ATP køber Macquaries andel i Københavns lufthavne

Poster i 'NYHEDER' oprettet af MortenS, 14/9/17.

  1. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    SophieHendriksen, isolCBflyer, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Godt nyt - anser ATP for en væsentlig bedre og mere aktiv investor i dansk infrastruktur end eksempelvis McQuaire
     
    Kenneth K, PeterA, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Helt sikkert. CPH har været en ren malkeko for australierne, og udsigten til, at dette ikke kunne fortsætte på samme måde, har nok fået dem til at sadle om. ATP siger godt nok meget ambivalent i deres udtalelser, at de også skal sikre et fornuftigt afkast til deres medlemmer, men forhåbentlig bliver det gjort på en måde som er mere i overensstemmelse med Danmarks og CPH-regionens interesser. McQuaire skulle aldrig have haft aktiemajoriten - forhåbentlig er ATP's move det længe ventede fiks på den fejltagelse.
     
    Daniel K, Erwin Lansing, Calle77 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Enig

    Vi skal ikke have ATP til at varetage andet end forentningen af deres investeringer. Hvis der er hensyn til CPH regionen så skal de varetages af staten/regionen/kommunen, ved gud ikke af min pensionsopsparing. Det er en dårlig ide at blande andre formål ind i disse monopolagtige selvskaber (el-infrastruktur, vand, varme, ATP) . El-selskaber skal leverer strøm, ikke bruge overskud på investeringer i andre brancer (Bredbånd, Wupti etc)
    /Henrik
     
    klausbm og Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er enig med el-selskaberne, men synes mht ATP at der er lidt mere spænd at arbejde med. Det er danskernes penge og som sådan er det vel rimeligt at de søger at makimere afkastet for deres (danske!) investorer -- både på direkte afkast, men også i ting som øger værdien for alle danskere. At søge at have en høj kvalitets international lufthavn er i mine øjne på linje med deres investeringer i udbygning af byer og ejendomme. Dels diversificerer de investeringerne, men jeg synes det er helt rimeligt at søge et lidt lavere direkte afkast hvis det samtidigt gør landet Danmark rigere -- det er jo også en slags afkast for befolkningen. Alt med måde og det blev lidt snørklet, men tror det gir mening... Hvis ATP gik igang med at investere i lufthavne og boligbyggeri i Kroatien fordi afkastet var 2% højere ville jeg sgu synes det var galt prioritieret.
     
    SophieHendriksen, Erwin Lansing, MortenS og 10 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side