Andre som møder dette billede idag? Iflg. One Mile At A Time, så er BA åbenbart igang med en større "audit" af en masse konti. http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/03/27/missing-british-airways-avios-youre-not-alone/ Jeg kunne fint logge på og søge efter bonusrejser tidligere idag, men nu er det altså ikke længere muligt. Har prøvet trykke "glemt password" men modtager ikke noget på mail.... Andre som ikke længere har adgang til BAEC?
Åbenbart en større ting BA har gang i p.t.: http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1666639-what-ex-gratia-2.html Det lader til at tusindsvis af konti er lukket ned p.t. Det kunne tyde på et cyberattack af en art, hvor de fjerner point og låser konti for at undgå misbrug...
Nu kom mailen med nulstilling af password endeligt, men Avios er fjernet. Spændende at se hvornår de er tilbage igen.... Lidt dårlig stil at BA at de ikke udsender en mail eller kommer med en meddelelse når man logger ind på sin konto....
Samme her. Jeg tager det roligt og vælger vent-og-se-ad tilgangen. Har oversøisk flyvning på søndag, men det gør vel ingen forskel som sådan...
Tror også det løser sig over tid. Men jeg synes nu stadig det er frækt at de ikke sender en mail eller kommer med en officiel meddelelse om det. Bare at lukke konti og fjerne point er ikke god stil. Går helt klart ud fra at de selv sætter point tilbage på kontoen uden at man skal bruge tid på at ringe til dem. Jeg har ikke just erfaring for at ventetiden er kort hos BA.
Hvad er det for en service I har brugt? -så jeg kan holde mig væk fra det Jeg har ikke fået spærret min BA konto, men bruger heller ikke 3rd party tjenester hvor jeg indtaster mine login oplysninger...
Stadig ingen mail her... Iflg. FlyerTalk så er der mange som ikke bruger AwardWallet som også er spærret. Bruger selv AwardWallet, men ikke nogle andre services som giver adgang til min BAEC konto.. Udover deres egen app, som måske er lavet af en tredjepart og teoretisk også kan være "synderen". Har også lige ændret password på de andre konti, hvor jeg har mange point på. Bare for en sikkerheds skyld.
Det er en mulighed det er det de hentyder til. Spekulationer jeg først så på US blogs gik dog på at de ikke kunne se en sammenhæng mellem dem der var spærret og brug af Awardwallet rent umiddelbart og at det reelt set var russisk / østeuropæisk aktivitet der var grunden.
Forøvrigt synes jeg det er mærkeligt at BA sender en mail ud, som mest af alt ligner en phising-mail med opfordring til at klikke på et link for at ændre password. Det er ikke særlig god stil - specielt ikke når mailen handler om IT sikkerhed.... Kommunikation er ikke deres stærke side...
Jeg fik mine point retur for 2 dage siden og også en mail fra dem. Så dette har virket OK i min verden. Her er mailen: Dear Henrik Following our recent communication about some unauthorised activity in relation to your Executive Club account, we are pleased to inform you that we have completed our internal audit of your account. We are continuing to investigate this incident, which we understand was the result of a third party using information obtained elsewhere on the internet to gain access to Executive Club accounts. At this stage we are not aware of any access to any subsequent information pages within your account, including your flight history or payment card details. We also do not believe, at this stage, that any Avios have been removed from your account, so we have now lifted the precautionary suspension on your account and you are free to use it as you wish. However, if you haven't yet changed your password as a result of last Friday's email from British Airways, please visit the British Airways website and follow the "Forgotten PIN/Password?" link, which can be found in the top right hand corner of our main home page. We would recommend that you continue to be vigilant about any unusual or suspicious use of your personal data. If you use the same login details for your Executive Club account as you do for your online accounts with any other organisations, we would also recommend that you change the passwords for these accounts. We are sorry for the concern and inconvenience this matter has caused you and would like to reassure you that we are continuing to take this incident seriously. British Airways Executive Club team