Er der nogen af jer flynørder der kan svare på et spørgsmål fra en anden flynørd; kan man besøge Airbus' Finkenwerder fabrik - rundvisninger eller et museum. Jeg ved man kan sejle over til med `"havnebussen" fra Hamborg by.
https://werksfuehrung.de/en/english/single-products/airbus-hamburg/new-tour-from-nov1th/ Mener der er mindst én på dette forum der har været der? IF udflugt??
Hmmmm - jeg er klar, måske man kan samle nogle af sine "prospekter/disciple" til en fælles tur for DSGM Inc.
Jeg var der for et år siden, med min gamle fatter. Vi sejlede inde fra centrum delen og derud. Så skal man lige på en bus ud til fabrikken. Det sejlstop som ligger lige ved fabrikken er kun for medarbejdere. Er man til fly er det en super fed oplevelse. Ikke helt så strømlinet tour som Boeing formår at lave, men til gengæld kan man komme ned på gulvet hvor de samler både A320'ere og A380 dele (final body joint er i Toulouse) i stedet for at se det hele fra en udkigsplatform som i Seattle. Faktisk var vi nogle stykker henne og røre og banke lidt på skroget til en A380, indtil de på stramt tysk havde NEIN hatten på - nåååå må man ikke røre!??
Jeg har været der 4 gange efterhånden. Det er bestemt en tur værd. Det kunne jo sagtens være i bil for min skyld så det var let at komme rundt i Hamburg....
De har også DriveNow i Hamborg, en røvfuld biler i lufthavnen, dog er Finkenwerder udenfor hjemmezonen.
JA DA! Havde faktisk håbet på at kunne flyve en lille propel maskine derned med min far, da jeg fandt en youtube video hvor en Cessna 172 landede i Finkenwerder, men fandt ud af at man ikke må lande med mindre det har forbindelse til Airbus fabirkken - æv. Men hvor cool at Beluga'en venter på Cessna'en (fra ca 04:20):
Det var ikke lige planen... men næsten hurtigere tænker jeg... men det var bare fordi jeg var praktisk og jydeagtig at jeg forslog en bil