Beijing og Shanghai i juni - hvor længe?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 4/4/19.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hej IF,

    Jeg har nogle EB-point der udløber 30. april, og sidder og kigger på hvad de kan blive til.
    Umiddelbart tænker jeg en tur i start juni, med udrejse til Beijing, og hjemrejse fra Shanghai.

    Tror I at 10-14 dage bliver for meget fordelt på de to byer? Jeg har virkelig ingen ide om hvor meget der er at lave. Jeg er på SU, så det bliver ikke til fine dining og Marriott, men streetfood og hostels.

    Alternativt undersøger jeg også Taiwan og Chengdu, hvor jeg muligvis kan få billige billetter qua mit job, men så skal jeg forsøge at bruge mine point i sommerferien i stedet, og det er svært.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Det kommer an på hvem man er, og hvor eventyrlysten at du er.
    Både Beijing og Shanghai har masser af ting at se indenfor et par timers radius
    (Chengde, Suzhou, hangzhou, great wall (mutianyu) etc). Hvis du ikke bevæger dig lidt udenfor byerne er 2 uger i overkanten imho.
    PS Taiwan er fantastisk.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Beijing og omegn kan du hurtigt bruge 4-6 dage på, Shanghai 3-4 dage. Det er 2 meget forskellige byer. Du kan overveje en detour til Xian for at se terracotta warriors; jeg forventede en omgang turistgejl men blev imponeret over den skala det var lavet i. Det var i 2007 jeg var der så ved ikke om det har ændret sig. Af udflugter fra Shanghai kan Du tage hurtigtoget til Hangzhou som udover at være et af high-tech stederne i Kina også har West lake, som er utrolig smuk. Omkring Hangzhou har du også mulighed for at komme lidt op i bjergene (Dragon wells, te plantager) og et par store templer.

    Nogle af de mest fantastiske steder jeg har været i Kina udenfor storbyerne og som jeg klart vil anbefale hvis Du har mere tid er Yunnan provinsen fra Dali til Lijiang samt en sejltur fra Guilin til Yuangshou.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak for feedback, det var helt sikkert planen at komme lidt ud af byen. Ville gerne have lejet en motorcykel eller bil, men det kan jeg læse på nettet ikke er så nemt.

    Omvendt tænker jeg om 2 uger i Taiwan næsten er for lidt? Ville gerne have god tid til at udforske øen!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Kan nogen informere mig om hvad prisniveauet er i hhv. Beijing og Shanghai i dag?

    Kineserne har jo fået en del penge mellem hænderne, men er det fortsat muligt at leve på et backpacker budget ift. billig mad, transport og seværdigheder?

    Er studerende, så er ikke ude efter Michelin oplevelser (selv om de jo kan være billige i den del af verden!), men bare 2 uger på et fornuftigt budget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Så kunne det også være relevant at høre. om nogen kender til muligheden for studierabat.
     
  7. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Michelin restauranter behøver ikke at være dyre. Jeg har spist dumpings på en Michelin anbefalet restaurant i Shanghai for 8 kr. Kan desværre ikke huske navnet, men du kan finde den på Michelins hjemmeside.
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Har nogen erfaring med hvor mange overnatninger man skal have bestilt på forhånd, ift. at få godkendt sit visum. Alle overnatninger?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side