Aflyst fly - hvad er mine rettigheder?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ekeren, 17/2/15.

  1. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg købte i efteråret 2014 en billet til en tur i september 2015, grundet en rigtig god pris. Nu viser det sig at en af flyvningerne ud af de fire segmenter er aflyst, så billetten skal ændres. Billetten er købt hos Aegean (blandet Aegean/Etihad billet) og jeg har forhørt mig hos dem, men synes ikke at deres forslag er særligt gode - derfor vil jeg lige høre hvad mine rettigheder egentlig er i sådan en situation?
    Skal de sørge for at jeg er på destinationen minimum på samme tidspunkt som den tidligere tur? Et af deres forslag ville bl.a. resultere i at jeg mistede en hel dag af ferien..
    Har jeg krav på en tur med samme antal mellemlandinger eller ingen - eller kan de godt spise mig af med en tur med flere mellemlandinger osv.?
    Det ville fx. være fedt hvis jeg kunne flytte flyvningen over LHR og flyve LHR-AUH i 380'eren :)

    Jeg er godt klar over at jeg kan få min penge retur, men det er ikke så interessant da billetprisen er et fund :)

    Ser frem til jeres svar!
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Billetter er så vidt jeg ved fra punkt A til punkt B. Så de må gerne rute dig via færre/flere mellemlandinger... Og datoerne er nok til forhandling indenfor rimelighedens grænser. Jeg ved faktisk ikke om der er klare EU regler på området, men jeg har ikke kendskab til dem hvis der er.

    Har du prøvet HUCA (hang up, call again) metoden et par gange og set hvad de er kommet med og har været villige til at indvilge i?
     
  3. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Tak for dit svar.

    Ja, jeg har snakket lidt frem og tilbage med tre forskellige nu men det har ikke ændret det helt store. Bedste bud på bordet pt. er at de betaler for min hotelovernatning (skal dog lige høre hvad det er først!?) og en bedre maskine, a330 i stedet for a320 og det er jo lie flat sæder, så det er da en del bedre...
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    OK. Hvis du ikke er tilfreds med det må du nok proaktivt foreslå noget andet? Den ene gang det er sket for mig (jeg booker som regel tæt på afgang...) fandt jeg ud af hvad JEG gerne ville (indenfor rimelighedens grænser), sikret at der var en ledig plads og så bedt om det...
     
  5. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Når jeg tjekker google flights finder jeg forskellige (spændende) muligheder. Spørgsmålet er bare om jeg evt. kan vælge andre *A flyvninger end dem de selv tilbyder via deres egen hjemmeside...?

    Hvad tror du jeg kan forvente mht. hotel? Det er trods alt en business billet... Kan jeg også stille krav her mon...?
     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vil tro at så længe du er indenfor *A så ville jeg da foreslå det. Og hotel... indgå i dialogen. Jeg tvivler på de foreslår noget helt håbløst for at være ærlig.
     
    Ekeren "Synes godt om" dette.

Del denne side