Singapore tilbyder corona-sikre mødefaciliteter

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Connect@Changi tilbyder corona-sikre hotel- og mødefaciliteter, som skal gøre fysiske møder mulige igen. Er dette fremtiden for forretningsrejser?

Connect@Changi er et nyt koncept, som er startet på forsøgsbasis. Ideen bag konceptet er, at gøre fysiske forretningsmøder i Singapore mulige igen på en coronavenlig måde. Det inkluderer alt fra lufthavntransfer til overnatning, måltider og selvfølgelig mødelokaler.

Hver rejsende skal forblive i sin egen sociale boble. Det betyder først og fremmest, at man ikke må forlade bygningen og komme ind i landet. Man bliver hentet og kørt tilbage til lufthavnen, og skal forblive i den sikre del af hotellet.

Mødelokaler

Også mødelokalerne er lavet med forebyggelse af virussmitte i tanken. Helt lavpraktisk betyder det, at mødedeltagerne fra Singapore og dem fra udlandet befinder sig i hver sin del af lokalet. Lokalet er delt op med en glasvæg, og der er etableret separate indgange og ventilation til begge sider.

Der er mødelokaler fra 4 til 16 personer, samt en boardroom til 22 deltagere. Der er selvfølgelig tænkt på TV-skærme til præsentationer, whiteboards, og alt andet, man kan have behov for under et møde.

Hotel

Hotellet tilbyder tre typer værelse: Executive King, Executive Twin og Premier King. Der kan bo op til to personer per værelse. Der er af gode grunde ingen restaurant på hotellet, men der er 3 måltider om dagen inkluderet i prisen som roomservice. Det er også muligt at bestille mad udefra med levering til værelset. Det er selvfølgelig heller ikke muligt, at tilbyde et fitnesscenter, men også det, er der tænkt over. Man kan bestille en Gym Pod, som kun kan bruges af en person, og bliver rengjort efterfølgende.

Praktikaliteter

Konceptet lyder da meget godt på papir, selvom mødet nok ikke bliver helt det samme bag en glasvæg. Der er dog en lang række praktiske ting, der skal være på plads, selv med alle tiltag for at adskille gæsterne under opholdet.

Udover at du skal kunne rejse til Singapore, skal din vært officielt invitere dig og ansøge om et SafeTravel Pass inden du tager hjemmefra. Du skal have en negativ PCR test, som ikke må være mere end 72 timer gammel på ankomsttidspunktet. Du må ikke have forladt det land, du kommer fra, i 14 dage inden afgang. Og du skal have installeret Singapores tracking app TraceTogether.

Ved ankomst skal du dermed kunne forevise: et gyldigt pas, SafeTravel Pass godkendelsen, negativt testresultat, Singapore Arrival Card, og TraceTogether  app. Derefter skal du tage endnu en PCR-test inden du kan tage en transfer til hotellet.

Prisen ligger omkring DKK 1900,- for en enkel dag. Det inkluderer lufthavnstransfer, 3 måltider, og de påkrævede COVID-19 tests under opholdet. Dertil kommer reservation af mødelokaler og andre tilkøb.

Fremtidens forretningsrejser?

Mange venter nok utålmodigt på igen at kunne foretage de rejser, som man plejede. Det har vist sig, at meget er mulig med moderne videokonferenceværktøjer. Alligevel er der også meget, der bare ikke kan lade sig gøre, når man ikke er i samme lokale sammen.

Er Connect@Changi svaret på forretningsrejser mens pandemien endnu ikke er overstået? Det kræver meget papirarbejde, mange tests, og mødet skal foregå bag en glasskærm. Alle andre aktiviteter, som man forbinder med en forretningsrejse, fra at overrække visitkort til at spise sammen med ens vært, er ikke mulige.

Mange her fra Europa vil nok overveje at udskyde mødet et par måneder mere fremfor at tage den lange rejse til Singapore. For mere lokale møder i sydøst Asien er konceptet måske ikke så ringe enda.

Hvad synes du om konceptet? Er det en god måde at holde fysiske møder, uden at bryde sin sociale boble? Er det noget vi kommer til at se i Europa også? Lad os høre din mening i vores forumtråd om fremtidens rejser.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *