Aegean Miles & Bonus

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Lars, 3/1/14.

  1. Lars

    Lars Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Hej Alle,

    Jeg har et spørgsmål ang. det for mig ukendte græske selskab Aegean som er en del af Star Alliance. Jeg har læst mig frem til at det kun kræver 20.000 point for at opnå Star Alliance guld status i deres program, men jeg har svært ved at gennemskue hvor mange point man får i deres program når man flyver med SAS kontra med Eurobonus,

    Er der nogen som kender til programment og hvor mange point man får?

    På forhånd tak.
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Såvidt jeg ved, så er der visse bookingklasser man skal holde sig fra hos nogle selskaber, da de ikke giver point. Men jeg kender det ikke i detaljer. (edit: I, R, X, N giver ikke point, men det er vel heller ikke "normale" billetter. N mener jeg f.eks. er ID-billet)

    Generelt er det en jungle at finde ud af hvad man optjener på tværs af selskaberne. Optjening på Star Alliance partnere i Eurobonus har jeg efterhånden fået styr på.

    Fandt denne tabel for optjening hos Aegean på SAS flyvninger. Som udgangspunkt giver de fleste bookingklasser 100% optjening ser det ud til. Så der burde ikke være så lang vej til Guld :)

    aegean.png


    http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/earn-miles/#SAS
     
  3. Lars

    Lars Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Tak for svaret Flemming :)

    Så i virkeligheden burde det være lidt af en genvej til Star Alliance Guld hvis man kun flyver for omkring 30.000 Euro Bonus point om året?
     
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det ser altså ud til at der er sket ændringer i sommers, hvor langt flere bookingklasser hos SAS giver point hos Aegean :)
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er absolut en rigtig god genvej til Guld i Star Alliance, hvis man ikke flyver nok til at få det hos Eurobonus.

    "Ulempen" er at man ikke kan tjene point på sit kreditkortforbrug osv hos Aegean og dermed får sine point delt på to konti. Desuden vil jeg anbefale at kigge lidt på hvad det koster at tage bonusrejser ud hos f.eks. SAS via Aegean (evt. om der kommer Fuel Surcharge i tillæg osv).

    Det vil være en samlet vurdering om det er vigtigst for dig at optjene status eller optjene point til brug. Som udgangspunkt er det vel altid dyrere at "købe" bonusrejser med andre selskaber end der hvor man har pointene. Men er status vigtigst, så kan det være en super god mulighed.
     
  6. Lars

    Lars Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Jeg tror jeg prøver at gå efter status i første omgang. Deres regler siger nemlig at når man først har Guld skal man kun kreditere en flyvning til kortet hver tredje år for at beholde Guld status hvilket virker helt vildt. Så kan jeg altid tage de resterende point på min SAS konto.

    Jeg skal nok skrive herinde når jeg har fået lidt erfaringer med systemet.
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  8. Lars

    Lars Nyt medlem

    Beskeder:
    4
    "Synes godt om" modtaget:
    0
    Point:
    1
    Omkring CPH-ATH så kan det nævnes at man med SAS kan få T/R Plus billetter til omkring 2000 DKK hvis man finder de rigtige dage hvilket giver 8000 Point på kontoen!
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hej Lars,

    Aegean har igennem lang tid været det selskab man har anbefalet til at få Star Alliance Guld med hvis dette er ens primære formål - altså lounges, fast track, guld check in etc. Så er det klart der man skal gå efter det.

    Som de andre så glæder det mig at du har fået svar på dit spørgsmål og vi håber du kan lave lidt trip reports fra dine ture til Athen og lounges i lufthavnen :)

    Forsat god weekend.

    Hilsen
    Henrik
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Lars,

    er ikke sikker på, at du får 8.000 point.

    Man udregner distancen, dvs. miles og der er imellem CPH og ATH 1.330 miles, det får du så 200% på, så i alt imellem CPH-ATH-CPH får du: 1330x2x2 = 5.320 miles. SAS point system er ikke baseret på miles, det minder om det, men er det ikke alligevel. Derfor giver en tur med SAS på Plus 8.000 point for Eurobonus kunder

    Kristian
     
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  12. AndersB

    AndersB Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    13
    Man behøver ikke flyve så meget, men må flyve litt for å få det. Guldkortet holder i tre år(!), og forlenges om det er aktivitet på kontoen. Poengene går heller ikke ut så lenge man har guld-kort. Jeg fikk mitt kort med exp 12/15, fløy så en domestic tur i UA i sommer og nå er kortet gyldig til 12/16.

    Merk også at uttak i USA er relativt OK hvis man flyr med UA. Kan eks. fly New York - Los Angeles t/r for 42.000 poeng i BusinessFirst. (United booker First som business domestic). Man kan også booke one-way StarAlliance hos Aegean for 50% av uttaket. Det kan generelt se ut som Star Alliance-tabellen er noget rimeligere enn SAS sin tabell. http://en.aegeanair.com/milesandbonus/program-description/spend-miles/
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Enig i ovenstående, men der er so jeg læser det også fuel surcharges og 20€ i gebyr for at udtage disse point, så er det måske mindre interessant, medmindre man jo alligevel har pointene.. - lyder dog som en god deal med hensyn til 3 års Guldkort adgang...

    Jeg selv har valgt at få et Mastercard med Priority Pass tilknyttet, til når jeg ikke flyver Staralliance... - kunne også være en ide, hvis man kun ønsker lounge adgang...
     
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113

Del denne side