3 like home - lukket for data

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af CHA211, 8/6/16.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Har lige modtaget følgende fra 3. Blot til info, for de der overvejer at skifte. Træerne vokser ikke ind i himlen....

    Hej

    Vi er glade for, at du gør brug af 3LikeHome, så du kan ringe gratis til danske og lokale numre og surfe på din ferie. Dit forbrug de seneste 23 dage er primært i 3LikeHome-lande. Bemærk, hvis du stadig er i et 3LikeHome-land på onsdag, vil hastigheden på data i 3LikeHome-lande blive nedsat. Ifølge dine vilkår kan du nemlig maks. bruge 3LikeHome i 30 sammenhængende dage. Er dit 3LikeHome-abonnement til mobil, vil du fortsat kunne ringe og sende sms'er til danske og lokale numre, når du er i et 3LikeHome-land uden det koster ekstra.

    Når du er hjemme i Danmark igen, vil 3LikeHome blive åbnet på ny efter 14 dage, så du kan nyde godt af det på din næste ferie.

    Venlig hilsen

    3
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    30 dage er da alligevel pænt hvis man taler sammenhængende og man derfor blot skal være i DK en dag eller to før man er afsted igen...
     
    jefi99 og alexanderln "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Jeg synes det rimeligt, at man min. hver 30. dag skal hjem og vende. Ellers kan sådanne abonnementer blive groft udnyttet af folk i udlandet, som ellers betaler langt mere for deres mobilabonnementer. Det synes jeg ikke vores mobilselskaber skal betale for.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  4. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Fair nok, jeg skriver ikke for at få medlidenhed, men mest for at oplyse andre, der måtte være i samme situation, som mig.

    Når EU reglerne bliver strammet til næste år, så ophører denne sanktionsmulighed formentlig. Ihvertfald for de af landende, som er med i EU.
     
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg synes stadig "3 like home" er det bedste danske mobil abonnement til både forretnings og ferie rejser og da specielt efter US er kommet med.
     
    obs, SebastianBruun og CHA211 "Synes godt om dette"
  6. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig i at 3 er godt med US/Singapore/Hong Kong
    Ifht. "hjem og vende" så er 3's karensperiode som nævnt i @CHA211 's indlæg 14 dage. Så man skal være hjemme lidt længere end bare lige ud og hjem :)
    "
    Når du er hjemme i Danmark igen, vil 3LikeHome blive åbnet på ny efter 14 dage, så du kan nyde godt af det på din næste ferie.
    "

    Mener vi i Telenor har 7 dages karens. Ved ikke hvad Telia og TDC's er. Så alle teleselskaber har nok sådan en klausul - mest for at undgå at udenlandske borgere køber produkterne og kun bruger dem i udlandet.
     
  7. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Men er det ikke kun i tilfælde af at der er blevet spærret? Altså hvis du f.eks. er afsted 29 dage og hjemme en dag og så afsted 29 dage igen, er det så ikke ok? (i princippet i hvert fald)
     
  8. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg er ikke sikker på, hvordan de tolker det. For at gøre det let indviklet, så er det ca. 14 dage siden jeg har været i et 3like home land og det skal nok passe med 23 dage siden jeg var i dk. Der går 14 dage før jeg kommer hjem til DK igen.

    De skriver til mig:
    Dit forbrug de seneste 23 dage er primært i 3LikeHome-lande

    I deres betingelser står også ret tydeligt, at det kun er beregnet til privat og lejlighedsvis brug i udlandet. Gad vide, hvordan man definerer lejlighedsvis.
     
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Der vil stadig være fair-use policy, som gør at udlændinge ikke blot kan shoppe mobilabonnementer uden for deres bopælslande.
     
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Der står også i vilkårene, at det er op til 30 dages brug i udlandet.
     
  11. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    Jeg synes trods alt 3 har været gode til at fortælle dette. Det bør ikke komme som nogen overraskelse.

    https://www.3.dk/abonnementer/fordele/3likehome/

    "Hvis der i en periode på mere end 30 sammenhængende dage primært er forbrug på abonnementet i 3LikeHome-lande, vil der blive spærret for roaming i 3LikeHome-lande."
     
    Henry, Michael Wahl og PeterA "Synes godt om dette"
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Gad vide om de ville være villige til at åbne for roaming til en per mb pris eller om de lukker helt... jeg mener roaming prisen indenfor EU er jo ikke så gal.
     
    Henry og Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  13. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Er jer der har 3 like home tilfredse med dækningen? Jeg tænker mest på USA, da der er der jeg vil fåest glæde af det.
    Nu hvor abonnement hos Cbb stiger pga EU roaming, er det jo værd at overveje om jeg så skulle skifte til 3, og få glæde af de mange lande de har med i deres pakke, og prisen er nærmest den samme.
    Skiftede fra 3 for 4-5 år siden, da deres dækning ikke var alt for god i et par områder i DK, hvor jeg ofte kom. Men mon ikke de har fået bedre dækning siden da.
    Hvad er jeres erfaringer med 3, eller er der andre der tilbyder tilsvarende produkter?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    3 virker fantastisk i USA da de roamer på både AT&T og T-Mobile. Jeg bruger det 4-5 uger om året derovre med god fart på nettet.

    Jeg bor i København så har ingen problemer med 3 dækning, men boede jeg et andet sted kunne det godt være et problem.

    Jeg ville helst have TDC dækning med 3 Roaming... men det findes ikke og her vægter jeg roaming i udlandet højere end dækning i de tyndere befolket området :)
     
    Henry og Kasper "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,209
    "Synes godt om" modtaget:
    6,535
    Point:
    113
    Fullrate (købt af TDC) har nogle pakker som inkluderer 5GB i EU. Ikke helt det samme som 3, men måske god nok?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    Jeg er 4 til 5 uger i USA hvert år....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, jeg er meget tilfreds! Har haft et par længere ture til USA de sidste tre år henover flere stater (også de meget tyndt befolkede i midten af landet). Her fik jeg testet 3's samarbejde direkte op med Telia/Telenor, da jeg både havde en telefon med 3 abonnement og en med CBB (og min mand har i øvrigt Telia). 3 var klart overlegen ift. deres samarbejdspartnere og det fungerer også virkelig godt, hvis man rammer sin pakkes maksimum, så kan man meget billigt købe lidt ekstra GB.

    Oplever 3 generelt har en helt okay dækning hvor jeg bevæger mig rundt i Holte/København mm. med undtagelse af hjemme hos min mor i Birkerød. Det er ret stenet, men det er helt elendigt præcis hjemme hos dem. Og elendingt i vores sommerhus ved Hjarbæk Fjord. Så, generelt ville jeg ikke betænke mig ved at skifte til 3. Deres roamingpriser var for et år siden også væsentlig billigere end hos CBB/Telenor.

    Mht. karensperioden så talte jeg faktisk med kundeservice herom i januar. Reelt skal man blot være hjemme og runde så man registreres på det danske net for at blive nulstillet og ikke være på netværket i 14 dage :) den søde unge mand i enden af røret kom vist til at tale lidt over sig :rolleyes:
     
    PENSIONISTEN, clager, Kasper og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg har brugt 3 Like Home mange steder i Europa og i USA,hvor det har virket fint.
    I Shanghai og på St. Croix har bitraten været meget lav.
    I Singapore var dækningen ret dårlig, måske pga. mange højhuse.
    Nu glæder jeg mig til at prøve 3 på Færøerne, i New Zealand og Hong Kong de næste måneder.
     
    PENSIONISTEN, Kasper og Henry "Synes godt om dette"
  19. Hawkeye

    Hawkeye Medlem

    Beskeder:
    11
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    i 2015 boede jeg 4-5 måneder i Hong Kong, og jeg havde mit 3-like-home abonnement i brug. Det var rent ud sagt kamp-lækkert!
    Jeg fik også den famøse "vi nedsætter hastigheden for data, hvis du ikke vender hjem til DK og nulstiller" sms.... faktisk fik jeg den fire gange, uden de egentlig gjorde noget ved det. Det var først ca. 14 dage før jeg ramte dansk jord igen, at de for alvor gjorde noget ud af deres trussel. Måske jeg bare var heldig :p
     
    Senest redigeret: 18/5/17
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
    Er også meget tilfreds med 3LikeHome. Måtte dog tjekke med kundeservice omkring det franske territorie Ny Kaledonien. Men her er der ikke 3LikeHome - faktisk er der slet ikke dækning overhovedet, da de ikke har en operatøraftale med nogen.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side