Automated Passport Control (APC) USA indrejse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kasper, 3/2/15.

  1. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Hej.
    Skal snart et smut til USA, igen igen. :)
    Nu kan jeg se at der i ORD er Automated passport control, hvor man åbenbart selv bare går til en automat, og indtaster diverse oplysninger og scanner pas. Så skulle man spare at stå i den laaaange indrejse kø.
    Men har i nogen erfaring med dette, om det virker , er hurtigere osv??

    Venlig hilsen
    Kasper.
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Brugte det sidst i ORD og det fungerer fantastisk. Ingen kø og igennem på 5 min.

    Du kan kun bruge det hvis du tidligere er gået igennem den betjente skranke på din ESTA. Du udfylder toldeklarering, giver finger aftryk og får taget billede på automaten. Herefter får du printet en kvittering, som du viser ved en betjent skranke. Kvitteringen afleveres ved tolden på vej ud af lufthavnen.

    Ville ønske flere destinationer fik det ASAP. Virkede super effektivt - og mange rejsende gik af gammel vane (eller usikkerhed omkring det nye system) i de gamle skranker. Det gav god plads ved automaterne... :)

    Disse automater er faktisk grunden til at jeg netop har booket min næste tur til USA via ORD og ikke EWR eller IAD.
     
    Henrik Olsen og Kasper "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Mmm jeg synes de fleste steder jeg har været igennem på det seneste har haft dem inkl. IAD og AUS. Listen kan ses her. Overvejer selv at rejse på ESTA i stedet for mit US visum netop for at kunne benytte automaterne...!
     
  4. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Super, det glæder jeg mig til at prøve.
    Tusinde tak for hurtigt svar.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kan kun sige at det er super smart og hurtigt. Har også brugt det på mine sidste to rejser til USA. Så lidt det samme som i UK hvor paskontrollen også er per automat. Det hele er bare hurtigere :)
     
    Kasper "Synes godt om" dette.

Del denne side