Baby med på tur - 2 el. 3 pax på hotellet?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af john christensen, 18/10/16.

  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Hej

    Mon nogen af jer herinde har erfaring med hoteller og små børn når det gælder booking af værelse. Kan man slippe afsted med alm. Dobbeltværelse med et lille barn?

    Jeg skal i privat regi have et par overnatninger på hotel i cph med min kone og lille søn der endnu er under et år gammel.

    Prisen er trods hans lave alder ofte en del højere når jeg søger på værelse til 2 pax. Plus barn under 1 år.. så blir det I flere tilfælde til et familieværelse selvom vi ikke skal bruge den ekstra seng men i stedet tager en lille klapseng med til lillemanden for at undgå han falder ud.. men hvad siger i? Har i prøvet blot at bestille alm. Dobbeltværelse vel vidende at det et til to personer men med tre inkl. Et lille barn?. Eller skal jeg absolut bestille til tre på trods af at han ikke bruger ekstra seng osv.. jeg ved jo godt svaret hvis man skal følge reglerne 100 pct. Men måske nogle af jer har erfaring med at det ikke er.et problem i praksis.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja, nu er det unægteligt NOGEN måneder siden jeg har haft småbørn med på hotel, men den gang bookede jeg ALTID et alm. dobbeltværelse (pr tlf. Da det jo var før det store internets tid :) ) under bookingen bad jeg om at der var en baby/børne seng, og jeg har ALDRIG betalt for junior.....

    Men måske nogen af de ærede medlemmer med småbørn har mere up to date info ( @jakobv84 og @Henrik Olsen )

    /Schwert
     
    Henry og john christensen "Synes godt om" dette.
  3. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Min søn er godt to år og har før han fyldte to været på syv forskellige hoteller i hhv. Kbh., Hamburg og Dubai. Ingen steder har jeg betalt for ham: Hverken for baby/børneseng eller morgenmad. De fleste (ordentlige) hoteller tilbyder gratis ophold for børn under to.
    Hvis du booker online, så lav evt en note om at du rejser med spædbarn/infant (og har brug en en baby/børneseng).
     
    Senest redigeret: 18/10/16
    john christensen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg rejser med mine børn og et enkelt på barn på værelset er intet problem som regel indtil de er 12 men helt sikkert hvis de er under 2 og du ellers bor under ordnede forhold hvad det jo lyder til. Skriv til hotellet og sørg for de stiller babyseng på værelset.
     
    john christensen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Enig med de øvrige svar - har boet på hoteller med mine børn, der er henholdsvis 3 og 0, i både USA, Italien og Sverige og har alle steder enten kun skulle betale for den store eller slet ingen af dem.
     
    john christensen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,787
    Point:
    113
    Har lige reserveret værelse på Radisson i Odense for niecen (bonuspoint). 24 December (ja, hun skal holde jul hos svigerfamilien - og de har ikke lige plads til 2 personer + barn på 9 måneder).

    Niecen og hendes samlever har fået et dobbeltværelse - og hun tjekkede: Hotellet stiller en barneseng op uden beregning, hvis hun selv medbringer sengetøj. Ellers må hun betale for barnet, da hotellet skal have betaling for vask.

    Så mit råd til dig: Tjek med hotellet - og jeg er ret sikker på, du kan slippe for betaling, med mindre hotellet prissætter alle ydelser på samme måde som Ryan Air;););)
     
    john christensen "Synes godt om" dette.
  7. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Enig med overstående!
    Jeg plejer dog altid lige at lave en fiktiv booking på www.booking.com

    Her søger jeg på 2 voksne i et alm værelse. Helt nede i bunden af siden er booking.com så flinke til at skrive hvordan prisreglerne er på børn op til 2 år og derefter op til 12 år.

    Jeg prøvede lige at søge på Copenhagen Plaza og her fremstår nedenstående:
     

    Attached Files:

    john christensen, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Har lige haft en lignende oplevelse i Thailand. Hotellets website ville kun give os et Deluxe værelse men Hotels.com ville godt give et standard. Det var intet problem ved check ind at have en 6-årig med og kostede heller ikke.

    Jeg oplever hotellerne ikke altid gør det ens. Nogen mener simpelthen det er "synd" man skal bo så småt inkl et barn og derfor giver de automatisk store værelser hvis man angiver barn. Vi har dog aldrig oplevet at vi ikke kunne få ham med "gratis" hvis vi spurgte og sagde vi var heelt ok med det blev klemt (på et 90 kvm værelse ja).

    Nu er han 6 og så kan de finde på han skal betale for morgenmad hvilket jeg synes er helt fint.
     
    john christensen, Henry og clager "Synes godt om dette"
  9. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Mange tak for de gode svar af jer alle! Jeg bookede et executive værelse og kontaktede derefter hotellet og der var ingen problemer med børn under 2 år ..
     
    Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg ved godt at du har fået rigeligt af svar men jeg har været lidt væk fra det her forum pga travlthed på arbejd, Så jeg har først set opslaget nu så derfor mit svar kommer lidt sent. Sidste år var jeg en tur forbi New york med min kone, svigerinde og 3 børn. Det ene værelse vi bookede var til min svigerinde og min ældste datter på 8, så ingen problem der. Men det andet værelse skulle min kone, jeg og 2 børn bo. 1 barn på 2 år og 1 barn på 6 måneder. Når jeg prøvede at booke til 2 voksne og 2 børn så blev den ved med at smide os på en suite. En suite i Newyork er ikke ligefrem billigt. Prisen blev næsten det dobbelte. Så jeg booke 2 voksne og 1 barn.

    Da vi ankom til hotellet spurgte jeg om der var blevet sat baby seng (rejse tremme seng) på værelset. Det havde jeg bedt om som notat til hotellet. Receptionen undskyldte og spurgte til dem begge? Jeg sagde nej bare en. Den anden sover sammen med os (jeg havde jo kun booket værelse for det ene barn) og receptionisten svarede: Jeg beder dem om at sætte 2 op. I tilfælde af i ombestemmer. Vi takkede pænt tak.

    Der var også en gang hvor jeg bookede til Geneva til en mini ferie med konen. 3 måneder ud i fremtiden. Havde lige glemt at i mellemtiden at konen skulle føde.(pinligt) Jeg havde booket til 2 voksne. Ingen kommenteret at jeg havde en 3 uger gammel barn med
     
    john christensen, asf, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side