Air Berlin, Topbonus.

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Jørgen, 1/9/16.

  1. Jørgen

    Jørgen Aktivt medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Hvornår plejer de at komme med tilbud for bonus rejser på miles optjent? Nogen der ved det? mvh.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Synes de plejer at komme med et par måneders mellemrum, og sidste gang var vist i juli.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Jeg har personligt meget svært ved at se hvordan man får værdi af sine topbonuspoint...? Skatter og afgifter er næste lig billettens oprindelige pris. Nogle gode idéer?
     
    Henry, Schwert og Michael Wahl "Synes godt om dette"
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Det er lidt op ad bakke at de tager brændstoftillæg (YQ) på award-billetter med dem selv, så man ender med at betale mere end en alm. økonomibillet. Men lige fra toppen af hovedet er de bedste muligheder:
    • Business upgrade på en alm. økonomibillet, f.eks. 25k point pr flyvning til USA - man får stadig point for økonomibilletten og tilgængeligheden skulle være det samme som business award
    • Award-billet med Cathay Pacific (som vist ikke må opkræve YQ jvf. Hong Kong-regler)
    • Award-billet med Etihad som ikke starter i Europa - lav eller ingen YQ. Book f.eks. en rejse som 2x one-way.
    • Europature med airberlin hvor YQ betales med miles (7.500 pr vej?), evt. i forbindelse med "topdeals" som er reducerede award-billetter.
    Se også https://travel-dealz.de/blog/topbonus-einloesen/ (på tysk)
     
    Ekeren og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Enig i at det er svært at få værdi for Topbonus point.
    Jeg lod knpa 20.000 point udløbe for et par år siden fordi alle award billetter med "tillæg" blev dyrere end hvad man kunne købe i fri handel. Så fandt aldrig noget at bruge dem på.
    Også derfor jeg nu permanent er skiftet til BA efter AB kom ind i OW
     
    Ekeren og Henry "Synes godt om" dette.
  6. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg havde samme problem men brugte de topbonus points der var ved at udløbe til en cash voucher i deres shop. Voucheren blev så straks brugt til at betale delvist for en billet med en forvejen kraftigt reduceret billetpris under en kampagne. Dermed "følte" jeg da at få en vis værdi selvom den var ret begrænset.

    Og af princip prøver jeg altid at donere points som udløber til velgørenhed og som jeg ikke kan bruge til noget fornuftigt selv. Har fx gjort det hos Hawaiian og ender nok også med at gøre det hos Etihad og Miles&More
     
    Ekeren, Henrik Olsen, Michael Wahl og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Ifølge en tilfældig person på Vielfliegertreff skulle der komme en ny omgang "Schnäppchentickets" (bonusrejse-tilbud) på mandag kl. 14 ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
  10. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg ser således på det;
    - Undgå at have flere 100.000 point stående.
    - Køb kun billetter med kreditkort, så man er dækket, hvis det skulle gå helt galt.

    Er Etihad ikke medejer af AB? Mon ikke de finder flere penge frem af sandkassen istedet for at lade AB gå fallit?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som @CHA211 skriver - mon ikke det går - men ellers "velkommen til den virklige verden" hvordan tror du jeg havde det med +250K EB point i de skæbnesvangre dage hvor SAS hang med "røven i skorpen" Jeg var sågar ved at fyre dem af i shoppen..... MEN endte dog med at slå koldt vand i blodet o_Oo_Oo_O

    /Schwert
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Såvidt jeg husker er topbonus-programmet ejet 100% af Etihad, uafhængigt af AB, så jeg er mindre nervøs for mine topbonus-point end for AB-billetter, eftersom man kan håbe på at blive "konverteret" til Etihad Guest hvis AB skulle gå konkurs.

    Men ellers helt enig med @CHA211 :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jo, jeg tror da også, det går. Og nu er Air Berlin ikke et oplagt selskab for mig, så jeg skal jo ikke være bekymret.

    Største problem vil måske blive, hvis nogle af ruterne nedlægges, så man ikke kan komme på den rejse, man havde regnet med. Så er det jo en ringe trøst, at man kan få pengene tilbage.
     
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jeg er medlem af Etihads bonusprogram, som hedder "Etihad Guest". Dette program bruges af flere selskaber (bl.a. Air Serbia, som jeg har fløjet en del med).

    Såvidt jeg kan se på ABs hjemmeside, er Topbonus knyttet til AirBerlin - men jeg kan ikke komme ind på hjemmesiden for Topbonus (så har ikke mulighed for at tjekke det).
     
  15. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Ja det er knyttet til airberlin, men selve firmaet topbonus er seperat fra firmaet airberlin og ejet af Etihad, så i tilfælde af AB-konkurs vil topbonus ikke automatisk gå konkurs også. Der er selvfølgelig en risiko for at de vælger bare at lukke topbonus, men der er også en chance for at man bliver konverteret til Etihad Guest i det tilfælde.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har netop modtaget en email fra topbonus, der fortæller at der i forhold til topbonus ikke er nogen ændringer selvom airberlin har udmeldt store omstruktureringer i dag. Alt vil fortsætte som normalt
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Modtog i dag en mail fra topbonus. Teksten var på tysk, men google har leveret denne oversættelse til engelsk:

    we are pleased to announce that you will now be able to redeem your miles for premium flights with Etihad Airways.

    The premium flights are initially under the special hotline until 17 November 2017 bookable (+49 69153253484). This is available from Monday to Friday from 9: 00-17: 00, as well as from 9: 00-17: 00 on Saturday 21 October 2017.

    The travel period for premium flights is from 19 October 2017 to 28 March 2018. Award flights are available from 25,000 miles in the Etihad Airways worldwide route network.

    All information and conditions for the booking of premium flights with Etihad Airways can be found on our topbonus website.

    The topbonus pop-up shop is also available to you, with a selection of bonuses starting at 10,000 miles.
     
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    829
    "Synes godt om" modtaget:
    1,937
    Point:
    93
    Der er et par "fælder" men ellers er det ikke nødvendigvis en dårlig deal:
    • Man kan kun booke flyvninger ud af Tyskland eller Schweiz
    • Kun i økonomiklasse
    • Man skal betale skatter og afgifter (inkl. brændstoftillæg). Derfor er priserne ud af Tyskland relativt uinteressante, men ud af Schweiz ser det nogenlunde OK ud.
    • Loungeadgang gælder ikke som topbonus-statusfordel. Resten (bagage mv.) skulle gøre
    • Bookes inden 17/11 for rejser mellem 19/10 og 28/3-18 (som @Henry også skriver)

    Se f.eks. https://travel-dealz.de/blog/topbonus-meilen-einloesen/ for eksempler på priser.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Det er da ingen dårlig deal - det er nok sidste mulighed for at bruge disse Topbonus miles. Om 8 dage er airberlin lukket og slukket - så det er bare med at løbe ud og bruge sine miles.

    Jeg har skrevet en artikel om det så i morgen er der i hvert fald nogle stykker som vil kontakte airberlin for at købe bonusrejser. Så det er med at være klar fra klokken 09:00 i morgen tidlig - og så være klar til at vente i kø :)
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg nåede heldigvis at købe en espressomaskine for mine opsparede point inden de gik i betalingsstandsning.
     
    Henrik Olsen, Schwert, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side