Årsregnskab 2013 fra SAS

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 7/2/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    SAS har lige fremlagt årsregnskab og dette kan læses her:

    http://mb.cision.com/Main/290/9526876/203615.pdf

    upload_2014-2-7_22-25-29.png

    I rapporten skrives der om antallet af EuroBonus medlemmer:

    upload_2014-2-7_22-34-42.png

    Der er så 603.000 EuroBonus medlemmer i DK - de må da gerne kigge forbi og besøge Bonusfeber :)

    Hilsen
    Henrik
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    hmm, ikke let:

    - lige umiddelbart ser det altså ud til, at der er langt igen med hensyn til profit, de skal ramme 8%, er på ca 3% idag... - især når markedet man operer i, beskrives som: "by reduced growth and significantly increased capacity"
    - der kommer ny sæder i økonomi og business på long-haul, ikke dårligt... - men nok ikke før 2015, nogen der kender planerne specifikt?
    - går SAS hen og bliver de fritidsrejsende selskab? - de beskriver ihvertfald at væksten er i det marked?
    - Pensionsforpligtelserne er stadigvæk en løkke om halsen på SAS, dog et fald på 60%...
    - spændende statistik også:
    Capture.JPG

    - noget andet de beskriver som en trend, vækker jo mindre - kan i huske snowflake?
    lcc.JPG sassnow.JPG

    - umotiveret personale, det er en average risk for SAS, men lidt svagt, 57% er tilfredse med at arbejde hos SAS.. - virker ret lavt tal...

    men jo mega mange sider... har andre set på regnskabet?
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg har fuldt dette meget da det er noget jeg mener er en "deal breaker" for om SAS overlever. Så et år endnu og der vil komme bedre sæder i alle kabiner. Allerede nu vil der fra marts være en forbedret udgave i det indlejet fly fra LAN Chile.

    Det andet med de nye Airbus fly blev offentliggjort i juni sidste år (læs pressemeddelsen her).

    Her skrives:
    Dertil begynder leverancerne af de første A330-300 Enhanced i 2015 også:

    Så vi kan glæde os til at der nu begynder at ske noget på deres langrutefly fra Airbus.

    Hilsen
    Henrik
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det lave tal for tilfredshed blandt de ansatte tror jeg man skal tage med et gran salt og ikke som noget alvorligt urovækkende. Det hænger nok primært sammen med de mange ansatte i SGH, som har levet og stadig lever i usikkerhed omkring ejerforholdet og deres ansættelsesvilkår i fremtiden. Det er i mine øjne en naturlig reaktionen når man "bliver udstødt" fra den familie man har været en del af hele sit arbejdsliv. At SAS så ovenikøbet har været ualmindeligt langsomme til at komme med en fremtidssikret løsning og give de ansatte ro om fremtiden hjælper heller ikke på det.

    I SAS Airline tror jeg tilfredsheden er langt højere end dette og at man efterhånden har fået ryddet ud i de "værste" samt fået ansat nyt blod, der bidrager til en anden sammensætning. Det er ihvertfald ikke min opfattelse at der er specielt stor utilfredshed blandt dem der bliver i SAS - ikke mere end de sædvanlige brokkehoveder, som man finder på alle større arbejdspladser.
     

Del denne side