AVIS Preferred vs Hertz Gold Plus

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Michael Wahl, 20/4/17.

  1. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Er der nogen der kan forklare fordele og ulemper ved hhv AVIS Preferred og Hertz Gold Plus?

    Jeg har i en del år brugt AVIS Preferred med stor tilfredshed. Hurtig ekspedition. Pæne nye biler. Gode priser osv. Men har kun ligget på bund niveauet.

    Jeg har også været tilmeldt Hertz Gold Plus - men aldrig brugt det.
    Nu har jeg så ud af ingenting fået tilsendt et "Hertz Gold Plus Rewards Five Star" kort, dvs. mellem niveauet hos Hertz.

    Vil det være bedre for mig at bruge over det næste års tid? Eller er det lige gyldigt? Kan ikke finde de store fordele udover "gratis upgrade hvis mulig" (hvilket jeg ofte får alligevel hos AVIS) og "gratis partner som 2nd driver" (men rejser ofte med venner eller kollegaer, der gør "partner" sjældent brugbart)

    Nogen tanker eller anbefalinger?
     
    Claus Heine, Henry og Peter F. "Synes godt om dette"
  2. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Nåh men valgte at bruge AVIS i USA til sommer.
    Årsag:
    1) Bedre priser med Preferred og SAS sølv en hos Hertz Five Star
    2) Lang historik - altid været glad for Avis
    3) Gratis weekend voucher fra AVIS - sparer mig for 3200 DKK i Norge i sommer - så kan man vel godt belønne dem lidt
     
    Claus Heine, Nielspg, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    AVIS starter ny kampagne i morgen kaldet Celebrate the Last Days of Summer med mulighed for at optjene 12.000 SAS Eurobonus Extra point.

    Link:
    http://www.avisworld.com/avisonline/gb/avis_ams_partners1.nsf/c/Eurobonus+TermsandConditions#001

    Terms & Conditions:

    1. Promotion is only valid for reservations created via www.avisworld.com/EuroBonus

    2. Only valid for reservations created in the period 01st September to 31st October 2017 and with rental period 1st October to 31st December 2017.

    3. SAS EuroBonus Extra Points promotion is valid for rentals in Europe, The Middle East, Africa, Asia, USA and Canada.

    4. 12,000 EuroBonus Extra Points is only valid if a total of two rentals of minimum 2 days each is taking place in the promotional period. First rental to be awarded 4,000 EuroBonus Extra Points and second rental 8,000 EuroBonus Extra Points.

    5. Offer is only valid once per EuroBonus member. Any additional rentals to be awarded 4,000 EuroBonus Extra Points.

    6. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days.

    7. May not be used in conjunction with any other coupon or promotions.

    8. Standard Avis and SAS EuroBonus Terms and Conditions apply.
     
    Epal, Henry, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Jeg har de seneste år brugt Hertz og har ikke været vanvittig begejstret over serviceniveauet selvom jeg har haft Presidents Circle status: deres top tier. Jeg har primært anvendt Hertz i USA. Så derfor er jeg nu hoppet på AVIS og dine erfaringer med AVIS har bestemt ikke afskrækket mig :D
     
    Michael Wahl og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jamen! Det er jo få dage siden vi hentede vores bil hos Avis. I øvrigt med en fin opgradering til en fin Mercedes A160, selvom jeg gerne ville have haft fornøjelsen af at køre en Alfa.
     
    Henry, jtraveler og Luxury_Globetrotter "Synes godt om dette"
  6. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Virker som en god deal fra Avis.

    Jeg har en uges ophold i Paris her i starten af september. 2 dages bil leje koster 786,70 dkk ved Avis Gare du Nord. 2 x bil leje = 1.573,4 dkk - Hvilket giver 12.000 Eurobonus Extra Points. Det er vel egentlig hel okay, eller hvad tænker I?

    Plus at jeg så har bil i 4 dage! :)
     
    Michael Wahl, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Har haft begge I mange år - og de sidste par år som President Circle hos Hertz. Synes ikke der er nogen mærkbar forskel mellem de to. Ej heller mærker jeg meget til mit højere Hertz status niveau.

    For mig er det at kunne gå direkte til bilen det vigtigste. Men det tilbyder eks. National også I fin stil (endda med frit valg af bil på rækken). Tag hvad der er billigst
     
    Michael Wahl, Claus Heine og Henry "Synes godt om dette"
  8. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Skal lejeperioden ikke være efter 1. oktober, før du får denne pointdeal?
     
    Luxury_Globetrotter og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Luxury_Globetrotter

    Luxury_Globetrotter VIP medlem

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    634
    Point:
    93
    Du har fuldstændig ret! Tak for den! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Har i overvejet Sixt? De fleste gange jeg har tjekket priser på tværs så er de de billigste, plus som sas guld matcher de Sixt platin som er deres højste status? Er der en grund til i ikke bruger dem?
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg bruger Sixt hver gang jeg er i USA.
    Er platinum og har fået upgrade hver gang foruden én gang, der fik jeg så lov at aflevere den to timer senere i stedet og som Ali siger så er det også min erfaring at Sixt er langt billigere end de andre
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Har brugt SIXT et par gange i Irland for en del år siden samt sidste år på Island, hvor de var LANGT billigere end AVIS/Hertz.

    Dog er det aldrig lykkedes mig at registrere mine eurobonus point for billejen på¨Island. Har både haft kontakt med SIXT og SAS som begge peger fingre i den modsatte retning. Og kan ikke registrere det online grundet informationer som SAS siger jeg mangler men som SIXT siger jeg har (men som ikke virker).

    Så har helt opgivet dem - derfor er de ikke på min "hotlist" mere :)
     
    Kenneth K, Claus Heine, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja, jeg kører Sixt hver dag ;) Ej spøg til side, min bil har kørt som udlejning til udlændinge hos Sixt inden den blev min.

    Men jeg synes faktisk ikke, at de har kunnet matche prisen hos Avis nogensinde når jeg har forsøgt?
     
    Ali Taran, Henry og Claus Heine "Synes godt om dette"
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Jeg lejede bil to gange i usa til det halve af hvad det kostede hos Avis.
    Et andet plus man hos Sixt får lov at vælge vil en halv time før pick up.
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ulempen ved at vælge bilen, hvis man har "upgrade benefits", er at de kun viser i den bookede klasse. Således ingen opgraderinger, medmindre du spørger. Det var i hvert fald min oplevelse for et par år siden.

    Jeg har prøvet dem i LAX der var en blandet men mest ok oplevelse, og så 3 gange i DUS og vist et andet sted. LAX var rigtig billigt - jeg betalte mindre for hele lejen (16 dage) end f.eks. Avis ville have haft bare i young driver surcharge.
    DUS har altid været helt uden forsikring, så alle skader skulle dækkes helt af mig, hvilket var fint da jeg havde et kreditkort der gjorde. Det kostede godt 17.000 DKK at få malet en ridse nogen havde lavet på en A6, så jeg fik testet kreditkort forsikringen. Og lidt spend på mit diners... De var lidt tørre i Tyskland husker jeg, men det gik uden de store problemer.

    Husk at du med statusmatch kan blive opgraderet i 12 måneder efterfølgende, det kræver 10/20 lejer om året at opretholde det.
     
    Ali Taran, Nj4220, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Fordelen ved at vælge er at man undgår den mindst attraktive bil i kategorien.
    Spørger altid efter upgrade ved disken, hvis ikke de selv tilbyder det.
    Fik en Chrysler 300C hos Sixt, hvilket jeg var fint tilfreds med :)
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Har lige fået mail fra Turkish. De kører næsten den samme kampagne. De annonceret vist med 13.000 point over 2 leje. Fik ikke lige læst alle betingelserne
     
    jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  19. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg ville oprindeligt have lejet via AVIS kampagnen nu her hvor jeg flyver til MIA.
    Avis havde desværre ingen ledelige convertibles - så jeg hoppede ind på autoeurope og endte med en Ford Mustang Convertible. 8 dage for 282 EUR med fuld forsikring herunder vejhjælp mv. med 0 kr. i selvrisiko.
    Jovist har jeg en rejseforsikring som dækker selvrisiko på billeje, men gider simpelthen ikke døje med det hvis uheldet er ude.

    Disse sider giver typisk bedre forsikrings dækning billigere eller minimum samme pris som hos Avis. Det vil jeg sådan set hellere have end 4.000 EB point i en AVIS kampagne - det kan jeg nemt opnå på anden vis :):)
     
    tbh og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side