Billetkombination af SAS / KLM efter 1/9

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af michaeldk, 25/8/24.

Tags:
  1. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Hej alle.

    Jeg håber alle har haft en flyvende sommer.

    Vi overvejer en til tur New York + Aruba her i næste måned. Jeg vil gerne flyve med SAS til New York og så retur med KLM fra Aruba. Turen mellem NYC og Aruba finder vi nok en løsning på. Men, SAS/KLM er et helt skævt par - men jo kun en uges tid endnu...

    Hos SAS kan jeg ikke booke kombinationen og hos KLM vil de kun sende mig til NYC med Delta. Jeg forestiller mig, at efter SAS skifter til SkyTeam, så bliver det anderledes, men det er jo "først" om en uge, og rejsen er allerede her om 3 ugers tid, så jeg vil gerne booke snarest.

    Kan det virkelig passe, at det først er efter 1/9 at det bliver muligt at booke SAS i en SkyTeam-sammenhæng? Er der nogen der har haft held med at booke noget lign.?

    Jeg håber ovenstående spørgsmål giver mening.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    202
    "Synes godt om" modtaget:
    636
    Point:
    93
    Hej,

    du misforstår lidt hvad alliancer går ud på. Bare fordi flyselskaber er i samme alliance, betyder det ikke, at man bare kan kombinere forskellige flyselskaber på tværs i en billet.
    Det kræver, at flyselskaberne indgår codeshare-aftaler joinventures eller interline-aftaler på specifikke ruter.

    Du sidder altså og venter på noget, som enten har lange udsigter eller måske ikke kommer til at ske.

    Den dag i dag kan du heller ikke booke SAS til Bangkok og Thai retur. Du har heller aldrig kunne booke SAS til NYC og retur fra fx Seattle med Lufthansa eller alle mulige andre kombinationer.

    Så hvis du ved, at du skal afsted, så er det bare at få bestilt en flybillet, før den evt. stiger, fremfor at vente på at SAS bliver en del af Skyteam, for ingen ved (bortset fra SAS og AFKL) hvornår der oprettes codeshare eller JV på deres ruter. Det eneste vi ved, er at SAS tilslutter sig Skyteam 1. september.

    God tur :)
     
    asf, Kenneth K, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    916
    "Synes godt om" modtaget:
    2,701
    Point:
    93
    Jeg har spurgt guldmailen om netop dette, og fået følgende svar. Men man bør nok tage forbehold for at det blot er et svar fra kundeservice, og muligvis ikke er helt troværdigt...

    ''Som sagt er det begrænset hvor meget information vi har, men fra d. 1/9 kan du booke rejser på sas.dk med skyteam partnere, jeg ved ikke hvor meget codeshare der er, men der er helt sikkert noget.

    Grunden til at du ikke kan booke nu, er fordi at rent praktisk så har vi ikke nogen aftale med KLM nu, så der er ikke nogen mulig kombination af rejser med KLM før vi er i Skyteam, jeg forstår dig godt dog.''
     
    michaeldk og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    898
    "Synes godt om" modtaget:
    2,024
    Point:
    93
    AFKL har for flere uger siden meldt ud til den danske rejsebranche, at man fra 1/9 har codeshare med SK på 33 destinationer i Europa (ud over deres hubs i AMS og CDG).
    Det gør det bl.a. muligt at booke AAL/AAR-CPH-JFK på KL-flynumre (første leg operated af SK og sidste leg af DL).
    Ved godt det ikke hjælper noget ift. en kombi af NYC og AUA. Men blot til info :).
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,284
    "Synes godt om" modtaget:
    2,151
    Point:
    113
    I samme dur har jeg købt en billet den 22. september som går EZE-AMS med KL og AMS-CPH med SK på samme booking.

    Men tror ikke der er codeshare over atlanten endnu.
     
    michaeldk, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  6. michaeldk

    michaeldk Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    63
    Point:
    13
    Tak for alle de gode svar og input. Jeg kan godt se at jeg nok har blandet alliance/codeshare lidt sammen. Så er det godt man har fundet et godt forum af kloge hoveder som kan hjælpe en lidt på vej. :)

    Samtidig lyder det som om at der dukker noget codeshare op 1/9 - om det så er relevante ruter for mig, det er en anden sag.
     
    asf, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,218
    "Synes godt om" modtaget:
    6,574
    Point:
    113
    Hvis du alligevel har en open jaw, kan du ikke booke to enkelt rejser? KLM har codeshare mellem AMS og CPH i systemerne allerede, så de burde kunne sælge en AUA-AMS-CPH.
     
    PENSIONISTEN, michaeldk og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side