Billig luksusferie i Thailand?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Simon Hermansen, 24/8/14.

  1. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Hej,

    Jeg vil høre om nogle herinde har et godt råd ift. at rejse billigt til Thailand, hvis man også ønsker det skal være lidt luksuspræget.

    Kæresten og jeg var sidste år i Phuket (Thailand) på et 4,5 stjernet hotel som vi havde booket gennem Star Tour. 2 mand på dette hotel i 13 dage med Thai airways kostede kun ca. 15.000 kr. Vi opgraderede endda værelset til at have privat jacuzzi på altanen med havudsigt, så det løb op i ca. 17.000 kr. Men igen, super billigt - i højsæsonen lå samme type rejse og hotelværelse på over 40.000 kr.

    Vi vil rigtig gerne tilbage til Thailand (gerne Phuket) igen, og jeg har siden da søgt og søgt, og har endnu ikke fundet noget der matcher den pris uanset sæson og flyselskaber. Selv samme destination i samme periode, med samme forudsætninger koster langt mere, hvis det bookes hver for sig. Jeg bruger både Momondo, flyselskabernes egne hjemmesider, booking.com, trivago, Google flights og flere til.
    Er der et "hemmeligt" trick jeg overser eller er Star Tour bare bedre i lavsæsonen? Jeg synes altid man hører om at folk finder billige billetter til Thailand. Men det billigste separat-købte billetter jeg kan finde ligger på de 5000-6000 kr. pr. pers. (t/r). Så er vi allerede oppe på 10.000-12.000 kr., hvilket er tæt på de 15.000 kr. der var inkl. luksushotel i 13 dage.

    Og inden nogen spørger; ja, vi kan sagtens tage præcis samme tur via Star Tour igen. Jeg er blot nysgerrig for at finde ud af om der er andre måder at få en billig tur på :)
     
    Senest redigeret: 29/9/14
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Synes meget sjældent at Star Tour (og andre charterselskaber) kommer i nærheden af at matche det man selv kan finde. Slet ikke når man indregner dårlige flytider, elendig komfort ombord, dårlig mad, betaling for drikkevarer, ingen bonuspoint etc.

    Billetter til Thailand burde kunne findes ned til omkring 4.000 kr. pp. afhængig af rejsetidspunkt - og nogle gange billigere (f.eks. med den fejlpris der blev postet her på forum den anden dag).

    Hoteller kan man også sagtens finde billigst. F.eks. via latestays.com eller andre portaler. De gange vi har været i Thailand har vi altid kunnet sammensætte turen billigere selv OG få bedre standard på hotel.

    Hvis jeg endelig skulle bruge et rejsebureau, så ville jeg kigge på nogle som f.eks. Top Tours, der bruger rutefly og nogle gange har specialpriser hos dem, som ikke sælges individuelt. Vær dog opmærksom på at hvis de er med Thai, så optjener du oftest ikke bonuspoint på dem, men du slipper da i det mindste for charter ;)

    Men prøv at post nogle datoer herinde, så er jeg sikker på der er nogle der gerne hjælper til med at se hvad de kan finde...
     
    Beaglen, Baadsgaard, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Jeg holder næsten dagligt øje med flypriser. Den eneste måde jeg kan få prisen for fly og hotel ned på samme niveau som det jeg gav hos Star Tour, er når der opstår særlige tilbud på flybilletter (kommer ned i de 7000-8000 kr. for 2 pers.) og så latestays.com for hotellet, som få dage forinden afrejse bliver nogenlunde det samme. Men igen, det kan ikke rigtigt betale sig ift. det konkrete tilbud hos Star Tour.
    Måske er det en afvigelse fra normalen. Som det ser ud nu, bliver det nok Star Tour igen til september næste år.

    Ift. hvad du skriver om dårlig mad, dårlig komfort og dårlige flytider er det faktisk ikke noget vi oplevede sidste år. Flyrejsen var med Thai airways og flytiderne var fine. Godt nok var det economy class, men dårligt var det ikke :)
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kan ikke sige at priserne ikke er bedre andre steder end med Star Tour, men jeg ser da ofte priser til under 4000,- per person i Økonomi til Bangkok. Fx. er Emirates uden med en kampagne i øjeblikket:

    upload_2014-9-29_8-42-27.png

    Så det kommer meget an på hvornår du skal rejse og hvad der lige er klart.

    Der er ikke så mange tricks til lige præcist denne rute, men konkurrencen er stor og det kommer an på om man vil betale for at rejse direkte fra København eller kan acceptere et stop på vejen. Er det direkte så er priserne meget faste da load på ruterne er ret gode ud af Skandinavien - selv i lavsæsonen.

    Min erfaring er at det typisk er på hotellerne man får super gode aftaler ved at vælge selv og enten kigge på deres hjemmesider eller skrive en mail til dem og bede om et tilbud (efter at have kontrolleret priserne online). Et eksempel er Le Méridien Chiang Rai Resort, Thailand (http://www.starwoodhotels.com/preferredguest/property/guest_gallery/index.html?propertyID=3160) - som jeg har fået for 250,- per nat i lav sæsonen. Et super lækkert sted som samtidigt giver pointoptjening :)

    Nogle gange er der også at man får en eller 2 nætter gratis i lavsæsonen om man vælger at bo der flere dage. Så hold øje med dette og meld dig gerne ind i de forskellige bonusprogrammer, da de vil sende tilbud ud omkring disse tilbud.
     
    Beaglen, Baadsgaard og jefi99 "Synes godt om dette"
  5. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Det er nogle gode råd du kommer med :)
     
    Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Simon Hermansen

    Simon Hermansen Do what you love, and do it often.

    Beskeder:
    80
    "Synes godt om" modtaget:
    174
    Point:
    33
    Kan oplyse, at Star Tour fortsat er langt billigere end andre bestillingsmetoder for lige netop denne destination (fly, hotel og periode). Vi tager afsted til præcis det samme hotel d. 5. juni - 13 dage igen. Prisen var dog steget med ca. 2.000 kr., så vi endte med at bestille hos Fritidsresor (det svenske Star Tour/TUI) hvor prisen var 2000 kr. billigere end på det danske website (præcis samme rejse, ingen forksel overhovedet). Så et tip kan desuden være at tjekke udenlandske sider der sælger samme rejse og se om det er billigere der.
     
    Beaglen, Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det er bestemt et godt tip at kigge på især Svenske sider for at booke rejser. Der "vinder" man ofte på valutaen - og som du skriver - at det er eksakt samme rejse :)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det her er ikke et tosset tilbud?

    Sensommertilbud på luksushotel
    Fly med THAI Airways
    12 dage/10 nætter Hilton Hua Hin
    Kr. 7.998 per person i august-september



    Hver tirsdag i august og september kan vi tilbyde følgende super tilbud :

    Flyrejse med THAI Airways fra Kastrup til Bangkok t/r.
    10 nætters ophold på Hilton Hua Hin Resort i bayroom med daglig overdådig morgenbuffet.
    Alle skatter og afgifter inkluderet.

    Pakkepris per person når I er 2 personer i delt værelse : Kr. 7.998


    Enkeltværelsestillæg : Kr. 2500
    Børn 2-11 år der sover i forældrenes værelse : Kr. 5.998

    Ekstra nætter i Hua Hin eller på det lækre Swissotel Nai Lert Bangkok kan tilkøbes for kr. 350 per person.

    Ønsker I at rejse på andre ugedage end tirsdag så kontakt os og hør om det lille tillæg der vil være.

    Ønsker I transport fra lufthavn til hotel t/r og hvor I mødes af repræsentant i lufthavnen med skilt med jeres navn på koster det kr. 650 per person.

    10 pladser på hver afgang til laveste pris - med forbehold for at der forekommer udsolgte afgange.

    Ps. Husk at sige at du er nyhedsbrevs modtager når du bestiller - Så kvitterer vi med en gratis middag (excl. drikkevarer) på Hilton Hua Hin Resort.

    Ring til os på telefon 70 201 208 og hør mere eller klik her og send email til [email protected]

    Husk også vores supertilbud i vinteren 2015-16 med Qatar Airways. Kampagnen udløber snart så bestil inden prisen stiger. Klik her og læs mere om de gode tilbud.
     
    Beaglen, jefi99, Ekeren og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Eneste anke er, at du sikkert bliver booket i TG V- eller W-klasse, der giver 0 point :(
    Men ellers en fremragende deal. Hilton Hua Hin er et godt hotel.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Synes det her er ok fornuftigt tilbud: http://www.toptours.dk/supertilbud/qatar-airways-kampagne

    10 dage / 7 nætter Hilton Hua Hin - Fra kr. 11.998
    Inkl. flyrejser Qatar Airways på business class
    Kastrup-Doha-Bangkok t/r
    7 nætter Hilton Hua Hin Resort - Hilton oceanview værelse
    Daglig morgenbuffet
    Privat transport fra Bangkok lufthavn til hotellet t/r er inkl.
    Laveste pris er ved afrejse 16.april-31.oktober
     
    Beaglen, clager, Nicki Lolk Sørensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Det er godt nok billigt - selvom det lugter lidt af charter men med godt med ekstra flødeskum på lagkagen :) ville ønske man bare kunne købe flybilletten og så stå for resten selv ^^
     
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @alexanderln - hvad mener du? Hilton HuaHin er faktisk et helt ok hotel midt i byen med pool og strand.. - flyveturen med Qatar er vel også ok, kunne personligt godt blive fristet...

    HVIS den giver point/AVIOS, er det sku da et "steal".. - man bliver "næsten" Silver..

    Capture.JPG
     
  13. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    @Kristian Burde nok reformulere.. Det kræver bare man er en person der kan klare at være på samme hotel 7 nætter.. hvis der restuaranter/byliv udenom resortet kan det da være fint :)

    og er der erfaringer med at Top Tours booker i point-givende klasse?
     
    jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    aner det ikke, men er svært fristet at skrive til dem og selvfølgelig høre om det...
     
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Jeg tror ikke, at der findes business class-klasser, som ikke giver point – de booker vel næppe en ID-billet til folk..?

    Forøvrigt at ganske skarpt tilbud!
     
    alexanderln og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    "Hej Kristian. Ja du skal melde dig ind i Privilege Club på Qatar Airways hjemmeside og der kan du så se hvad der gives af point. Mvh Martin. Top Tours"

    Svar fra TopTours via Facebook
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Sidder selv og hjælper de gamle med at kigge på rejse (deres sølvbryllup). Ligger mellem dette el. TG for 4500 kr i Q (100 % EBP) og så selv stå for hotel... hmmm. De er bare anti-OW'ere - ellers havde der vidst ikke været nogen tvivl ;)

    Og Hua Hin er en fin by?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Hua Hin er en "kongeby", så tingene er lidt mere rolige, så godt for familieferie og ældre.. - der er en lille bargade, tæt på Hilton faktisk og så er der fredagsmarked, elefanttrekking og man kan besøge en Buddah,. - så tror det ligner alle mulige andre byer... - jeg ser på linket, at man kan komme til Bali også, lidt dyrere og Phuket....

    Har været på hilton hotellet på "familieferie", synes det var ok, fin Exec lounge øverst oppe med udsigt over vandet7bugten..

    er sikker på, at @jefi99 også kan chippe ind her vedrørende HuaHin..
     
  19. JacobBruun

    JacobBruun Aktivt medlem

    Beskeder:
    35
    "Synes godt om" modtaget:
    120
    Point:
    33
    Er ret sikker på de har rykket den executive lounge ned omkring lobbyen her for nyligt :mad:. Den ligger ikke længere på øverste etage, hvor terressen ellers var fabelagtig:(.
     
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    nå for den, det var ellers en smadder flot udsigt og få sig en GT på.. må dyrke hilton siden så...
     

Del denne side