Bedste priser på billeje

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af danielbirch, 30/8/14.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Lejebiler er som regel ikke det område, hvor der er mest at komme efter ift. miles. Så her kommer et spørgsmål, som ganske vist er rejse-relateret, men ikke så bonusfebrilt... men jeg vil gerne høre jeres mening alligevel.

    På mine seneste USA-rejser har jeg hver eneste gang fundet, at den billigste lejebil får jeg ved at booke direkte hos Avis. Ingen andre har kunnet hamle op med dette. Og det undrer mig. Det kan da ikke være rigtigt. Hvis det virkelig var sådan, hvordan kan de andre selskaber så overleve? Det er jo ikke fordi Avis er et lavprisselskab med inferiør service. Tværtimod har jeg haft mange gode oplevelser.

    Tag nu næste tur, som jeg sidder og fifler med, en juleferie i Chicago-området. For eksemplets skyld kigger vi på 14. til 31. december (flybilletterne er ikke bestilt, så det er indtil videre blot en hypotese). Afhentning og aflevering i ORD. Bilklasse "Minivan" - ikke den mest inspirerende, men nem at sammenligne, fordi alle bruger Grand Caravan som eksempel.

    En hurtig markedsrunde hos udvalgte leverandører giver følgende:
    Avis: 4.765 kr.
    Budget: 4.363 kr.
    Hertz: 5.400 kr.
    Momondo peger på Dollar: 4.772 kr.

    Det er uden nogen form for rabatter. Forsikring er inkluderet. Avis og Dollar har, så vidt jeg kan se, ingen selvrisiko.

    Så prøver vi via SAS, som har rabatkoder til Avis, Hertz og Sixt:

    Avis: 4.288 kr. (+1000 miles)
    Hertz: 5.129 kr. (+500 miles)
    Sixt: Findes ikke i Chicago.

    Igen kommer Avis ud som klar vinder. Hvorfor nogen skulle vælge Hertz, kan jeg ikke få øje på.

    Jeg er selvfølgelig glad for at få den bedste pris hos et firma, jeg kender, men jeg vil så gerne udfordres... ;-)
    Kan I finde en bedre pris?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Prøv at kig på udenlandske sider. En hurtig søgning på fx. expedia.de får Dollar ned i €557 og auto-europe.co.uk £406,75
    Jeg er sikker på at nøglen til en bedre pris går ad den vej.
     
    danielbirch "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Da jeg boede i USA brugte jeg som regel hotwire eller priceline til at få de skarpeste priser, men har sgu aldrig lejet en minivan. Der er dog ingen tvivl om at de forskellige udlejerer opererer med forskellig prisstrukturer (interessant nok). F.eks. fandt jeg at til korte, one-way rentals var Hertz suverænt billigst hvorimod Avis var billigst på lange 1-way rentals. På 3-4 dages udlejning samme sted endte jeg som regel med Entereprise (kun en smule dyrere end Dollar og langt bedre service). Har også af og til brugt holidayautos fra europa til at få bedre priser (ligesom @jefi99 er inde på)
     
    danielbirch "Synes godt om" dette.
  4. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Nu er det jo ikke fordi det nødvendigvis skal være en minivan - den skal bare kunne rumme 2 voksne, 2 børn og tilhørende bagage :)

    Der er lidt at hente via diverse booking sites, men ikke meget. Hvis man omvendt medregner værdien af Preferred Status el.l. og kunne gå stort set direkte til bilen, så er det næsten ikke besværet værd? Eller kan jeg bare ikke finde ud af det?
     
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hmm. Mængden af bagage er jo den ukendte faktor så. En full-size duer ikke hvis din kone pakker som min -- er hun derimod en type hvor 3 par sko er nok (måske hun er fra Jylland? :)) så kunne det jo være en mulighed og de er helt klart billigere end en mini-van. Nogle gange kan man også finde gode tilbud på de små SUV's (f.eks. en Toyota RAV4) så det kunne også være en ide.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Full-size er risikabelt. Konen er forholdsvis mådeholden, men vi fylder godt op med børnetøj, når vi er derovre, så det plejer at lande på 4 gange 23,0 kg. Og det fylder jo lidt. Så selv om bagagerummet er stort, hjælper det ikke, hvis det ikke passer til kufferterne...

    SUV har vi prøvet et par gange - og de er betydeligt sjovere at køre end de noget elefant-tunge minivans.
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Forståeligt. Lejede en Jeep sidst jeg havde meget bagage men den havde nu et lille bagagerum (tilgengæld var vi kun to voksne så vi fyldte bagsædet).

    Et andet trick jeg har brugt er at leje væk fra lufthavnen -- det kan godt svare sig hvis man skal have bilen længe da du undgår de daglige airport taxes og fees. Så tager du bare en taxa til/fra lufthavnen til biludljeningen.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  8. Anders Hansen

    Anders Hansen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Jeg har samme oplevelse - også som udenlandskdansker, når jeg er i Danmark.
    Kun en gang har jeg fundet prisen billigere hos Avis, og det var på en gruppe f bil ala Audi a5 - hvor man desværre så skal være 27 år for at leje. Ellers har jeg altid oplevet at Budget er langt billigere.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  10. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    $600 for leje + $400 i young driver surcharge vs <$400 for sixt incl young driver surcharge for mit tilfælde i USA næste måned :p
     
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    okay okay.. - jeg er jo ikke repræsentant for Hertz, men kan da allerede konstatere efter 2 stikprøver at deres bud på gode tilbud IKKE er det bedste... - vi må længere ind, som de siger i en blå reklame!!
     
    Henrik Olsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  13. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Nogen der har erfaringer med CDP-koderne fra SAS. Har altid brugt EBG-koden 824824 (som har givet mig 5-10%), men nu ville jeg prøve koden for Diamant CDP 787422, som står på bagsiden af kortet, men den virker ikke. Man får i hvert fald mere rabat som guldkunde end som diamant. Fail!

    Iøvrigt plejer FDM at være lidt mere generøse med rabatten. FDM CDP er 553676.

    Har også en anden, som giver langt mere rabat, men spørgsmålet er om det er en god idé at poste her :) Skulle nødig gentage check-ins stunt.
     
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der er jo også en EBP-kode...
     
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ah ja. Fandt den lige. Det var ikke svært :) Så kan jeg godt poste den her 825725, men den giver nu ikke mere rabat end EBG-koden, da jeg lige forsøgte.
     
    Senest redigeret: 16/10/14

Del denne side