Aviator vil købe SGH

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Flemming Poulsen, 8/9/15.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Wow... Den havde jeg ikke lige set komme:

    Press release
    September 8, 2015
    Aviator Airport Alliance Europe has today signed a letter of intent with SAS, concerning taking responsibility for the SAS Ground Handling operations at the major Scandinavian airports Oslo Gardemoen, Copenhagen, Arlanda, Malmö and Gothenburg. The letter of intent gives Aviator the exclusive right to work during the autumn period towards reaching a final agreement on the transaction. Both parties have a joint ambition to work towards a quick process, but we must also respect the complexity that comes of a transaction of this size.

    The signing of the letter of intent represents a very exciting opportunity for Aviator. We look forward to a continued constructive dialogue with SAS”, comments Paul Synnott, CEO Aviator Airport Alliance Europe AB

    Aviator was founded December 2010 through the acquisition of Swedish company Nordic Aero, and the two Norwegian companies Roros Flyservice and Norport Ground Handling. As a result of Aviator’s ambition to keep on growing, in 2011 the company purchased Danish companies Novia and Sturup Handling. In 2014 Aviator entered into the UK and increased in the Finnish market by purchasing the ground handling operations at London-Gatwick, Newcastle airport and Helsinki-Vantaa airport from Servisair. The Swissport operations at Birmingham were also acquired at the same time. Since the second quarter 2015, Manchester and Edinburgh are included in the Aviator family. By constantly working towards our Vision of becoming the world´s greatest provider of Aviation Services recognised for our dedication to Efficiency, Safety and Innovation, we now cover eighteen airports in the Nordic area and five major airports in the UK. Aviator has its head office in Stockholm, Sweden and is majority owned by the investment fund Accent Equity 2008. In 2014, the Group recorded a turnover of approx EUR 230m.



    http://www.aviator.eu/aviator-airport-alliance-europe-signs-a-letter-of-intent-loi-with-sas/
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så hvad mon det kommer til at betyde for os?
     
  3. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Forhåbentligt noget godt. At SAS kan bruge mere ledelses-fokus på deres kerneforretning og EuroBonus :)
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det positive i dette her er trods alt at SAS åbenlyst mener at de ikke vil lave ground services mere og derfor sælge det fra. Det har ikke deres fokus åbenbart. Aviator er trods alt i den del af branchen og ground services er deres kerneforretning.

    Så jeg kan egentlig godt forstå SAS vil sælge det fra og fokusere på det som de mener de skal være gode til - dette er ikke at lave ground services i CPH, OSL, ARN og nogle andre større lufthavne i Norden. De har jo allerede bedt Widerøe om at tage sig af dette område i mange Norske lufthavne udenom OSL.

    For Aviator er det et godt match. De skaber en slags monopol i CPH ved at blive klart den største operatør. Dette vil "skade" prisen på kort sigt og det vil Aviator tjene på.

    For de ansatte i SGH er det jo mere dunkelt.... De vil helt klart opleve at synergier skal hentes og der vil blive lagt pres på for at sikre en god indtjening. Så der ser jeg klart en stor forandring.
     
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Min erfaring med "outsourced" Groundpersonale er, at det ikke bliver bedre, for man er jo ikke en del af selskabet der flyver for kunden, man er bare en "front-end", kan ikke tage beslutninger på vegne af selsabet man er "contractor" hos, så klart en ikke forbedring for de rejsende...
     
    tbh og jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er også min holdning.... Jeg har i DSV været med til 4 opkøb de sidste 6-7 år. Og DSV har hvert år været "køberen". Det drejer sig hårdt og kontant om konsolidering og opnå synergier. Derfor er det hårdt at være dem "som bliver opkøbt". Det er dog især ledelseslaget, som rammes hårdest - der er jo lige pludselig "to af hver" og det virker kun i kort tid....
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Forstår hvad du siger, men ikke en del af mit problem med outsourced ground staffeli. . Jeg siger bare, at de er ikke motiveret tiæ at levere en SAS ydelse, som SAS egne ansatte
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    enig - der mister man en del af når man ikke er i samme firma mere også.... Så er SAS blot en af mange kunder og det vil koste på ting som punkteligheden, som SAS har kæmpet med i lang tid og opnået super gode resultater på. Sammenarbejdet mellem Gaten, Flyet og Ground har været vigtigt for at få dette til at ske.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvordan ser det egentligt ud i de andre store gamle netværksselskaber (LH, AF/KLM, m.fl) - har de egne handlingsselskaber, eller har de også skilt sig af med deres?
     
  10. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Lufthansa har vel stadig LSG Skychefs?
     
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Er det ikke kun til catering?
     

Del denne side