BF meet up EK152???

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Schwert, 20/10/14.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nogen gange bliver det bare ved snakken, men vil høre om der er opbakning til en lille "Drengerøvs tur" til sandkassen i januar hvor der er forholdsvis gode priser pt.

    Prisen på turen vil ligge på ca.:

    Fly EK (12/1 - 16-1) ca. 3600,-
    Hotel (alt efter behov for luksus :) ) 2-3000,-

    Luksus middag på Margaux (ved foden af Burj Khalifa - med udsigt til fontænen) ca. 1000,-
    Dunebashing med middag i "ørkenen" ca. 500,- (lidt mere hvis det skal foregå i en Hummer)
    Big buses 24h pas (så ser man alt hvad der er at se) ca. 300,-
    Irish Village ???,- (kommer an på den enkeltes tørst ;);) )

    Hvis dette ikke rækker kan der arrangeres heldagstur til Ferrai World i Abu Dhabi, med verdens hurtigste rutchebane.. pris ca. 750,- inkl. entre.

    Alt i alt vil turen løbe i 8-9.000 alt efter hvad man vil unde sig selv af underholdning, men så er der heller ikke sparet på noget. (er der nogen der har behov for at fyre hotelpoint af giver det jo også en hvis besparelse)

    Hvis vi går videre med projektet, vil jeg forsøge at få en "special rate" på Emirates Grand Hotel der inkludere internet og morgenmad (som normalt begge dele skal tilkøbes i Dubai til mere eller mindre obskøne priser)

    Derudover kan det jo være at troldmanden @jefi99 kan gøre noget ved EK prisen???

    Lad mig høre om der er stemning.......

    /Schwert
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Schwert - var der ikke noget med noget MegaDO på samme tidspunkt?

    Irish Village kan klart anbefales
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Mht. hotel og afhængig af hvem der kan komme med, så har jeg hørt godt om Radisson Royal. Her er lounge og mon ikke der er nogle med Club Carlson Concierge status, så der bliver adgang til alle. Alternativt booke et værelse med adgang til lounge. Det kunne jeg forestille mig kunne spare en del på alkoholregningen ;)
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,639
    Point:
    113
    Super initiativ og det vil jeg med glæde deltage i. Dog så jeg gerne at det blev i slut februar måned da januar, som Flemming nævner, er booket godt op allerede.

    Hilsen
    Henrik
     
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ooooh det havde jeg så lige glemt :confused::confused::confused:

    NOK FORDI DET ER SÅ LÆNGE SIDEN VI HAR HØRT NYT ;););)

    MEN jeg vil holde øje med andre tidspunkter hvor der er billige EK billetter (alternativt kan vi jo tage et stop med Aeroflot el. Norwegian med risiko for at blive #Kjosfaste :cool::cool: )
     
    jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Anbefales?? Du skal ikke bare anbefale, jeg regner med du går FORREST gennem Allahs Porte!!!
     
    jefi99, Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"
  8. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg kan desværre ikke være med - hverken til meetup eller MegaDO, da jeg er i Asien over vinteren.

    Ifht til fly, er der også Qatar Airways. De har billetter til omkring 3000-3100 kr, men det er som bekendt ikke non-stop, men med rimelig kort layover. Til gengæld er det med 787 og ikke mindst synes jeg deres varierende afgangstidspunkter er et plus, da man således kan tage afsted efter arbejde og ankomme om morgenen inden arbejde.

    Med EK er ankomsttidspunktet for returrejsen midt på dagen lidt dumt, da man ikke kan nå at arbejde den pågældende dag. Endvidere er et afgangstidspunkt kl. 0830 heller ikke det mest praktiske. Hvis det var mig ville jeg hellere afsted lidt i midnat med QR og dermed spare en ligegyldig overnatning. Man kan (næsten) ligeså godt sove i flyet som på hotel. Håber EK en dag tager sig sammen og opgraderer CPH til double daily og helst så den anden flyvning ankommer tidligt om morgenen.

    Hvis det skal være endnu billigere, er der som @Schwert siger, også mulighed med Aeroflot. Turkish har også t/r for omkring 2800-2900 og Pegasus for 2300-2400 kr. Men Turkish giver jo mulighed for lounge i IST samt en dyst på racerbanen!
     
    Senest redigeret: 20/10/14
    Flemming Poulsen, Kristian og Schwert "Synes godt om dette"
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    QR er faktisk IKKE et dumt valg!! Særligt set i lyset af at få taget sin "Dreamliner mødom" uden at risikere at blive Kjosfast ;););)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  10. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg kan ikke trylle så meget med EK fra CPH, men man kan 1x'e fra OSL og Tyskland, fx HAM.
    "1x" er et risikabelt trick, der fueldumper op til 100%. Jeg tester det selv med EK i næste uge.

    Nej, I får ikke tricket. I får heller ikke nogen hints. Men hvis vi ender med en gruppetur, fx via OSL, så vil jeg gerne varetage bookingen. Og så kan vi jo se hvor mange øl I skal hælde på mig i Irish Village for at få mig til at snakke...
     
    Kristian, PeterA, Schwert og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    HA! det er sgu en aftale, og nok en klog holdning. De bedste magikere afslører aldrig hvordan de "snyder" pøblen!!!!!!!

    Men lad os evt. fortsætte dialog om projektet.

    PS: HAM lyder RIGTIGT god her fra Jyden, bortset fra at jeg vel ikke kan "skippe 1. ben" o_Oo_O
     
    PeterA "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nu sad jeg lige og kiggede på nogle random datoer, og mens det sagtens kan lade sig gøre på OSL-DXB (fra €161), så kan det umiddelbart ikke på HAM-DXB (men godt på HAM-Asien). Til gengæld kan man 1x'e et andet selskab fra CPH/HAM til DXB til en pris på €260-269 på random dates.

    Og jo, den her er med skippable 1x!
     
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    2500 (322 Euro) via OSL det er sat'me skarpt, mon ikke den kommer til at stige selv for troldmanden (@jefi99 ) efterhånden som de får mere gang i ruten, mit forslag er at vi tager en drøftelse af at arrangere en tur hvis vi ses d. 18. - gør vi det? Er sikker på at vi kan hyre @Kristian som rejseleder.........
     
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jefi99 er selc i Dubai i næste uge.. overvejer ligerne nu afsted mandag til fredag.. så kan vi se på Irish eller nogle af de andre vandhuller . .. - øhh @Schwert undertegnede og ansvar og alkohol... det er ikke en kinder chokolade - det er for meget forlangt
     
    Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  15. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Apropos skipable 1x's - er det mon fordi, at partnerselskabet (ie Wideroe) ikke taler videre med ie Emirates om, at man skippede første ben (og ikke mindst, at checkin på returdelen af rejsen er påbegyndt, inden man skipper tilslutningen (altså 1x)?
     
  16. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Du er inde på noget af det rigtige.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Og det kostede IKKE engang noget alkohol??? Du falder af på den troldmand ;););)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Noget af det rigtige... Når man kører til Sverige er man jo også noget af vejen til Asien.
     
    Schwert og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  20. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Februar er jo karneval i Brasilien. Og der skal jeg og en af de andre Flightfox-eksperter forhåbentlig flyve derned på en $150 1x-fare...
     
    PeterA og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side