæller ikke konkurrenterne hvormange ledige seats man kører med. - Jeg håber ikke, at jeg har gjort det hele mere forvirret for dig @lightflyer. Det ene er prisklasser, det andet er kapacitet.
@lightflyer - du kan ikke helt regne med antal seats afsat på seatmap på f.eks.Expertflyer.com i forhold til hvor mange passagerer, der booked på et fly. -Passagerer uden status, dvs som ikke er EBP,EBD el. EBG, booked på økonomi klasse skal betale for en seatreservation, så mange venter hellere med at reservere et seat til flyet åbner for checkin, 22-24 timer før afgang. Derfor vil økonomi klassen ofte se gabende tom ud på seatmap indtil checkin åbner. -PLUS og BIZ er lidt anderledes, her kan du reservere free, men desværre er der f.eks visse rejsebureau som ikke forudreserverer for deres kunder, derfor kan man ikke helt regne med antallet af seats afsat på f.eks. Expertflyer seatmap, men man kan dog få et lille hint på disse to klasser.
Mange tak for jeres svar alle sammen. Det lyder til at være lidt en jungle hehe. Man skal vist bare byde og så håbe på det bedste