Bagage ved lang mellemlanding

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 10/5/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113
    Til januar skal jeg mellemlande to gange i Newark (EWR) i hhv. 11 timer og 50 minutter - og 22 timer og 28 minutter. Er der nogen, der ved, hvordan det fungerer med indchecket bagage ved så lange mellemlandinger? Opbevarer de den i mellemtiden, eller skal jeg checke ud og ind?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Min erfaring er, at der er "frit valg", dvs du bestemmer selv om du vil have kufferten ud, eller om du vil lade lufthavnen/flyselskabet til at passe på den. Min erfaring baserer sig på situationer udenfor USA. Men i USA er det vel sådan, at du alligevel skal have fat i din kuffert når du ankommer i USA, for at slæbe den igennem tolden...?
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113
    Ah ja, havde helt glemt, at man SKAL have fat i bagagen første gang man lander i USA (og andre lande). Nå, men jeg må jo spørge pænt, om jeg kan checke den ind igen, så lang tid før næste fly. Er helst fri for at slæbe kufferten rundt i New York.
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Da dette blot er et stop på vejen hjem på samme billet burde det ikke være noget problem at lave bagage re-check når du kommer til EWR - reelt skulle du jo ikke forlade lufthavnen. Det er faktisk mere vanskelig at bede om at den ikke routes videre hvis man har et langt stop over - dog er det uden for USA.

    Alternativt er der opbevaringsbokse i alle lufthavne hvor man for rimelige penge kan opbevare sine ting på sådanne stop overs.
     

Del denne side