Velkommen til Bonusfeber Jeg har ikke konkrete løsninger til et kommende arbejde, men der er en del af de nye virksomheder på nettet som arbejder med at optimere rettighederne. Airhelp er en af dem. De kunne måske bruge nogle med faglig viden på dette område. Ellers skal det være i et flyselskab og deres claim afdeling. På denne måde får du adgang til ID billetter i selskabet.
Mange tak for velkomsten Henrik og for de gode tips. Jeg kender godt AirHelp, Flyforsinkelse.dk, Flyhjaelp.dk m.v. og faktisk tilbød AirHelp mig at skrive blogposts for dem, men dog kun på frivillig basis. Deres juridiske afdeling sidder i Gdansk i Polen og de har desværre næsten ingen ansatte i Danmark mig bekendt. Jeg har ikke helt afskrevet dem, men holder lidt øje. Trafik- og Byggestyrelsen kunne også være et interessant sted at arbejde og jeg har skam søgt hos dem adskillige gange, men har hver gang bare fået afslag og er ikke engang kaldt til jobsamtale. I maj i år var jeg til en konference om flypassagerers rettigheder i London og arrangørerne af konferencen (EUDELAY) var vældigt interesserede i mig og ville gerne have mig til at åbne en afdeling i Tyskland, da de hellere vil ind på det tyske marked frem for det danske. Indtil videre kan de ikke finde ud af at give mig en ansættelseskontrakt, så det er desværre strandet lidt dér, men jeg giver ikke op så let. Jeg holder desuden også øje med flyselskabernes hjemmesider, for det kunne også være et interessant sted at arbejde og det lyder i hvert fald super med ID billetter - hvad det så end er
@Beaglen - men er det så ikke dig vi skal henvende os til, istedet for AirHelp og hvad de hedder, istedet for 25%, tager du jo så 15% for BF medlemmer?
Altså jo, det bedste ville jo være hvis der kom nogle investorer med en stor pose penge til mig, så jeg kunne få stablet en virksomhed på benene. Om virksomheden så kunne løbe rundt med kun at tage 15 % i kommission frem for 25 % for selve sagsbehandlingen, skal jeg være usagt. Det næste problem er så også, at jeg ikke er uddannet advokat (kun jurist), så jeg vil ikke kunne lave søgsmål mod flyselskaberne og ej heller tage sagen videre i retten. Så skal jeg samarbejde med et advokatfirma, der vil hjælpe mig videre med sagerne. Men jo, jeg tror da godt at jeg ville kunne konkurrere på kommissions-satsen, for det virker jo et eller andet sted tåbeligt, at man skal betale for en erstatning, som man rent faktisk har krav på
Jeg genbruger lige min tråd her. http://politiken.dk/rejser/rejser_9..._medium=newsletter&utm_campaign=politiken-tgt Læs lige ovenstående artikel. Jeg er selv splittet i spørgsmålet om, hvad der virker bedst. Jeg har ikke selv prøvet at klage til nogle af instanserne, da jeg aldrig har stået i problemet med forsinkelser over 3 timer, boardingafvisning eller et aflyst fly. Alligevel kan jeg som jurist sagtens sætte mig i andres sted og jeg finder det netop interessant at rådgive andre passagerer om, hvad der er bedst at gøre. Det er op til passageren selv at vurdere, hvor mange ressourcer man vil bruge på sagen og man kan selvfølgelig sagtens selv gøre forsøget og klage til den korrekte instans i stedet for at bruge ét af klagefirmaerne såsom AirHelp m.fl. Man vil nok bare opleve, at det kan være op ad bakke at skulle kæmpe med sagen selv overfor f.eks. flyselskabet, der nemt bare vil spise én af med forklaringen "ekstraordinære omstændigheder", så kompensationen ikke skal udbetales. Det vil så være her man opgiver og i stedet for henvender sig til et klagefirma eller en dyr advokat. Og så er der jo lige Trafikstyrelsen....Jeg begriber ikke, hvorfor det skal tage 6-8 måneder at få sagen gennemført. Det er ikke særlig brugervenligt, selvom klagebehandlingen er gratis. Jeg hælder nok mest til at bruge en service som f.eks. www.refundpilot.dk, som modsat andre klagefirmaer behandler sagen gratis uden at tage 25 % i gebyr for det. Hvordan de så får finansieret firmaet er mig en gåde. Hvad er dine/Jeres erfaringer med ovenstående? Hvad virker bedst? Hvad kunne være smart at tilbyde af services som rådgivende virksomhed? Måske kunne det være en idé jeg evt. kunne videreudvikle på som forretningsidé og evt. få noget hjælp til af nogle investorer?
Det er sku ok af Airhel, at blive featured i Bloomberg (let App forresten): https://www.bloomberg.com/news/arti...ew-airhelp-app-feature-files-claims-instantly
Jeg vil gerne lige høre alle I kloge brugeres mening her på IF om en idé jeg har fået, og som jeg ikke helt ved, om jeg kan føre ud i livet: Jeg overvejer at oprette en gratis retshjælp for passagerer. Retshjælpen skal kunne rådgive alle former for passagerer - ikke kun flypassagerer, men også passagerer til både bus, tog og færger, idet alle passagerer har juridiske rettigheder. I dag findes der mange former for specialiserede retshjælpsinstanser (se f.eks. http://www.lejerens-fr.dk/) og jeg ser at behovet for at rådgive alle passagerer så godt som muligt om deres rettigheder bestemt er til stede. Lad mig endelig høre, hvad I synes
Danskere er glade for gratis ydelser, så du skal sikkert nok få kunder i butikken. Endvidere fornemmer jeg, at mange almindelige borger generelt er afskrækket fra at benytte sig af retshjælp (særligt til små sager), da det er mange penge. Et enkelt møde og lidt skriveri fra en advokat bliver jo hurtigt mange tusinder. Som de andre påpeger, så er der jo spørgsmålet om funding Nogen ideer her?
Jeg tænker tre ting om det skal være gratis som sådan: - en giv så meget du syntes passer approach (nogle vil give ingenting) - en slags freebie del og en betalende del. Så starthjælp er gratis og så koster resten noget - en sponsor betaler gildet behind the scenes