Annullere rejse, grundet ekstra stopover? (Lufthansa itinerary ændring)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af mdk, 26/1/16.

  1. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg har bestilt en rejse t/r fra AAL - IAD, med Lufthansa.
    Eftersom Lufthansa har droppet deres afgange fra AAL - FRA fra marts er min returrejse blevet ændret til at have et stopover i CPH.

    Travellink har sendt mig en email hvor de beder mig ringe ind for at bekræfte at det er OK med ændringen.

    Jeg er dog i den situation at mit pas sidder fast på den amerikanske ambassade pt. Så det faktisk giver mere mening for mig at flyve fra cph.

    Den svenske telefon dame og jeg gik dog fejl af hinanden på telefonen, så jeg har lige modtaget en mail om at jeg har accepteret itinerary ændringen pr. telefon. - Jeg har dog stadigt mulighed for at annullerer rejsen pr. Lufthansas selvbetjening.

    Jeg vil hører jer om jeg vil få hele min billet refunderet såfremt jeg annullerer rejsen via selvbetjening, nu hvor Travellink har bekræftet at jeg har accepteret ændringen, eller om jeg stadigt vil ryge ind under reglen om annullering grundet eksterne faktorer, såsom at Lufthansa ændrer min rejse?

    - Travellink lukkede selvfølgeligt kl. 15, og jeg fik først mailen kl. 15.10
     
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Jeg tror godt at du kan være sikker på at du ikke får det fulde beløb tilbage, hvis du annullerer på LH´s hjemmeside, men ring da og snak med Lufthansa om dine muligheder? Det kunne jo også være at du kunne lokke dem til at smide dig på et tidligere fly ned til CPH, så du kan komme hen på ambassaden og afhente passet, og så ud i lufthavnen igen?
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Jeg mener også godt, at du kan annullere rejsen, fordi et ekstra stopover i CPH bliver af væsentlig betydning for dine rejseplaner. Kontakt Travellink - evt. via mail så der ikke sker flere misforståelser - og sig til dem, at der er sket en misforståelse og at du ønsker at annullere rejsen. Jo mere specifik du kan udfylde mailen til dem, desto bedre.
     
    Kristian og mdk "Synes godt om" dette.
  4. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    LH sagde først at jeg ikke kunne annullerer billetten. Da jeg så nævnte at det var grundet deres ændring af ruten blev jeg sat på hold. Efterfølgene mente de det var en UA billet.
    UA havde jeg dog snakket med, da jeg havde bestilt rejsen som værende en UA billet, de sendte mig dog videre til LH - da det var en LH ændring der medførte det ekstra stopover.

    Efterfølgende kontaktede jeg UA igen, som denne gang sagde jeg skulle have fat i travellink, hvilket jeg også har prøvet.

    Jeg har dog "kun" sendt travvellink en mail gennem deres kontaktformular på deres hjemmeside, jeg har dog ikke fået en kvittering for mit spørgsmål, hvilket bekymrer mig lidt, da jeg mener det er lovpligtigt for dem at fremsende en kvittering på modtsgelsen af beskeden, når kontakten foregår via en kontaktformular.
     
  5. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Hvis man kigger på Travellinks danske hjemmeside, er der ganske korrekt kun en kontaktformular og ikke nogen mailadresse til Kundeservice. Det er faktisk i strid med den danske E-Handelsloven og med EU's E-handelsdirektivet og jeg ved at Forbrugerombudsmanden ser meget kritisk på selskaber, som kun har en kontaktformular på deres hjemmeside. Jeg lavede lige lidt detektivarbejde og har fundet en mailadresse, du kan skrive til. Travellink er et svensk firma med en filial i Danmark. Jeg er fuldstændig ligeglad med, om vedkommende svenske dame bliver hysterisk ved modtagelsen af din mail, men når de ikke selv oplyser en mailadresse til Kundeservice, så må vi bruge de mails vi kan støve op på dem ;): [email protected]
     
    jefi99, mdk og tbh "Synes godt om dette"
  6. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Fandt lige en mailadresse mere til Travellink, men den var gemt godt af vejen på deres hjemmeside og var ikke direkte synlig, hvilket Forbrugerombudsmanden heller ikke ser på med milde øjne :mad:
    [email protected]
     
    asf, jefi99, mdk og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg siger mange tak for detektivarbejdet!
    Nu venter jeg på svar fra Travellink, så må jeg se hvad de siger.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Travellink beder mig om at ringe ind til dem, i stedet for at tage den over mail
    - Nu er jeg blevet disconnected efter at have ventet præcis 18 minutter tre gange - selvom de pr. mail påstår at der intet problem burde være i at få kontakt med dem.
    Jeg kan mærke det bliver op ad bakke
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Foreslå dog, at de ringer dig op. Og kast om dig med de direktiver og den lovgivning, @Beaglen henviser til ;)
     
    Kristian og Beaglen "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg har nu fået dem til at ringe mig op, og har snakket med dem over tre omgange.

    De afviser både at annullerer billetten, og lave dem om til at flyve til/fra cph, de mener genen ved den ekstra stopover er for lille til at jeg kan kræve at få annulleret eller ombooket min billet.
     
  11. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Jeg mener ikke, at Travellink har kompetence til at bedømme hvor stor eller lille genen er for dig. Det er trods alt dig, som står med "aben" i sidste ende og skal gennemføre rejsen og derfor er det også kun dig, der kan vurdere hvor stor en gene det ekstra stop-over er for dig. Efter min mening er Travellink slet ikke i stand til at vurdere, om det ekstra stop-over vil være en gene for dig i det hele taget. Hvis genen havde været meget lille eller slet ikke haft nogen betydning, havde du jo nok heller ikke reageret over for dem i første omgang! Bare bliv ved med at presse dem og gå gerne skridtet højere op til deres reklamationsafdeling, hvis de overhovedet har en sådan én. Det her skal du ikke finde dig i! :)
     
    mdk, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"

Del denne side