Ændringer til Avios per 28. apr 2015

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af jakobv84, 28/1/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Så er der ændringer hos BA. Bemærk at selvom det vel mest er dårlige nyheder har de været udførlige i beskrivelsen og ganske ærlige og gennemsigtige og svarer på rigtigt mange store og små ting i første hug. Det var der andre der kunne lære noget af. For mig personligt vil jeg faktisk sige at det er OK nyheder. Reduceringen i Silver bonus er ærgelig, men jeg flyver som regel ikke dybe discount billetter alligevel -- og forøgelsen i reward seats er super!
    http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/club-changes

    9 million reward seats will be available this year.
    From 28th April we guarantee that more than 9 million reward seats will be available on our flight this year, with a minimum of two Club World/Club Europe and four World Traveller/Euro Traveller reward seats on all British Airways operated flights that are offered for sale on ba.com. This change will create over half a million extra reward seats including many to our popular destinations, which are available to book from today.

    Changes to how you earn your Avios.
    We’ll make earning Avios on flights more aligned to the cabin you fly in and the different types of fares within that cabin. In practice this means that if you pay for a flexible ticket you will earn more Avios than the lowest priced ticket in the same cabin.
    Our lowest priced tickets in Euro Traveller and World Traveller will award a minimum Avios of 25% per mile flown instead of 100%. In Club World/Club Europe and our First cabins the Avios you earn will either remain the same as it is now or increase up to 300% per mile flown depending on the cabin and type of ticket.

    Changes to Silver Tier Bonus.
    Silver Members’ Tier Bonus will change from 100% to 50%. Gold Members’ Tier Bonus will stay at 100%. Bronze Members’ bonus will stay at 25%.

    Changes to the number of Tier Points.
    The lowest priced World Traveller and Euro Traveller seats will now collect 25% of Tier Points rather than 50%.

    More opportunities to upgrade
    By the end of the year, you will be able to upgrade using Avios from more World Traveller and Euro Traveller commercial booking classes than today. That means there will be more opportunities to upgrade than ever before and we will of course be back in touch with you later in the year to let you know exactly when this will become available.
     
    Senest redigeret: 28/1/15
    tbh og jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Det er jo ikke gode nyheder.
    BA Avios går fra at være det måske mest generøse loyalitetsprogram, til at være et stadig udmærket program.
    Hidtil har forskellene mellem Silver og Gold været minimale, men bliver nu lidt større (ved at nedsætte Tier Bonus for Silver til 50%).

    En ændring, du ikke nævner er at man vil indføre peak og off-peak priser for bonusbilletter:
    We will introduce variable Avios pricing for reward flights depending on the time of the year, the cabin and zone. At busy peak times of the year we will have a standard Avios price and for less busy, off-peak times fewer Avios will be needed.
    Iberia will also introduce variable, peak and off-peak Avios pricing for reward flights following their own calendar, except Iberia flights from London to Madrid which will be priced as per the British Airways calendar and Avios rates.

    Og så var der også en rigtig god nyhed:
    By the end of the year, you will be able to upgrade by one cabin using Avios from all World Traveller and Euro Traveller commercial bookings, except the very lowest priced seats. This means there will be more opportunities to upgrade than ever before. To upgrade you simply pay the difference between the cabin you’ve booked and the cabin you want to upgrade to.
     
    tbh og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej det er det da ikke... men jeg får mere på W (som jeg ofte booker) og LANGT lettere adgang til den lukrative upgrade fra WTP til CW end før. Og de to ting betyder meget for mit rejsemønster og muligheden for at flyve business... Se f.eks. availability på LHR-AUS

    upload_2015-1-28_6-43-11.png

    upload_2015-1-28_6-43-50.png

    Ja den missede jeg at få med. Ændringerne på CW i peak er værd at bide mærke i da de stiger 50% (zone 4 f.eks. fra 25.000 til 37.250)... Men der er nu stadigt mange datoer der er off-peak hvor stigningen "kun" er 25%.
     
    Henrik Olsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,830
    Point:
    113
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det går stærkt med det humoristiske her....

    Kan selv tilføje at mit eget skifte til BAEC også bliver tænkt igennem, men min konklusion er forsat et det giver god mening trods det bliver dyrere (og mere fair i realiteten) at komme til awards.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Samme her. Forventer AA også ændrer deres regler så hopper ikke derover lige med det første. Og synes stadigt at de mange ekstra Award sæder er godt. Tidligere var der jo mange ruter som måske nok var billige men også umulige at få sæder på!
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Opdatering: Jeg udnyttede i dag at der nu er avios sæder på langt flere fly ved (for første gang nogensinde!) at opgrade fra WTP til CW på LHR-BLR. Koster godt nok mere end før, men der var det helt ærligt også en 100% teoretisk pris da der aldrig var availability. Kostede 25.000 avios og 268,-. Om det så er god værdi eller ej kan jeg ikke helt beslutte, men det er jo trods alt en 5.000 miles tur så får da trods alt noget komfort ud af mine avios og uden crazy YQ surcharges.
     
    Senest redigeret: 29/4/15
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg syntes det er en OK værdi og det er netop det at der er mange sæder som er en klar fordel i forhold til fx SAS....
     
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tak tak. Regnede også ud at jeg optjener 16.782 avios på turen, så det er jo ikke det store det koster mig på avios balancen.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå nu er der også blevet plads til at opgradere på hjemturen. Overvejer om jeg skal ofre yderligere 25.000 avios for hjemturen. Er jo trods alt en 10t30min flyvetur så den er jo lang nok, men trods alt ikke en redeye...
     
  12. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Skal man gøre det lang tid i forvejen? Er ved at kigge på tur CPH/LHR/New York, og søger på WTP og vil ugrade med avios. Kan nærmest ikke finde noget i de perioder jeg kan rejse. WT til WTP er der lidt muligheder. Men syntes ikke jeg kan vælge så det kun er på oversøiske tur, er lige meget med turen til/fra CPH. Sidst opgav jeg og brugte avios på hotel, det fungerer fino.
     
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Næ du kan gøre det når der er plads. Så bare værd at holde øje... Hvis der er avios tilgængelighed er der upgrade tilgængelighed. Jeg synes kun WTP-CW (og måske CW-First) giver mening generelt.
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nå det lykkedes mig med en opgradering mere til på næste fredag. Har holdt øje med den nogenlunde dagligt de sidste par uger og i dag dukkede der tilgængelighed op på et enkelt sæde på på AUS-LHR: 25.000 avios og 211,- for WTP til CW. Utvivlsomt manglen på forretningsrejsende i August der gør udslaget...
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om dette"
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er dejligt og jeg mener forsat at det er ok værdi for en opgradering.
     
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Er jeg også blevet enig med mig selv om. Især på redeyes... Er lidt mere i tvivl på dagsflyvningerne om jeg fast vil ofre det!
     

Del denne side