Øget paskontrol

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af jakobv84, 5/7/17.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Henry, tbh og jakobv84 "Synes godt om dette"
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    En ting er at komme fra IST, DOH, DXB men tænk på os to stakler der skal stå i samme kø når vi kommer fra en dagstur til DUB eller LHR. Crazy...
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Håber de får sat flere selvbetjeningsautomater op som kun er for EU borgere samt en håndfuld andre lande. Det kræver dog at de åbner dem, ofte er de lukket. Forhørte mig en dag hvorfor de ofte er ude af drift. Svaret; et bemandingsproblem!! Jeg svarede kækt, hvordan en automat kan have et bemandingsproblem det er jo trods alt en maskine der kører på strøm. Men det er jo rigtigt at de skal have mindst en person til at overvåge at folk ikke snyder eller assistere ved problemer. Men det siger alt som resurserne, at man ikke kan finde / prioritere penge til en person til 5-6 maskiner = besparelse af 4-5 personer til manuel betjening. Trist
     
    Beaglen, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja det er vel politiet der styrer det og ikke lufthavnen, men det er ihvertfald totalt på tværs af regeringens luftfartspolitik der kom den her uge. Hovedrystende.
     
    Beaglen, Henry, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er ikke rar læsning... altså sikkert fint formål, men sådan lidt et "umuligt" krav, når køen ofte er temmelig lang i forvejen. SUK.
     
    Henry, tbh og Ulrik "Synes godt om dette"
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det gik i hvert fald meget galt for AMS da de skulle indføre det for noget tid siden. Kæmpe køer, som de stadig ikke har fået bugt med, også grundet personalemangel.
    Sjovt nok da jeg krydsede ind i Schengen der i sidste uge var køen godt nok lang og total kaos, kun en kø til "Alle pas" og folk blev totalt tilfældigt "inviteret" til EU-pas køen. Men... ingen scanning af passene i EU-køen, kun et hurtigt kig.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Inden for den sidste uge har vi passeret Schipol både ud af og ind i Schengen; da var der ikke de store problemer. En del mennesker ja, men mon ikke det to et par minutter - de var gode til at fordele passagererne på de ledige automater.
    Pas blev scannet begge veje..
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    De automatiske maskiner i København er sindsygt ringe. Det er oftere hurtigere at gå over i den normale kø selvom den er 6x længere end køen til maskinerne.

    Hver 3' PAX der går igennem maskinerne bruger flere minutter bare på at få åbnet op for porten (scannet passet) - og står så længe og kigger efter kameraet så de kan komme helt igennem.

    Det virker som om det er 50% dårlige maskiner og 50% fejl 40.
     
    Kenneth K, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har kun været gennem de automatiske gates 2 gange, men der har det også voldt problemer at få taget billedet. De problemer synes jeg ikke at have haft når jeg har prøvet dem i andre lande, så kan godt bakke op om at der er et eller andet med maskinerne i CPH...
     
    Henry, SophieHendriksen og Ulrik "Synes godt om dette"
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg tror at de har købt dem af IC4 leverandørens søsterselskab Ansaldo Automated Passport Control Gate Systems S.A :) Helt enig, var igennem de automatiske i Schiphol i torsdags og de er lynhurtige.
     
    Beaglen, Baadsgaard, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvad konkret ligger der i denne skærpede indrejsekontrol?

    Alle skal som bekendt i dag benytte pas, når de rejser ind eller ud af schengen-området. Jeg får stort set altid scannet mit pas - hvori ligger forskellen? At passet nu SKAL scannes HVER gang?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ja, sådan forstår jeg det.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Sådan forstår jeg det også.

    Oplever tit at de bare kigger på passet, nikker og så videre. Det tager vel 1/4 af tiden i forhold til at scanne.

    Når man så ganger op med at det skal gøres for alle så kan jeg godt se at det ikke bliver sjovt i CPH indtil de får gjort noget MARKANT anderledes end i dag :confused:
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Har de i det mindste fikset køproblemet, dvs. sat bånd op så der er en rigtig kø, og ikke bare en tilfældig kødrand?

    Der virkede rigtigt nok til at være mange fejl 40 da jeg (for nogen tid siden) var igennem—de burde virkelig sætte nogle folk til at hjælpe, og især udskifte den *elendige* måde den lille skærm viser at boksen er optaget på (hånd-symbolet der skifter størrelse). Folk fatter ikke at det betyder "vent", og står i evigheder og forsøger at "scanne" deres hånd på skærmen :rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ser dette som et pseudo-tiltag. Ud fra egne observationer er grænsekontrollen egentlig ganske grundige med dem, som de bør være grundige overfor. Herudover tror jeg ikke der i dag der er nogen som totalt slipper for at få scannet passet. Det kan måske være det sker en gang imellem i DK, men sådan oplever jeg det bestemt ikke i eksempelvis Frankfurt.

    Jeg har svært ved at forestille mig, at en grænsevagt blot nikker og vinker folk igennem, hvis disse måtte ligne typer fra områder, hvor der enten er krig eller hvorfra der er stor migration.

    Spørgsmålet om man overhovedet vinder noget her. Tvivler.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg får langt fra skannet pas i kastrup hver gang. Højst hvert femte gang vil jeg skyde på. Derudover er jeg nu enig og frygter at man skærer alle over samme kam til gode for ingen...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Som så meget andet, så handler det nok mere om (falsk) tryghed end egentlig sikkerhed. Jeg syntes der er mange eksempler på mærkelige tiltag der ikke ser ud til at give nogen mening. Derudover er det jo noget som befolkningen godt kan lide. Alt der lugter lidt af grænsekontrol og en mere hårdhændet adfærd overfor "de fremmede" er der stemmer i.
    Se bare ved den dansk-tyske grænse. At der står politi dernede og vinker til bilerne er kun et spørgsmål om politik og falsk tryghed, det har intet med sikkerhed at gøre.

    »Vi skal vide, hvem der rejser ind og ud af Schengen, og problemet med tilbagevendende fremmedkrigere understreger, at vi har behov for at styrke kontrollen ved de ydre grænser – også kontrollen af EU-borgere«, siger udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V).

    Det er jo et kæmpe problem vi alle er vidende til, hver eneste dag. Det er ikke til at gå udenfor en dør uden at støde på disse fremmedkrigere.
     
    mhsalv, Flyvefisken, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Efter jeg har anlagt skæg så tager det længere tid, er mørk håret så i stedet for at ligne en viking så er der sgu mere Ayatollah Khomeni over det.

    Nu passere jeg den ofte og hver anden gang har de gevinst, så det er ikke helt idiotisk, udover det så er det som Københavner nemt og sidde at grine af grænsekontrol, men spørger du borgerne i Sdr. Jylland er de glade for det - hint DFs store stemmehøst i Sdr. Jylland.

    Det er fint at alle skæres over en kam, en sidegevinst er at de snupper nogle dem der snyder med kontanthjælp og dagpenge, i 2015 snuppede de 608 der bedrog samfundet - i told og kontroller, men nu kan de sammenkøre register så bliver det nemmere.
     
    Beaglen, Henry og Frequie "Synes godt om dette"
  20. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg har også passeret den mange gange, og har endnu aldrig set en bil blive hevet til side. Det kan da godt være de snupper lidt men, hvad kan de gøre? De kan sende dem retur til Tyskland, også kan de ellers prøve endnu engang over en af alle de andre overgange der ikke er bevogtet.

    Der er mange der er glade for kontrollen, men det er ikke ensbetydende med at det er en specielt god idé. Husk nu at de resourcer der bruges dernede ikke kan bruges andre steder, og der er nok for politiet at tage fat på, så derfor skal man jo opveje det ene med det andet.

    Jeg er forøvrigt jyde og har boet i Jylland hele mit liv, så jeg er ikke bare en køvenhavner der sidder og griner.
     
    mhsalv, Flyvefisken, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side