Bertils Rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af bertil storr, 11/1/16.

  1. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Det er da også på tide jeg kommer i gang.

    Flyvning nr: 1 i 2016
    Dato 01/01/16
    Fly nr: 2273
    Route. NCE-MUC
    STD: 1330 ATD:1326
    STA:1440 ATA: 1433
    Sæde:20F
    Klasse: Economy
    Load: 90%
    Fly: EMB190
    Point:125

    Turen startede med at jeg blev kørt til lufthavnen af min mormor, som bor dernede i vinterhalvåret. vi parkerede bilen og gik hen til Lufthansas guld check in. Da check in var klaret begyndte det store cirkus først igennem sekerhedskontrollen vise pas og billet og tage stort set alt hvad der kan gemmes noget i af. derefter op gennem Tax Free og ud til paskontrol. Efter det var det endelig tid til at komme op i loungen.
    Der er et meget almendeligt udvalg herunder små sandwiches og snacks. der er gjort lidt mere ud af drikkevarene hvor der er både øl, vin, spiritus og sodavand til de mindste.
    Flyvningen til MUC gik stille og roligt, der blev serveret sandwiches med kalkun eller ost og drikkevare og der var dejligt vejr hele vejen.
    Et billede jeg tog på vejen.
    [​IMG]
     
    Senest redigeret: 11/1/16
    Beaglen, AMJ, jefi99 og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Flyvning nr: 2 i 2016
    Dato 01/01/16
    Fly nr: 2444
    Route. MUC-CPH
    STD: 1545 ATD: 1603
    STA: 1720 ATA: 1727
    Sæde:19F
    Klasse: Economy
    Load: 95%
    Fly: EMB190
    Point:125

    Jeg landede i MUC lidt før tid, men desværre skulle vi med bus til terminalen. Vi blev sat af og jeg nåede op en tur i Senator loungen inde afgang. Der var det store udvalg af både varm og koldt mad, jeg tog nogle frikadeller og lidt tysk kartoffelsalat.
    Derefter gik jeg til gaten og gik ombord. Flyet kørte til startbanen og ventede og vemtede, tilsidst blev det vores tur til at komme op i luften.
    serveringen startede hurtigt denne gang var der kage. Jeg fik sovet lidt. alt i alt en fin tur.
     
    Senest redigeret: 11/1/16
    Beaglen, jefi99, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Flyvning nr: 3 i 2016
    Dato 09/01/16
    Fly nr: FR7403
    Route. CPH-LTN
    STD: 715 ATD: 822
    STA: 805 ATA: 902
    Sæde: 7A
    Klasse: Economy
    Load: 97%
    Fly: B737-800
    Point:0

    Første flyvning med Ryanair. turen startede med tog og metro til CPH. Derefter gennem sikkerhedskontrolen, det tog 5 min. Derefter ned og få lidt morgenmad og ned i F fingeren. Det tager alt for langt tid at gå derned. Gennem paskontrol og til gate F5, jeg var ved gaten 30 min før afgang. Da der er 10 min til afgang kan vi alle sammen se at vi ikke kommer afsted til tiden for der mangler en flyver. så blev der sagt at flyveren ville lande om 20 min, grundet koldt vejr i Kaunas hvor flyveren kom fra. Flyveren kom vi gik ombord og jeg satte mig i sæde 7A. Stille og rolig tur, fik sovet lidt undervejs. Vi landede i LTN en 1 time forsinket. Derefter var det tid til at fange en bus til centrum.
     
    Beaglen, jefi99, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tog du ingen haribo slik? Det er da ellers højdepunktet i SEN loungen!
     
    AMJ, Henrik Olsen og Peter Krogh Frausing "Synes godt om dette"
  5. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Jeg er ikke så meget til tysk slik.:cool:
     
    AMJ, mhsalv og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    En teenagedreng der er slik kræsen. Jaja så har man set det med!
     
    NielsStudsgaard, AMJ, jefi99 og 7 andre "Synes godt om" dette.
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Pt på vej til Tegel med x9, første stop currywurst sporvognen, sidste stop og end haltestelle Senator loungen og og en stor skål med Haribo!
     
    Beaglen, Henrik Olsen, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Dette kunne være mig der havde skrevet det - Det er næsten fast rutine i Tegel :)
     
    AMJ, clager og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Dokumentation i form af fotos følger i morgen - I øvrigt var der også currywurst i Senator loungen :)
     
    Beaglen, tbh, *flyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Flyvning nr: 4 i 2016
    Dato 10/01/16
    Fly nr: FR7403
    Route. LTN-CPH
    STD: 1825 ATD: 1918
    STA: 2115 ATA: 2131
    Sæde: 4D
    Klasse: Economy
    Load: 100%
    Fly: B737-800
    Point:0

    Turen startede med bus fra centrum til lufthavnen 3 timer før afgang. Desværre kom den bus vi skulle med ikke, så vi ventede 30 min på den næste. Den kom så og vi kom afsted. Da vi har kørt i 5 min går trafikken helt i stå. turen skulle have taget en time men endte med at tage næsten 2.
    Vi ankommer til Luton 30 min før afgang. alt kører som det skal og vi er på den anden side af sikkerhedskontrollen på 5 minutter. Så gik tiden med at købe en sandwich og noget at drikke. Først 15 minutter før afgang kommer gaten på skærm, det var gate 2 vi skulle til, altså helt ned i den anden ende af lufthavnen.
    Vi kommer der ned og der bliver sagt at boarding snart vil begynder efter noget tid. Så bliver det sagt over højtalerne at boarding er begyndt uden der holder en flyver ude foran, mystisk. Det blev ikke meget bedre 10 min efter det bliver der sagt "Last call for´Ryanair flight to Copenhagen" det sjove var bare at flyveren ikke var kommet og derfor var boarding ikke begyndt.
    efter noget tid kom der en flyver. Vi gik ombord, jeg satte mig i 4D og så var vi også ude på startbanen inden man lige opdagede det. Vi kom i luften jeg fik sovet lidt, hørt lidt musik og spist list tør kyllinge sandwich. Vi ankom til et kvarter forsent, men det bliver jo til mere når man skal gå helt fra F fingeren.

    Jeg ville nok vælge et andet selskab end Ryanair næste gang jeg skal til London.
     
    Beaglen, AMJ, jefi99 og 8 andre "Synes godt om" dette.
  11. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    Flyvning nr: 5 i 2016
    Dato 11/02/16
    Fly nr: SK793
    Route. CPH-NCE
    STD: 0940 ATD: 0957
    STA: 1155 ATA: 1157
    Sæde: 4F
    Klasse: SAS Plus
    Load: 80%
    Fly: A321
    Point: 2500

    Turen startede i CPH omkring klokken 8. Jeg havde chekket in på mobilen, så jeg gik direkte op til fast track og derefter i loungen. Jeg fandt mig en plads i Guldstuen og gik op for at tage lidt at spise og noget at drikke. Til min store glæde var der kanelsnegle, fik spist en kanelsnegl og et rundstykke. Så gik jeg ned til gaten klokken 915, 5 min før boarding. Derefter går jeg ombord, sætter mig på sæde 4F. Først 2 minutter før boarding lukker kommer der en på sæde 4D, så frit sæde i midten.
    Kaptajnen sætter gang i "skruerne" og vi kommer op i luften.
    Så bliver der først uddelt et varm klæde og derefter kommer der en dug på bordet. Menuen var pocheret laks med stegte kartoffler of dild creme. 12736588_521564058004590_52963585_o.jpg
    Laksen var uspiselig!! Den var stenhård og smagte mere af citron end af laks, det er en ommer SAS! Resten var ok godt. Det bedste var rugbrødet.
    Jeg fik bestilt et par smoothies og en muffin, lidt senere på turen.
    landede til tiden.
     
    Beaglen, Kristian og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Vi kan vel ikke blive overrasket herinde mere over uspiselig mad på SAS Plus? Jeg må indrømme at jeg er gået over til helt at sige nej tak når de prøver at prakke mig det på medmindre jeg er skrupsulten hvor jeg så tager chancen. Ellers gider jeg ikke cirkuset med at sidde og stikke til det...
     
    Beaglen, isolCBflyer og Peter Krogh Frausing "Synes godt om dette"
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Laks klokken 09:40 virker sku da lidt underligt... - du skulle nok have checket fremstillingsdatoen @bertil storr
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  14. bertil storr

    bertil storr VIP medlem

    Beskeder:
    150
    "Synes godt om" modtaget:
    295
    Point:
    63
    @Kristian
    Den kunne holde sig til 12/02/16 så dagen efter.
    12755397_521564044671258_458091303_o.jpg
     
    Kristian og Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side