Amerikanske kreditkort i DK

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af RasmusH, 19/8/16.

  1. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Der har været lidt snak tidligere om udenlandske kreditkort her før. Håber dog der er nogen der har erfaringer her. Kan det passe @jakobv84 har nogle erfaringer her?

    Er i den heldige situation, at jeg er gift med en Amerikaner, der både har bankkonto og en US-adresse. Vi bor dog i DK. Vi har allerede et BoA TravelRewards-kort, men det er et basiskort, og jeg vil gerne ind på nogle af de kort hvor det for alvor er sjovt :)

    Vi har i øvrigt gratis overførsler med Transferwise (de lavede en række fejl med en overførsel som blev meget forsinket, og som kompensation tilbød de gratis overførsler for livstid (reelt 10.000, så kan "kun" bruge dem 1. gang om måneden de næste 830 år)). Men jeg vil gerne høre om der er nogle andre alternativer/muligheder til at overføre penge til USA, evt. at loade en konto op der.

    Er også meget interesseret i anbefalinger af gode kort (ift. sign-up bonus, spend og et højt antal point per dollar etc.).

    Vil også gerne høre om mulighederne for at få et kort i mit navn - jeg har fået vores BoA TravelRewards-kort i mit navn også, men ved ikke om det er standard for andre kreditkortinstitutioner.

    Er der andet at tage højde for? Er naturligvis klar over de gebyrer der bliver lagt på udenlandske kort i DK hos supermarkeder etc.
     
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg er selv "authorised user" på et Chase Sapphire kort (så det har mit navn på). Det er et udmærket kort som giver rigtig mange point for alt rejserelateret og har mange gode transferpartnere.
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lidt spørgsmål:
    - Har du et social security nummer?
    - Hvad er din kones credit score (check evt. creditsesame eller creditkarma)?
    - Du siger I har US adresse -- er det noget familie som vil sende et kort videre til DK f.eks.?
    - Har du "disponibel" beløb (25.000-50.000 kr f.eks.?) som du kan tåle at have ude og "jonglere" eller at have stående på en amerikansk konto?
    Så kan jeg nok bedre rådgive dig på vej derfra...
     
    RasmusH og DKresident "Synes godt om" dette.
  4. DKresident

    DKresident Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    100
    Point:
    33
    I øjeblikket går alt snakken på Chase's nye Sapphire Reserve som forventes udbudt fra på mandag, med en signup bonus på 100k point. Check evt. ThePointsGuy, Nerdwallet og lignende.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Har skrevet info ind herunder. Tak for hjælpen.

     
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Beklager det sene svar.
    • Du kan ikke få selvstændige amerikanske kreditkort uden et SSN; du kan blive authorized user på hendes som du allerede er hos BoA
    • Din kone kan godt gå igang med amerikanse kreditkort; jeg vil anbefale at starte med Chase (grundet deres godkendelses regler) og starte med kort der ikke kræver stort spend og er værd at beholde længe. Så opbygger du både god kredit historik og kommer lidt blødt igang og finder ud af en rytme uden at have for meget 'ude at svømme'.
    Foreslåede kort kan give jer en del gode hotelnætter og er værd at holde åbent fremover. Derudover kræver de relativt lavt spend. Chase godkender næppe begge kort samtidigt så jeg ville vælge et af dem og så det andet når I har brugt de $1,000 for det første.
    • Hyatt (Chase)
      • Spend $1,000 in 3 months. Get 2 nights and 5,000 points for adding a user.
      • Because of the annual anniversary free night, it’s one of the few cards I keep open.
    • InterContinental Hotel aka IHG aka Priority Club (Chase)
      • Spend $1,000 in 3 months. Get 80,000 points.
      • Many of you seeing 60,000 when you click to apply but are getting Chase to match.
      • Even when it’s 60,000 points, this is probably the most underrated hotel card.
    Husk ALDRIG at betale renter så bliver pointene meget dyre meget hurtigt!
     
    Henry, Kristian, RasmusH og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Fedt, mange tak!

    Vi er derovre i en lille måned fra November af, hvor jeg får hende skrevet op til et kort eller to. :) Jeg vender nok tilbage med nogle flere spørgsmål, håber det er i orden.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    En lille opdatering, det lykkedes med Hyatt. Dog har de ændret spend-kravene til 2.000$ over 3 måneder. Dog stadig et godt tilbud :)

    Regner med at hoppe på IHG kortet i foråret, hvis de stadig har lignende tilbud.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.

Del denne side