Værelsesgaranti med loyalitetsprogrammer - er de noget værd?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af PeterA, 27/11/17.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg skal på arbejdstur til Brussels den 5-7 december og fik mig i den forbindelse lidt af et chok, da jeg skulle booke hotel! Absolut INGEN availability på hoteller af nogenlunde standard og afpresningspriser på sekundahoteller (som i 3-400 euro / nat).

    Da jeg er højeste tier i GHA Discovery ville jeg lige teste om man kunne bruge sin 24-timers værelsesgaranti på Thon Hotel.

    Her var første svar, at de ikke kunne klare et værelse i byen, men istedet på et af deres andre hoteller ude ved lufthavnen. Jeg skrev tilbage, at det nok var intentionen, at værelsesgarantien er for det specifikke hotel. De svarede tilbage, at de nu kunne tilbyde et rum til 600 euro / nat (+tax) uden morgenmad.

    Kan forstå det er sælgers marked, når der er høj efterspørgsel, men sgu alligevel lidt frækt!

    Andre der har lignende erfaringer?

    Er der mon nogen af andre kæder, som er mere reelle i deres værelsesgarantier?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg har desværre aldrig prøvet at skulle bruge værelsesgarantien i et hotelprogram (men jeg har heller ikke haft høj status).

    Såvidt jeg husker min værelsesgaranti hos clubcarlson og Marriot, så står der med småt, at værelsesgarantien ikke dækker ved større begivenheder etc. Så mon ikke, hotellet har skrevet sig ud af det?

    Og så løsningsforslag:
    • Kan dit rejsebureau hjælpe (somme tider kan de fremtrylle et værelse - specielt til gode kunder).
    • AirBnB ?
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er ikke sikker på der er nogle der kan klare værelsesgaranti uden at prisen afspejler at de walker en anden kunde. Det er vel ikke helt ulig hvad sidste billet på business koster med SK hvis du har status til at fremtrylle den... Jeg lurede på at benytte min IHG status til det i Montpellier, men så åbnede der sig et værelse af sig selv nogle dage før.
     
    SophieHendriksen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Fandt denne beskrivelse hos clubcarlson (hvor jeg er guldmedlem)

    Room Availability Guarantee: is available only when the Elite member is the registered guest. Room availability guarantee is offered up to 72 hours prior to check-in for an Eligible Stay, calculated from noon local hotel time, subject to availability. Room Availability Guarantee is for Elite member’s personal guestroom only, for a standard room at standard rates, and is subject to the hotel’s standard guarantee and cancellation policy. Room Availability Guarantee is not available for reservations for Award Nights or Points + Cash nights, is not available ... when a nationally or internationally recognized event is occurring within fifty miles of a participating hotel (as determined by Club Carlson).

    Eller med andre ord: Den garanti kan hotellet nok altid smyge sig ud af.

    Jeg tjekkede også Marriot Rewards. Her kan jeg ikke finde det, der står med småt.
     
    Kenneth K og Beaglen "Synes godt om" dette.
  5. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Har booket på Hilton Diamond garantien før og det virkede. Det var i London og prisen var på ca 400GBP for en nat.

    Du kan nok ikke forvente at du både får garanteret værelse OG en lav pris. Jeg synes det var en rimelig pris taget i betragtning at andre faktisk ikke kunne booke hotellet den aften.
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  6. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg har af flere gange, måtte bruge det hos IHG. Det har virket hver gang, og prisen har været til best flexible rate. Det synes jeg egentlig er okay, med tanke på, at man ringer 24 timer før og hotellet er udsolgt. Så kan man vel heller ikke forvente, at få en rabatteret pris..
     
    SophieHendriksen, PeterA og Henry "Synes godt om dette"
  7. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg har brugt værelsesgaranti hos Carlson (concierge status) flere gange i Stockholm. Det har virket hver gang. Har også brugt det i København til at booke værelser til kollegaer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    check evt lejligheder på booking.com

    Hvis du finder værelse gennem en OTA, så giv hotellet et ring i stedet. De kan ofte gøre det bedre direkte og din risiko for at blive farmet falder. Og hvis du kan, så undgå at komme for sent til hotellet.(selvom man har en reservation, så kan man jo godt risikere at ende ude på et b&b ved lufthavnen....s runway
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Har også flere gange (med held) brugt værelses garantien hos CC, faktisk synes jeg der er et udpræget servicegen hos Radisson hotellerne når man som "ganske almindeligt guldmedlem" ringer og klager sin nød, når der ikke er noget at få via de normale booking kanaler. Desuden synes jeg ikke CC er ublu i prisen når de så finder et værelse, men opkræver ganske almindelignormal pris.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Er bestemt enig i, at man ikke skal forvente garanteret værelse og lav pris. Jeg havde måske forestillet mig en alm rack rate (med lidt oveni) på en 300-400 euro pr. nat, men 600 euro for et middelklassehotel uden morgenmad synes jeg sgu er at stramme den.
     
    Senest redigeret: 28/11/17
    Frequie, Henry og Schwert "Synes godt om dette"
  11. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Jeg har én gang haft brug for det i Accor Platinum (som jo nok ikke er det mest fancy hotel program) og det viste sig, at der hvor jeg gerne ville bo (Adagio) var de ikke med på værelsesgarantidelen af benefits :-(
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side