Ændring af flytid i pakkerejse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 27/9/16.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Godmorgen IF,
    Wizzair havde et rimelig billigt tilbud til Sofia med fly og overnatninger på Ramada for 1000 Kr for min kæreste og jeg igennem Wizztours. Vi flyver sent fredag, så har egentlig kun lørdag og så søndag hvor vi flyver kl 19.

    Nu har jeg så fået en Mail om at vores fly søndag er ændret til kl 1245, hvilket eliminere mere eller mindre en hel dag/halvdelen af weekend turen.

    Der går ikke andre direkte fly den dag, og jeg har svsret på deres Mail at vi ikke accepterer ændringerne, men hvad er ens muligheder i sådan en situation? Kan de bare afbestillle eller ændre rejsen uden nogen form for kompensation?
     
  2. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det er uacceptabelt, men jeg tror du får svært ved at få noget fra wizztours, Ankenævnet behandler kun pakkerejser købt i Danmark.
    Om du kan få noget fra wizzair pga så markant ændring af afgang er en anden sag, som vores ekspert herinde måske kan svare på.
     
  3. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Måske kan man hævde, at der er tale om en aflysning, og så er man vel dækket ind af EC 261/2004. I afsnit 2E står der bl.a, at man ikke er berettiget til kompensation, hvis man bliver underrettet om aflysningen mindst to uger før den planlagte afgang.


     
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg tror Desværre at det er schedule change, så umiddelbart er der nok ikke den store udsigt til nogen kompensation. Det er bare møg irriterende
     
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Nu er jeg ikke den store juridiske ekspert, men jeg ser reelt to mulige spørgsmål, som du stiller i tråden:
    • Er denne ændring så væsentlig, at du kan fortryde dit køb - og få pengene tilbage?
    • Er denne ændring så væsentlig, at du kan få en kompensation, hvis du rejser?
    Jeg kender desværre ikke lovgivningen godt nok til at kunne give gode svar. Men, det er jeg sikker på, at andre kan !
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Har du snakket med Wizz om situationen og hvad de forestiller sig...? En generel opfordring fra min side er at gribe knoglen inden vi bekymrer os om lovgivningen og se om der er en løsning der gør dig tilfreds...
     
    Beaglen, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Når @Sebastian011 ringer til Wizz, skal han vel have gjort op med dig selv, om:
    • Forringelsen er så væsentlig, at han vil fortryde dit køb
    • Han stadigvæk vil rejse - men have en kompensation for at miste en halv dag
     
  8. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ping @Beaglen

    Hvad siger eksperten i denne sag? :)
     
    Beaglen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Man behøver vel ikke beslutte sig. Ring og hør hvad de vil tilbyde (gerne 2-3 gange for at få forskellige medarbejdere!) og så kan man jo tænke over det eller poste herinde hvis man umiddelbart er utilfreds og vil have andres mening.
     
    SophieHendriksen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Godt tip med at ringe ind flere gange @jakobv84 ! Det var meget svært at komme igennem, måtte ringe flere gange på forskellige tidspunkter. Oven i det blev der pludselig lagt på når de undersøgte noget, det kan muligvis være fordi jeg ringer gennem Google Hangouts til udenlandske numre, men det plejer at virke uden problemer...

    Anyway, først "kunne de ikke gøre noget" fordi de ikke behøver refundere når flytiden ændres, men efter et par opkald med den sure mine på, og argumentet om at jeg havde købt en "pakke" i form af en weekend tur, som nu var blevet decimeret til en dagatur pga. deres ændring, kunne de godt se at ændringen havde stor betydning for min rejse. Så nu er de igang med at sætte refusion igang.

    Men om ikke andet så booker jeg da nok ikke med Wizz igen, super dårligt førstehåndsindtryk
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Excellent! Trods alt noget nemmere end advokater...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    526
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    Lovgivningsmæssigt jf. EU 261/2004 er der desværre heller ikke så meget at gøre, hvis man er blevet varslet mindst 14 dage før afrejse og når det drejer sig om aflysninger. @Clemens var udsat for noget af det samme i forbindelse med hans rejse til Sydafrika her i efteråret. Jeg har skrevet om det på min egen rejse(b)log (se under rejsebeskrivelser på dette forum). Som rejsende er man nødt til at gøre op med sig selv, hvor vigtigt selve rejsetidspunkterne er i forhold til rejsens varighed - specielt hvor man kun har kort tid på selve destinationen. I Sebastians tilfælde er der tale om en væsentlig ændring af afrejsetidspunktet og dermed en forkortelse af rejsen i forhold til, hvad der var lagt op til i tilbuddet. Dermed får Sebastian og kæresten ikke det samme ud af rejsen, som de ellers ville have fået og denne væsentlige ændring bør udløse enten pengene delvist retur eller i hvert fald én eller anden form for kompensation, som står mål med den tabte tid. Godt at du var stædig og fastholdte kravet om kompensation @Sebastian011 :)o_O
     
    Ulrik, Peter F. og Sebastian011 "Synes godt om dette"

Del denne side