Billeje i Mexico

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kermit, 26/8/23.

  1. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Hej med jer

    Jeg skal til Mexico til efteråret, og jeg vil derfor høre, om nogle af jer har erfaringer med at leje bil og køre rundt i Mexico? Er det en god idé eller bør jeg lade være?
    Jeg kommer til at opholde mig på Yucatan og måske i Tulum.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. HenrikH

    HenrikH Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Hej Kermit!
    Jeg har lejet bil et par gange i Mexico og kan helt klart anbefale at have en bil selv til at køre rundt på Yucatán-halvøen. Det gør det langt nemmere at komme rundt, ud til de mange cenotes, templer osv. Hvis du er nogenlunde erfaren med at køre bil, vil der ikke være de store udfordringer.

    De fleste store biludlejningsselskaber har lokationer der, så det bør ikke være så svært. Personligt har jeg brugt både internationale som eks Budget, men også et lokalt selskab (Easy Way), som faktisk fungerer rigtigt godt.

    Et par erfaringer herfra:
    - Medbring et internationalt kørekort (IDP)
    - Sørg for at have en reservation hjemmefra, når du lander i lufthavnen (gerne med CDW forsikring og Third Party Liability, hvis selskabet kræver det). Personligt foretrækker jeg altid at have en reservation, som ikke er prepaid, så kan jeg altid bare gå, hvis de forsøger at lave løjer. Og så booker jeg ALTID direkte ved selskabet, aldrig gennem en tredjepartsside
    - Hver opmærksom på at du som minimum får en bil i den kategori du har bestilt (eks at de ikke udleverer en VW Polo, hvis du har bestilt en Passat). Jeg har oplevet at de forsøger at downgrade en og pakke det ind
    - Hav respekt for politiet og lidt kontanter i USD med, hvis man bliver stoppet, så man kan komme hurtigt videre. Der er lidt historier om at de stopper turister, men jeg har ikke selv oplevet det.
    - Generelt i mellem- og Sydamerika er det smartere at køre i dagstimerne, i hvertfald i mellem byer
    - Vær opmærksom på hastighedsbump, de kan virkeligt ødelægge dagen
    - Vejene er fine der (asfalt og ikke store problemer med huller), så man kan komme rundt i de fleste slags biler (dvs selv en Polo). Men eftersom der også er grusveje enkelte steder, kan det være behageligt med en lidt større bil

    Hvis du har andre spørgsmål, så sig til!
    God tur!
     
    Convict, Thorbjoern, Kenneth K og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    Tak for fyldestgørende svar

    Det lyder som om det er sikkert at køre, så jeg vil gå videre med muligheden for billeje et par dage :)
     
    Henry og Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    450
    "Synes godt om" modtaget:
    1,370
    Point:
    93
    I lørdags skulle jeg så hente den bil jeg havde booket og forudbetalt gennem British Airways - som jo benytter Budget/ Avis.
    Det blev en kedelig oplevelse.
    Lang historie kort. De havde givet bilen til en anden fordi jeg ikke var dukket op som aftalt. Jeg havde informeret dem, men det troede de ikke på, og så ville de ikke godtage mit Mastercard, som bilen er betalt med o_O
    Aldrig har jeg haft problemer før, og jeg har altså brugt det kort - eller lignende - tidligere.
    Nu har BA Holidays lovet at kigge på sagen, for jeg har bedt om fuld refundering, da deres samarbejdspartner jo ikke har opfyldt deres del af aftalen.
     
    HenrikH, Erwin Lansing, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. HenrikH

    HenrikH Medlem

    Beskeder:
    17
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Det lyder som en ærgerlig oplevelse! Jeg har også selv oplevet og hørt om mange, som har dårlige erfaringer med at booke biler, specielt i mindre udviklede lande, via 3. parts hjemmesider (eks. BA Holidays). Tit kan du få det til min. samme pris på biludlejningsfirmaets egen hjemmeside og så være sikker på at de honorerer den aftale der er indgået.

    Held og lykke med at få refunderet det forudbetalte beløb!
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side