AirBerlin TopBonus eller BA Avios eller noget helt 3.???

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER (SAS, BA & ANDRE)' oprettet af Euroatc, 28/9/16.

1. Euroatc

Euroatc Nyt medlem

Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Hej alle forumister. Jeg søger lidt hjælp ang. det bedste valg af frequent flyer program.

Sagen er den, at jeg grundet mit arbejde flyver en del mellem Cph og Dus. Da jeg selv betaler er det et godt miks af SAS og airberlin alt efter pris og schedule. Det gør desværre, at jeg ikke når andet en eurobonus sølv og topbonus sølv - oneworld Rudy. Jeg har ca 25 returrejser om året mellem Cph og dus. Oveni kommer så diverse ferierejser etc.

Mit dilemma er nu at jeg skal en tur til USA i oktober med BRitish Airways og til Thailand til vinter med Qatar. Begges i oneworld, men hvilket frequent flyer program er bedst at "dyrke"? Jeg har hidtil foretrukket airberlin, da jeg fløj en del med dem samt at topbonus sølv gav adgang til Fasttrack i Cph og dus. Dette er fjernet nu, og jeg synes ikke at optjeningen af point i topbonus er ret god når man flyver med andre oneworld partnere.

Er der nogen af jer eksperter, der har lidt gode råd til, om jeg skal kreditere min USA tur til fx Avios i stedet for topbonus? Eller skal jeg begynde på Qatar Airways frequent flyer eller evt et helt 3. Selskab. Som sagt flyver jeg primært med airberlin i oneworld og SAS i staralliance. Alle rejser er i economy.

Glæder mig til at læse jeres inputs! Tak.

Ulrik og Schwert "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,021
    "Synes godt om" modtaget:
    2,105
    Point:
    113
    Velkommen til, det må da lige være et spørgsmål til @jakobv84 (alle OW muligheders "moder")

/Schwert

Del denne side