Bedste A* lounge i BKK?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 15/2/17.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Hej IF,
    Flyver Thai a380 på Business fra Tokyo til Sri Lanka på fredag, og tænker på hvilken lounge der er bedst? Skal selvfølgelig have 30 min gratis massage i Silk Spa, men uD over Det har jeg hørt at både Singapore og EVA skulle havde bedre loungen end Thai?

    Lander 22:30, og selvom jeg godt kunne bruge 24 timer i lufthavnen med lounge, så tænker jeg at jeg hellere må begive mig ind i byen. Hvordan kommer jeg bedst og billigst til Yan Nawa området? Er det bare en UBER (eller den billigere GRAB)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kolmorgen

    Kolmorgen M&M Senator

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    154
    Point:
    33
    Min favorit er klart EVA. Kan ikke huske åbningstiderne, men mener at Singapore Air loungen lukker ved 22:00 tiden. Plejer sjældent at bruge Thai lounges, synes ikke de er så gode og ofte er der fyldt godt op (ihvertfald den lige efter check-in).
     
    OIB og Henry "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Jeg har ikke været i EVA loungen.
    SQ loungen kan jeg klart anbefale, men tjek lige åbningstiderne.
    TG's lounges syntes jeg altid er fyldte og trænger efterhånden til en overhaling.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    TG har ændret lidt på adgangs reglerne, så den store business lounge i D fingeren er kun forbeholdt for Thai business rejsende. Star Gold bliver vist hen til de andre, som er overrendte, uden vine, kun øl og hård spiritus.
    Tror Silk loungen i D fingeren er klart bedste TG bud når du har en business billet i hånden

    Da jeg var i SQ loungen (for nogle uger siden), som er lille og mørk, var den pakket med indere som mente de kunne råbe igennem loungen til hinanden - det er da også nemmere....men.... ;)
    De er i ørigt ved at renovere den, kan ikke huske hvornår den nye står færdig.

    Denne side går samtlige lounges i BKK grundigt igennem:
    http://loungeindex.com/Asia/Thailand/BKK/index.htm
    :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Bangkok : Billigst fra Suvarnabhum airport til Yannawa er lufthavnstoget til THB42 til endestationen og derefter skytrain til Chong Nonsi THB 26 men det sene tidspunkt taget i betragning ville jeg tage en taxi til ca THB 350
     
    Senest redigeret: 16/2/17
    jefi99, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Godt tip som jeg bestemt også støtter. Det er godt billigt med taxa og mere sikkert hvis man ikke er helt vant til Bangkok by night.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    198
    "Synes godt om" modtaget:
    624
    Point:
    93
    Jeg kan også klart bedst lide EVA loungen.
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  8. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Airport Raill Link til Makkasan, derfra MRT til Lumpini, eller til Phaya Thai, og så BTS til Chong Nonsi/Surasak/Saphan Taksin - alt efter hvor i Yannawa du skal hen.
    Det er det billigste og hurtigste - og lettest hvis du ikke har baggage.

    Men ellers taxa eller Uber. Der bør ikke være så meget trafik så sent om aftenen.

    Hvad sker der i øvrigt i Yannawa?
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Ikke noget specielt, bor bare tæt på Saphan Taksin. Tror det bliver en UBER hvis det er til at finde den uden for lufthavnen uden internet - har kun 1800 baht i cash, de skal jo bruges på kolde øl!
     
    jefi99 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,405
    "Synes godt om" modtaget:
    5,890
    Point:
    113
    Hvis du afgiver email, pas nr ol kan du ved registrering få gratis wifi i terminalen - hvor langt det signal rækker ved jeg ikke. Så måske kan du bestille Uber inden du bevæger du ud i virkeligheden!?
     
    Sebastian011 og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    720
    "Synes godt om" modtaget:
    1,250
    Point:
    93
    Det endte med en UBER da mit fly var forsinket, så jeg ankom først på hostel 1:20, og så var den planlagte bytur skudt lidt i sænk.

    Ift. lounge startede jeg hos EVA med et tiltrængt bad - rigtig fine faciliteter! Der var fuldstændig stille fordi vi kun var fem mennesker, og udvalget af mad var fornemt, specielt fordi den fine Pad tai jeg spiste var portions anrettet, hvilket gjorde det lidt ekstra lækkert. Dertil var der fresh young coconut på køl (med stanniol over, vigtigt!), Magnum is!!!! ! og stik kontakter ad libitum. Ud over den mærkelige belysning i midten, som var decideret forvirrende for øjnene når man gik forbi, så synes jeg den er svært at toppe - men det er jo sjældent man er så få i en lounge, og på en travl dag kunne buffeten godt være lidt presset.

    Dernæst gik jeg til Thai Lounge i D, som er stor og larmende fordi den ikke er afskærmet fra terminalen - forfærdelig ide! Til gengæld gode ide med bar og bartendere! Uappetitlig udvalg af mad og tøre kager, og elles bare proppet. Jeg gik kun derhen for at få i Royal Orchid Spa, men må konstatere at jeg bare ikke bryder mig særlig meget om Thai massage (ville ikke udsætte damen for mine nyvaskede, men dog stadig sure tæer) efter to af slagsen på en dag, men det er jo bare mig. Ville meget hellere have hygget med Magnum is og massage stol hos EVA :/

    Men suk, den lå i den helt anden ende af lufthavnen og der var kun en time til boarding. Så prøver vi Singapore Lounge - endnu større skuffelse end Thai. Den virkede rimelig træt og mørk (dårlig placering af stik), de lysende borde var slidte og beskidte, meget beskedent udvalg af mad, og ingen Haagen Das is, som jeg ellers havde hørt meget om. Der var også fresh young coconut, men uden staniol, så de både lugtede og smagte af køleskab, så jeg gad ikke engang gøre den færdig :/ Tilbage til Thai og få en drink inden afgang :)

    Men når man starter på toppen med EVA, så ser man nok lidt mere kritisk på resten
     
    SophieHendriksen, Kolmorgen, jefi99 og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side