Billeje i Emiraterne

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Ekeren, 24/9/17.

  1. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Hej med jer

    Skal til Dubai i efterårsferien og havde tænkt mig at leje en bil. Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse? Synes jeg har hørt noget tidligere om nogle besværligheder...

    Mvh
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ingen problem, hvis du lejer hos en af de store, hvor bilen er registreret til kørsel med internationalt kørekort. (Forsikrings spørgsmål)

    MEN HUSK: Det kan være et helved at køre i Dubai, halvdelen af billisterne har trukket deres kørekort i en automat, og den anden halvdel tror de ejer vejene)

    Jeg foretrækker som oftest at bruge Metro og taxa, med mindre du skal til andre Emirater. Det er både billigt og ofte tidsbesparende

    /Schwert
     
    SophieHendriksen, Henry, Calle77 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Tak for svar
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har overvejet, at leje bil, men så har jeg altid bare taget taxi, Uber eller kareem... det er ok billigt, men klart billeje er billigere... så altid tænkt, at det gider jeg ikke... endvidere, tænker, hvis der skulle i den ret intense trafik, skulle ske noget, så er det dig der får skylden, lige meget hvad...
     
    Schwert, SophieHendriksen, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Niclas

    Niclas Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    87
    Point:
    18
    Jeg var dernede i sommers og boede i RAK nordpå. Vi havde lejet en bil i DXB via Avis og det fungerede sådan set fint nok. Bilisterne er meget aggresive, dytter en del og blinker sjældent når de drejer, men så længe du kører okay og er fokuseret så er det sgu fint nok - efter dag 2 så kørte jeg sgu som dem. Undgå for alt i verden hovedmotorvejen "sheikh mohammed bin zayed road" og generelt at køre i Sharjah - her vil du helt sikkert sidde fast i traffikken.
    Der er stærrekasser på alle motorveje og nogle gange landeveje, men som jeg lige kunne regne ud så må du køre +20 km/t for stærkt før de blitzer dig. Dvs. du bliver først blitzet ved 141 km/t på motorvejen (og det koster ikke alverden - det kunne være man havde travlt ;-))
    Uanset hvornår du kører (midt om natten, om morgenen eller om dagen) så er der biler i alle 6 spor på deres motorveje omkring Dubai - det er helt ufatteligt.
    Emirates Road er som regel altid uden trafik, så benyt dig af denne hvis du skal rundt. Download Google Maps offline kort over Dubai og omegn, hent trafik data på hotellet med WiFi og kør så afsted.
    Slå data og roaming fra, det kostede mig +300 DKK at jeg bare slog min telefon fra flymode i lufthavnen, så data er ufatteligt dyrt dernede.

    Det er billigt at leje bil dernede og benzinen er tæt på gratis. Vi gav under 100 DKK for lige over 40 L. Bare husk at have fuldtank inden du aflevere bilen, da biludlejningsselskaberne tager dobbelt pris (ca. - men derfor er det stadig billigt).

    Vil klart anbefale en bil og den frihed det er. Du får altså ikke lige en taxa ude i yderområderne, så det kommer selvfølgelig også an på hvad du skal dernede og vil se.
    God tur!
     
    Ekeren, RasmusH, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der har erfaringer med at køre i Abu Dhabi? Er det, det samme som i Dubai?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Ekeren

    Ekeren VIP medlem

    Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Tak! Har dog allerede været afsted og valgte at følge de andres råd og holde mig til taxa og Uber som fungerede super godt og var mega billigt.:)
     
    clager, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er markant mindre trafik i Abu Dhabi, så hvis jeg "kun" skulle til AbuDhabi ville jeg leje bil... - men taxi er altså billigt også der (de har ikke Uber, men mener Kareem)...
     
    isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Fedt, skal en tur ud ad byen, så billeje er nødvendigt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Er lige vendt hjem fra Abu Dhabi, og trafikken så nogenlunde fredelig ud, set som passager :)
    Careem fungerede meget fint, men jeg boede ret tæt på konferencecentret, dog for langt at gå, og deres minimum charge er AED 40,-. Taxa er det AED 12,-, så det kunne klart betale sig at hæve nogle kontanter. Der var stort set altid taxaer til at få, men igen med den bemærkning at jeg altid var i nærheden af større hoteller/konferencecenter.
     
    RasmusH, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  11. Alaa

    Alaa Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    219
    Point:
    33
    Kør som var det din far der ejer vejen, så er du på lige fod med alle de andre. 1 dyt med hornet = Hallo kan du lige flytte dig - 2 dyt med hornet = FJERN DIG og 3 dyt med hornet = død og ødelæggelse over dig. Hvis du køre som i dk, holder pænt ind, lader de andre køre først, holder fartgrænsen osv kommer du ingen steder. prøv at lade vær med at skændes med de lokale på vejen, du ender bare med at tabe når politiet ankommer :)
     
    isolCBflyer, Henry, Schlandy og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side