AB bonusnumer til status - BA til optjening. Hvordan?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Flemming Poulsen, 10/10/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Har lige splittet denne ud af AirBerlin statusmatch tråden, da min post egentlig handler mig noget andet....


    Godt at høre :)

    Har selv lige siddet og rodet med en BA booking, hvor jeg gerne vil bruge min AB status til at vælge sæder, men have point på min BA konto. Lidt tricky, da bookingen er af en art "do not call the airline"-type ;)

    Nå, men tror jeg har fundet løsningen:

    Har ændret mit bonusnummer til AB via Finnair.com. Herefter kunne jeg på ba.com vælge sæder gratis.

    Planen er så at checke-ind online for så derefter at gå på Finnair.com og ændre bonusnummeret tilbage til BA. Det vil give mig et boardingkort med AB-status og mit BA-nummer i bookingen til pointoptjening.

    Nogen med erfaringer indenfor dette lidt tricky området? Vil denne strategi virke?
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg lytter lige med på denne tråd. Jeg har præcis samme udfordring med en flyvning med BA i november:)
     
  3. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Lyder interessant men har svært at forestille mig at det virker :confused:
    Kan man bestille sæde på BA med Air Berlin status? Har prøvet men den giver kun priser på BA siden...
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er ihvertfald lykkedes mig at ændre til AB nummer via Finnair.com, hvor du får direkte adgang til Amadeus-bookingen. Det var umiddelbart efter opdateret på ba.com og jeg kunne vælge sæder.

    Overvejer at ændre tilbage til BA allerede nu, men er bange for at miste sædereservationen så.
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ja du kan vælge sæder hos BA med AB status. AB nummeret skal dog ind i bookingen først og det gør du via Finnair.com. Så langt så godt - det virker. Men nu skal vi bare have pointene på BA kontoen og stadig beholde goderne fra AB ;)
     
  6. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Ja, det lykkedes at bestille sæder gratis på BA app nu :):)

    Du kan sagtens bruge BA kort til optjening men mister så Air Berlin status efter et år, men det gør du jo alligevel hvis du ikke har fået optjent point nok ;) Ellers bare gi BA kort ved indcheckning, det burde ikke gøre nogen forskel hvilket kort man bruger bare status er ok
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Præcis, men jeg ville vente til gaten, da man så lige kan bruge priority lane og loungen.

    Man bare sørge for, at AB bonus# er indsat i bookningen, så du har alle fordelene ved sædevalg, osv. Ved gaten sørger du så for, at få indsat BA-bonus# istedet. Man kan nøjes med at gøre det for hvert segment, så man stadig kan have top tier-fordelene ved evt. connection. Lidt federe at vente i en lounge end at skulle være som de andre dødelige :)
     
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Loungen er vel ikke noget problem så længe man har sit AB medlemskort med.
     
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    En anden ting jeg lurer lidt på (OneWorld Status er jeg noget grøn på) er loungeadgang. Regler siger du kan tage en gæst med - men jeg kan ikke finde nogen steder der siger noget om familiemedlemmer. Vil det sige at når jeg rejser med fruen og junior, så kan vi ikke bruge loungen fordi jeg så har to gæster med eller kan man få børn med ind udover den gæst? Nogen med erfaringer her?
     
  10. Clipper

    Clipper Aktivt medlem

    Beskeder:
    137
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    43
    Jeg lurede lidt på det i går og uniddelbart kun en enkelt kan tages med i lounge... Iøvrigt var der en del restriktioner hvilke lounges man kan bruge... F.eks Qatars nye lounge er no go med mindre man flyver business eller first uanset status... Kiggede lidt på OneWorlds side... En anden ting er, at man ikke kan tage ekstra bagage med :(
     
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det er det ikke normalt. Men man kan være ude for, at de ikke vil give dig adgang på kortet, hvis ikke bonusnummeret i bookingen matcher.
     
  12. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
  13. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    BA turen er først til februar, men havde en AA-flyvning i sidste uge fra MIA-DCA, hvor jeg ville prøve det.

    BA nummer lå i booking og det var ikke muligt nogen steder at ændre det online.

    Viste mit AB kort ved check-in for at få gratis bagage og blev nægtet det. Agenten sagde at de ikke gav gratis bagage til guld. Jeg understregede 6 gange at jeg var OneWorld Sapphire og dermed kunne få gratis bags med, men hun var ikke til at rokke og jeg måtte betale 75usd for tre bags.

    På vej væk fik jeg øje på en supervisor og tænkte at jeg ikke ville give mig. Hun gav mig ret og brugte så 20 min på at tilbageføre de 75usd igen. Kunne kun få gratis bags, hvis optjeningen gik til AB. Prøvede i gaten at skifte tilbage til BA, men det gad agenten ikke bruge tid på.

    Alt i alt en ualmindelig dårlig og direkte arrogant service hos AA.

    Men 75usd i besparelse (hun krediterede alle tre bags, selv jeg kun skulle have 2 gratis) mod de få point hos AB istedet for BA var nu alligevel en god deal.
     
    jefi99, tbh, Christian Løn og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side