ATR72 vs. ATR72 - nu kører det for SAS.......

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 10/4/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    .....lige hvad dette angår!!! ;););)

    Der var engang får efterhånden rigtig mange år siden, at jeg tog på charterrejse (mener det var med Star Tour) flyvningen blev udført af det dengang helt nye selskab "Jet Time" - Efter den rejse sagde jeg til mig selv: "Schwert - ALDRIG mere" Metallet var en ældgammel 737 (vistnok købt "well done" fra det tidligere Maersk Air) og det var et fly der om ikke var pensions modent, så var det modent til at bygge om til fragt fly. Det var en forfærdelig tur til Lanzarote...

    Al begyndelse er svær, og man må sandt fordydende sige der er kommet nye boller på Jet Time suppen!!!

    Efter i årevis at have skullet trækkes med Cimbers ATR72 på AAR-CPH, og siden konkursen end ikke har kunnet vælge dem fra til fordel for SAS CRJ900, tja - så var det med en hvis forventning at jeg i mandags skulle til CPH. Lad det være sagt med det samme, det er simpelthen ikke sammenligneligt, bortset fra at "kaffen" er som den nu er, så er den nye ATR rent ud sagt en fornøjelse at flyve med (man kan rent faktisk føre en samtale med sidemanden, også EFTER push back)

    Derudover er der jo selve "lugten af ny bil", meget bedre plads i "hattehylden" og nogle meget bedre sæder, hvis det havde været den model Alsie Express havde, så ville jeg da ikke afvise at smutte en tur over dammen på deres nye rute ;););)

    Lige nu sidder jeg i Sandefjord/Torp, og er helt ærgerlig over at det er sidste flyver jeg skal hjem til AAR med i aften, det er jo "bare" SAS A320'er - Stik mig bare Jet Time!!!!

    Bh
    Schwert
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er sørme en god historie og der er ikke nogen tvivl om at der er stor forskel på "ny" og "gammel" bil og de A319/A320'er som SAS har er efterhånden små 10 år da de kom i starten af 2000. Mange af dem er fra 2006-2008 så de har fløjet en del.

    Dog syntes jeg at CRJ900 er en OK boks at flyve med - især om man får en af de to rækker ved nødudgangen. Det med at motoren er bagerst er nu godt og får en til at savne MD80'erne :)

    /Henrik
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Så enig så enig Henrik, r.. skubberne er dejlige maskiner, (savner skam også MD'erne) men pointen er netop at de tog CRJ'en fra os i AAR da de hyrede Cimber til at betjene det meste af ruten, kun den første morgen afgang og dagens sidste fra CPH betjener SAS selv (plus en enkelt CRJ afgang torsdag eftermiddag) så det er simpelthen LUKSUS at vi nu får helt nye SAS/JET TIME maskiner, nu mangler vi så bare at få det suppleret med en NY LUFTHAVN, men det er jo en helt anden historie :) :) :)

    /Schwert
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113

Del denne side