3 like home - lukket for data

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af CHA211, 8/6/16.

1. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    224
    "Synes godt om" modtaget:
    507
    Point:
    93
    Har lige modtaget følgende fra 3. Blot til info, for de der overvejer at skifte. Træerne vokser ikke ind i himlen....

Hej

Vi er glade for, at du gør brug af 3LikeHome, så du kan ringe gratis til danske og lokale numre og surfe på din ferie. Dit forbrug de seneste 23 dage er primært i 3LikeHome-lande. Bemærk, hvis du stadig er i et 3LikeHome-land på onsdag, vil hastigheden på data i 3LikeHome-lande blive nedsat. Ifølge dine vilkår kan du nemlig maks. bruge 3LikeHome i 30 sammenhængende dage. Er dit 3LikeHome-abonnement til mobil, vil du fortsat kunne ringe og sende sms'er til danske og lokale numre, når du er i et 3LikeHome-land uden det koster ekstra.

Når du er hjemme i Danmark igen, vil 3LikeHome blive åbnet på ny efter 14 dage, så du kan nyde godt af det på din næste ferie.

Venlig hilsen

3

2. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,584
    4,201
    Point:
    113
    30 dage er da alligevel pænt hvis man taler sammenhængende og man derfor blot skal være i DK en dag eller to før man er afsted igen...

jefi99 og alexanderln "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    929
    1,772
    Point:
    93
    Jeg synes det rimeligt, at man min. hver 30. dag skal hjem og vende. Ellers kan sådanne abonnementer blive groft udnyttet af folk i udlandet, som ellers betaler langt mere for deres mobilabonnementer. Det synes jeg ikke vores mobilselskaber skal betale for.

clager "Synes godt om" dette.
  4. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    224
    507
    Point:
    93
    Fair nok, jeg skriver ikke for at få medlidenhed, men mest for at oplyse andre, der måtte være i samme situation, som mig.

Når EU reglerne bliver strammet til næste år, så ophører denne sanktionsmulighed formentlig. Ihvertfald for de af landende, som er med i EU.

5. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,098
    2,817
    Point:
    113
    Jeg synes stadig "3 like home" er det bedste danske mobil abonnement til både forretnings og ferie rejser og da specielt efter US er kommet med.

obs, SebastianBruun og CHA211 "Synes godt om dette"
  6. Michael Wahl

Michael Wahl Aktivt medlem

Beskeder:
    231
    245
    Point:
    43
    Enig i at 3 er godt med US/Singapore/Hong Kong
    Ifht. "hjem og vende" så er 3's karensperiode som nævnt i @CHA211 's indlæg 14 dage. Så man skal være hjemme lidt længere end bare lige ud og hjem :)
    "
    Når du er hjemme i Danmark igen, vil 3LikeHome blive åbnet på ny efter 14 dage, så du kan nyde godt af det på din næste ferie.
    "

Mener vi i Telenor har 7 dages karens. Ved ikke hvad Telia og TDC's er. Så alle teleselskaber har nok sådan en klausul - mest for at undgå at udenlandske borgere køber produkterne og kun bruger dem i udlandet.

7. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,855
    3,281
    Point:
    113
    Men er det ikke kun i tilfælde af at der er blevet spærret? Altså hvis du f.eks. er afsted 29 dage og hjemme en dag og så afsted 29 dage igen, er det så ikke ok? (i princippet i hvert fald)

8. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    224
    507
    Point:
    93
    Jeg er ikke sikker på, hvordan de tolker det. For at gøre det let indviklet, så er det ca. 14 dage siden jeg har været i et 3like home land og det skal nok passe med 23 dage siden jeg var i dk. Der går 14 dage før jeg kommer hjem til DK igen.

De skriver til mig:
    Dit forbrug de seneste 23 dage er primært i 3LikeHome-lande

I deres betingelser står også ret tydeligt, at det kun er beregnet til privat og lejlighedsvis brug i udlandet. Gad vide, hvordan man definerer lejlighedsvis.

9. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    929
    1,772
    Point:
    93
    Der vil stadig være fair-use policy, som gør at udlændinge ikke blot kan shoppe mobilabonnementer uden for deres bopælslande.

10. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    929
    1,772
    Point:
    93
    Der står også i vilkårene, at det er op til 30 dages brug i udlandet.

11. frankbrix

frankbrix VIP medlem

Beskeder:
    241
    411
    Point:
    63
    Jeg synes trods alt 3 har været gode til at fortælle dette. Det bør ikke komme som nogen overraskelse.

https://www.3.dk/abonnementer/fordele/3likehome/

"Hvis der i en periode på mere end 30 sammenhængende dage primært er forbrug på abonnementet i 3LikeHome-lande, vil der blive spærret for roaming i 3LikeHome-lande."

Michael Wahl og PeterA "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,584
    4,201
    Point:
    113
    Gad vide om de ville være villige til at åbne for roaming til en per mb pris eller om de lukker helt... jeg mener roaming prisen indenfor EU er jo ikke så gal.

Michael Wahl "Synes godt om" dette.

Del denne side