BA, CX og OW ændringer til interline af bagage

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af THammer, 11/6/16.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    CHA211 og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. PeterK

    PeterK Guest

    Det var på tide!
     
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Huh?
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det, eller måske for at afskrække kunderne fra at købe separate billetter og i stedet tilskynde dem til at købe gennemgående billetter, hvilket jo for kunderne kan forhøje prisen eller gøre rejsen mindre fleksibel fordi kunderne måske i nogle tilfælde har behov for at ændre slutdestination.

    Eller kan det være et spørgsmål om omkostninger? Jeg tænker på, om det normalt er noget som er forbundet med meget arbejde for personalet i check-in, at checke bagage ind på flere separate rejser? Jeg har én gang prøvet og lykkedes med at få checket bagagen hele vejen igennem på en rejse på 2 separate PNR. Men det tog nok agenten bag skranken godt en halv time at få det hele plads.
     
    PeterK "Synes godt om" dette.
  6. PeterK

    PeterK Guest

    Udfra erfaringer, har jeg lært mig at passagerer ofte køber billetter med en times transit i LHR. De vil så lokke medarbejderen i første lufthavn til at mærke bagagen til final destination. Der er mange som spekulerer i dette, fordi de tror de så har sikkerhed for at blive ombooket ved forsinkelser (hvilket de jo ikke har), og så får de jo flyselskaberne til at passe på deres bagage. Der er også dem som gør det udelukkende for at slippe for at hente bagagen i LHR, men mange af disse tager ikke højde for terminal skifte i LHR. Der tror jeg man skal rejse i et nogenlunde omfang for at vide det :)
    Jeg tror dog også der ligger en del økonomi i dette.

    Hvorvidt det er god kundeservice er så en anden side af sagen, men 2 billetter er i udgangspunktet 2 kontrakter. Flyselskabet kan jo være ligeglad med om passageren har en rejse før eller efter.

    Der er selvfølgelig steder, hvor jeg mener at flyselskabet burde udvise service fx ved flyvninger mellem samme flyselskab, så længe transittiden er overholdt.
     
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er selvfølgelig også et scenarie der kan give øgede omkostninger. Om ikke andet, så i det tilfælde hvor passageren ikke når igennem lufthavnen på grund af security og hvad har vi. Det kan så give forsinkelser og øgede omkostninger fordi selskabet skal tage passagerens bagage af det næste fly.
     
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kan ikke følge dit rationale / din pointe her. Hvordan er det du mener at passagerer 'snyder' i LHR? Skulle der være mange der booker separate billetter med OneWorld som bryder MCT (minimum connection time) -- og i givet fald hvad skulle finten ved at gøre det være? Og hvori ligger økonomien, udover placeringen af erstatningsansvar ved mistet/forsinket bagage, ligge?

    Muligvis, men flere oneworld selskaber, som f.eks. AA, har politik om at to billetter opfattes som en sammenhængende hvis begge er med OW selskaber og overholder minimum connection time (MCT)...

    Det er også værd at bemærke at BA har sløjet at checke bagage ind på to separate billetter også selvom begge er med BA hvilket kun kan øge deres omkostninger skulle man synes... Eneste der måske er et plus for dem er mindre baggage allowance da det jo så udregnes separat på hver billet.
     
    Senest redigeret: 12/6/16
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    En SAS-medarbejder fortalte mig engang i Aarhus Lufthavn, at de ikke kunne tjekke bagagen igennem, når jeg havde 2 separate billetter. Jeg kan ikke huske detaljerne - men, det var noget med, hvem der havde omkostningerne, hvis bagagen forsvandt eller blev forsinket.

    Har dog forsøgt mange gange - og det virker somom det ingen problemer er med to *A billetter, men hvis den 2. billet med rejsen ud af København er med Aeroflot eller Czech Airlines, så må jeg hente bagagen i CPH og tjekke ind igen.
     
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Systemet er jo aldrig stærkere end det svageste led. Her mener nogle af partnerne i OW alliancen så de er bedre end resten (eller for BAs vedkommende har de måske indset at de og LHR netop er det svageste led!).

    Jeg synes det er et rigtig dårligt tiltag og håber ikke *A følger trop. I særdeleshed at BA ikke engang vil interline med BA. Det er virkelig dårlig service.

    Jeg skulle engang fra SIN til ABZ, med SQ og BA. Vi blev desværre forsinket ind til LHR pga trafik i LHR. Det var solgt som 2 billetter men med samme PNR (er det ikke det man kalder et married segment?). SQ kunne ikke tjekke min bagage igennem til ABZ, da det var BA fra LHR til ABZ. De tilhører selvfølgelig også to konkurrende alliancer.
    I LHR skulle jeg hente min bagage, igennem immigration og told, skifte terminal og tjekke ind igen. LHR er bare ikke bygget til den slags.
    Ved at nægte et tjekke bagagen gennem, så undgår man måske at folk vælger (hvis man kan) den slags billetter, men så skal flyselskaberne også lade være med at sælge dem!
     
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Aeroflot og Czech er jo også med i SkyTeam mens SAS er i *A (hvis det er dem du har fløjet med fra AAR), så det giver måske meget god mening selvom de vel strengt taget godt kunne have en separat interline aftale.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja det kunne de... jeg har tjekket baggage ind på AAL-CPH-DOH hele vejen (sågar en barnevogn dvs. odd-size begge veje!) med SK og QR på separate billetter fordi de havde interline. Ja, bevares det er da mere besværligt for selskaberne men de har jo systemer der kan klare det.
     
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Har aldrig haft problemer i AAR (eller DXB) på mine mange ture til Dubai, har altid kunnet tjekke bagagen igennem til final både ud og hjem. (blot skal man lige være opmærksom på i CPH at få scannet bagage mærket til SK i transfer centret hvis man gerne vil have kufferten med hjem) Den eneste grund til at jeg ofte valgte at hente min kuffert i den gamle indenrigs terminal, var den, at mine OP/UP's steg betragteligt når jeg tjekkede ind "manuelt" med "store våde hunde øjne" og en lille "sang fra de varme lande" Det var de gode gamle dage da de fløj med 777 der var RET hårdt belagt (ud lørdag og hjem fredag) ;););)

    /Schwert
     
    obs, isolCBflyer og Henry "Synes godt om dette"
  14. PeterK

    PeterK Guest

    @jakobv84
    Hvis en check-in agent lægger to seperate bookinger sammen, så kan systemet ikke se det, og den tror derfor det er én og samme booking. Det giver passageren mulighed for at søge om kompensation ved forsinkelse eller aflysninger.
    Det er selvfølgelig penge som flyselskabet ikke vil betale for.
     
  15. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ved ikke om det er præcis på tråden.

    Men har netop haft en SAS Cph-Lhr booking og en Malaysia Airlines booking. SAS damen ved check in skranken tilføjede manuelt de to flyvninger med MH og bagagen blev sendt hele vejen uden problemer. Fedt mand med interline aftaler - tak SAS! Nå ja og MH! :)
    Da det jo fandme er en lang tur fra terminal 2 til 4 hvis man skulle slæbe bagagen.

    Og det har tilsyneladende ikke rodet med bonus kortene, guld på SAS Boarding kortet, og Sapphire på Malaysian kortet.
     
    asf, Ulrik, jakobv84 og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side