Vi købte en ny VAG i maj '15. Nuvel, den har allerede gået 120.000 km, men vi har allerede fået skiftet gearkasse og turbo. Desuden er bilafgifterne blevet sat ned to gange i mellemtiden, så den er ikke værd at sælge. Når leasingkontrakten på vores bil nr. 2. udløber næste år, bliver den erstattet af en ny leasingbil. Med den teknologiske udvikling i bilindustrien, løbende afgiftstilpasninger og høje vedligeholdelsesomkostninger giver køb mindre og mindre mening i min bog...
Har du lånt dine penge til SKAT til en for lav rente, eller har du lånt penge af SKAT og skal betale et for højt rente-tillæg? Det er sådan set det, som det handler om. Hvordan kan det her være så spændende at læse om, år efter år?
kære medlemer.. er ret noob til skat, da jeg selv er flyttet til DK for knap 3 år siden. Har et enkelt spørgsmål. Arbejdsgiver indeberetter pension til SKAT, men skal der også betales skat af det beløb fra min lommen ?
13.000 indgående Med pension og en kombination af pension og selvstændig virksomhed med indtægter fra 3-4 lande er det sådan set meget godt ramt.
Plejer ellers at ramme ret præcist med forskudsopgørelsen, men i 2017 gik det åbenbart galt... Men når der går 20kkr ind på kontoen, så gør det ikke så meget .
Jeg er ikke ekspert, men vil dag forsøge med lidt input: Det kommer jo an på mange ting: Går ud fra, at din arbejdsgiver indbetaler til din pensionsordning - og det er denne indbetaling, der indberettes. Så afhænger det af, hvilken pensionsordning, du har (er det en, der giver fradrag eller ej). Hvis du ikke skal betale skat af indbetalingen, så vær sikker på, at pensionsselskabet skal betale arbejdsmarkedsbidrag (eller hvad det nu hedder i dag) på 8% Som udgangspunkt: Hvis det er en arbejdsmarkedspension i forbindelse med dit ansættelsesforhold, så kan du gå ud fra, at du ikke skal betale skat nu - men derimod betale skat af udbetalingen til den tid.