Air France KLM’s Genius Play: Drastically Cutting Business Class Reward Costs to Boost Profits

Poster i 'AIR FRANCE - KLM | FLYING BLUE' oprettet af Erwin Lansing, 12/1/24.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,209
    "Synes godt om" modtaget:
    6,535
    Point:
    113
    Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,479
    "Synes godt om" modtaget:
    12,941
    Point:
    113
    Jeg er delvis enig med dig.

    For problemet i USA er også delvist, at medlemmerne af loyalitetsprogrammerne optjener for mange point og for høj status. Og så kan loyalitetsprogrammet ikke honorere de forventninger, som medlemmerne har.

    Vi har da også oplevet det i Danmark. En del medlemmer af EuroBonus føler, at de lever i det gamle Sovjetunionen. De har mange point på kontoen - men der er ingen varer på hylderne.

    Jeg har læst en del artikler om, at hoteller i USA ikke giver upgraderinger til Marriott Bonvoy medlemmer med guldstatus. Forklaringen er åbenbart, at mange får guldstatus via deres kreditkort. Så der er alt for mange "guld-fasaner" til at hotellerne kan give særlige fordele. Jeg har læst artikler om, at på nogle hoteller har op til 35% af gæsterne guldstatus (eller højere).

    Derfor er det naturligt, at bankerne i USA nu forsøger at samarbejde med KLM for at give bedre fordele til bankernes kunder. Og de tiltag, der nævnes i artiklen er vel med til at skabe volume. Men kan KLM fortsætte med at honorere dette på sigt? Det er spørgsmålet.
     
    Senest redigeret: 13/1/24
    Henrik Olsen, jespersm, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,209
    "Synes godt om" modtaget:
    6,535
    Point:
    113
    Rigtig fine betragtninger @Henry!

    Det er dog noget sværre at nå denne type kreditkort i Europa end det er i USA. Hvor meget de så er værd, er det næste spørgsmål.

    Det er lykkedes mig, at få nogle guldkort hos hotelkæder gennem et hollandsk kreditkort. Det er dog også helt tydelig, som du skriver, at Gold efterhånden er entry-level for nogle hoteller i nogle områder i verdenen. Det samme høres om de 3 store amerikanske flyselskaber, hvor upgrade-listen på nogle afgange er længere end antallet af passagerer (overdrivelse fremmer vel stadig forståelsen i 2024? :p)

    Helt klart, at bankerne i USA ser efter, skal vi kalde det, nicheprodukter, hvor de kan tilbyde en reel værdi for kunderne. Alligevel noget af et tal, at der forventes at halvdelen af pointbookinger vi komme fra USA, og ikke hjemmemarkedet i nordvest Europa.
     
    Henrik Olsen, Nielspg, Kris og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Der er gået total inflation i en guld status - det har reelt ikke megen værdi mange steder og vi ser også at fordelene devalueres løbende for at "skabe plads" til et højere level :-(
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side