Bagage transfer mellem reservationer?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 9/9/14.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hej,
    Ved nogen om der er muligt at arrangere bagage transfer mellem to forskellige bookinger og flyselskaber?
    I tilfældet her er der enten tale om at jeg har en reservation der hedder CDG - BKK - MUC med Air China, og vil flyve med SAS (begge Star Alliance hvis det gør en forskel) til og fra først og sidstnævnte. Skal jeg ud og hente bagage eller kan det ordnes så de flytter ombord for mig?

    Alternativet hedder CPH - BKK - TXL med Etihad, hvor sidstnævnte strækning flyves af Air Berlin, fra TXL skal jeg så have et Air Berlin fly til CPH. Er der måske bedre håb for at få den flyttet der?

    Vi rejser Feb. 6 - 17 til enten Bangkok, Phuket eller Krabi BKK/HKT/KBV, hvis nogen kender en anden god fare :)

    Mvh
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Normalt er der ikke problemer, hvis man checker ind med SAS og checker bagagen igennem med med tilføjelse af et andet segment fra en anden reservation, så længe det er Star Alliance. Det har jeg gjort flere gange, ikke mindst med SAS -> Air China, hvor jeg fløj CPH-SVO (med SAS) og SVO-PEK (med Air China). Jeg vil tro, at det er nok, at der foreligger en interline-aftale, men jeg ved det ikke med sikkerhed.

    Hvorvidt Air China vil checke bagagen ind hele vejen igennem (til også at inkludere strækningen MUC-CPH), når du checker ind i BKK afhænger lidt af ground staff. Jeg vil tro, at det ikke er et problem, især i BKK, hvor de er rimelig rutinerede.

    Jeg har selv fløjet HKG-SIN-CDG (med SQ), hvor jeg ved indcheckning i HKG også kunne sende bagagen videre på CDG-CPH (med SAS), som var en separat reservation.
     
    Sebastian011 og jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Behøver ikke være *A checker altid min baggage igennem fra DXB - AAR (EK og SK) på to forskellige pnr. systemerne snakker dog ikke helt sammen, så selvom den er mærket til AAR skal man lige igennem transfer centret og fremvise bagage kvitt. så den også bliver puttet på Aarhus flyet (learned the hard way a few years back)
     
    Henrik Olsen og Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak for svarene, det lyder som en fornuftig måde at gøre det på!
    @PeterA Hvad synes du om at flyve med Air China? Jeg er lidt ked af at der ikke er entertainment system fra PEK - BKK hvilket er 5 timer i luften! Hvad med service?
     

    Attached Files:

    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    @Sebastian011 Air China er egentlig ikke så godt. Kinesiske selskaber er af gode grunde meget...kinesiske og vældig anderledes. Maden er dårlig og servicen er også i den dårlige ende. Synes ikke, at de kinesiske flight attendants er særligt service mindede, men det skyldes måske også, at de ikke er gode til at begå sig på engelsk.

    Selve flyene virker ret slidte og lidt triste indeni, men det gode er, at der ofte kan være op til 33-34" seatpitch på deres 767 og 772. Bonus er naturligvis også, at du får EuroBonus point, hvis du vel at mærke flyver i den rigtige booking class.

    Det værste er måske nok i virkeligheden dine kinesiske medpassagerer. De er ikke kendt for at have særligt gode manerer. For eksempel kan man opleve, at de hakker, spytter og maser sig frem. Og hvis du er rigtig heldig, efterlader de flyets lokum fuldstændig bombet. Nu kan du mentalt indstille dig på turen :)

    PS. Jeg kan rigtig godt li' Kina og kinesere, men de kommer nok ikke på min top 3 over folkefærd som jeg vil stuves sammen med :)
     
    Senest redigeret: 14/9/14
    Henrik Olsen, Schwert og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Haha den er modtaget, jeg undgår det også helst men valget er enten dem eller Aeroflot som jeg ikke har lyst til at booke med
     
  7. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    @Sebastian011 Jeg har også fløjet SVO-PEK med Aeroflot, da de var sindssygt billige one-way. Det viste sig faktisk at være ganske udemærket og 330'en jeg fløj med var spritny. Tilmed havde jeg en rimelig veldrejet russiske babe til at sidde ved siden af mig :)
     
    Schwert, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    @PeterA De er sådan set hurtigst og billigst, men det er nok fordi jeg helst ikke vil ind over rusland i disse tider. Når der skal flyves langt vil jeg også gerne have et selskab der ikke er helt skrabet så man for ordentlig mad og drikke
     
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    @Sebastian011 Forståeligt nok. Men en dag, når tiderne (forhåbentlig) skifter, er Aeroflot ikke så skidt endda. Var CDG - BKK - MUC billig?
     
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er ikke særligt glad for SU og deres A330ere - her er min trip report: http://milepoint.com/forums/threads/aeroflot-to-china-and-more-than-that.28354/ men jeg ville nu ikke være bange for at flyve over Rusland. Slet ikke med et russisk fly!
     
    Nielspg og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    3000 kr, det synes jeg er en fin pris og der er ikke lange layovers

    Den kan også hedde CDG - PEK -> HKT / BKK - MUC til 3100 hvis man gider
    Desværre har vi ikke tid til layover i Beijing da det ellers kunne være sjovt! Og den tur har 8 timer layover før HKT (kan man nå den kinesiske mur på det?)
    Jeg tror bare det kræver for meget rejsetid når vi har få dage, og for at komme fra HKT (eller KRabi) koster det 500 kr, eller 350 kr med en r/t(!) til DMK, som desværre har 1-2 timers transfer tid til BKK i myldertiden
     
  12. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Neeeej, men jeg synes ikke det er værd at bevæge sig ud i for at spare 600 kr når nu flyselskabet ikke engang bedre at flyve med.
    Jeg har ikke hørt mange sige noget godt om SU
     
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvilken bookingklasse er der tale om?
     
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Man kan booke gennem AirChina.com hvor der står restricted economy
    Seatguru siger Fare Code: S på de 3 og G på PEK -> BKK
    Jeg går ud fra det er så lav en booking klasse at man ligestilles med en kuffert.

    CDG -> PEK -> XX -> MUC er en meget fleksibel tur, i hvert fald i Februar.
    Stop-over i Beijing kan være flere dage, og man kan flyve til bl.a. Singapore, Manila, Bangkok, Tokyo som XX (r/t) for under 3400 kr.

    Hvis man er lidt frisk kan man også tage CDG -> PEK -> TT /// BKK - MUC
    Så kan TT være fx Jakarta, Phuket <3200 kr eller endda Sydney til 4100.

    De kan selvfølgelig også kombineres på tværs som fx CDG -> PEK -> MNL / SIN -> MUC til <3200 hvis man vil tage fly imellem.

    Så er der rig mulighed for at komme rundt i Asien til billige penge!
     

    Attached Files:

    • acc.JPG
      acc.JPG
      File size:
      112.6 KB
      Vist:
      4
    Senest redigeret: 11/9/14
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Er det kun med afgang fra CDG og retur til MUC som giver de priser? Tænker, at Air China flyver fra en masse lufthavne i Europa, hvor det kunne tænkes, at der var samme pris.
     
  16. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Man kan også returnere til FRA, og ARN - CDG gav også på nogle ture. Mens fx LHR altid gav højere priser.

    Men jeg kani kke huske det mere specifikt, det var sidste uge jeg sad og søgte
     
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Jeg har tidligere gjort det uden problemer ud af AAR (til CPH på en SAS billet og videre med et andet selskab). MEN efter SAS har udliciteret check-in i AAR, kunne det ikke længere lade sig gøre.

    Sidder nu i Stockholm, hvor jeg skal til CPH. På en anden billet skal via Wien til Chisinau i aften med Austrian Airlines. Havde forventet, at det ikke var noget problem, når jeg nu rejste på en Plus billet (og skulle videre på en Business billet) og har diamantkort.

    Brugte mine pædagogiske evner til at forklare det hele i priority-checkin i Arlanda - og det var naturligvis ingen problemer. Bagagemærket blev udskrevet. Heldigvis gik det op for mig, at bagagen vare tjekket ind fra CPH til VIE og videre til KIV. Men den første del af rejsen manglede (min kuffer skulle jo også gerne med mig til CPH). Og så begyndte problemerne for den flinke dame. Efter at have døjet lidt med systemet, måtte hun tilkalde en kollega. Og til sidst måtte de begge ringe efter råd. Jeg måtte efter et stykke tid lige gå tilbage til køen (der efterhånden var blevet lang) og undskylde.

    Udgangen af det hele blev, at de til sidst fandt ud af, hvordan det skulle løses. Bagagen blev tjekket igennem til København, hvorefter jeg må hente det og tjekke ind på min anden billet.

    Så ved jeg jo dét til en anden gang.
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.

Del denne side